V dubnu 2010 jsem se vydala na dalekou cestu do mé vysněné destinace, Francouzské Polynésie. Společnost mi při putování na druhou stranu zeměkoule dělal přítel Jakub. I když náš odlet ohrožovala islandská sopka, kvůli které byla uzavřena evropská letiště, štěstí stálo na naší straně a odletělo se!

Los Angeles: Marriott Los Angeles Airport, Andez, Ritz Carlton

První zastávka, na cestě do ráje, byla v americkém hvězdném městě Los Angeles. Vstup do země byl snadný, žádná pověstná arogance amerických úředníků se nekonala. Ba naopak, všichni byli velice příjemní, snad jen malinko pomalí. Před letištěm jsme použili místní přepravu do okolních hotelů. Vzhledem k nočnímu příletu jsme zvolili letištní hotel Marriott Los Angleles Airport. Druhý den ráno jsme navštívili kancelář našeho místního partnera a po představení všech kolegů jsme společně s manažerkou Peggy vyrazili na prohlídku města a hotelů.

Naše první zastávka byla ve West Hollywoodu, místě plné klubů, barů a zábavy. Spousta slavných umělců začínalo právě zde. Jeden z nich, Ozzy Osborne má v hotelu Andez spoustu upomínek. Trendy hotel je koncipován pro svobodu a pohodlí hostů, nenajdete tu klasickou recepci. Hned v sousedství West Hollywoodu stojí překrásné vilky slavných, tedy v Beverly Hills. Na návštěvu nás pozval SLS Beverly Hills, pokud tedy chcete potkat někoho z vašeho oblíbeného filmu, potom musíte navštívit místní velmi oblíbenou papas restauraci.

Samozřejmě jsme nemohli zapomenout zavítat do Santa Monicy, poseděli jsme u lahodného oběda v plážovém hotelu Shangrila a vychutnávali místní atmosféru. Den jsme zakončili v South Bay prohlídkou překrásného hotelu Ritz Carlton. Je to velice komfortní hotel s dotekem umění. Po návratu do našeho hotelu jsme poseděli u kávy, převlékli a vyrazili do víru nočního velkoměsta. Následující den jsme prohlédli spoustu místních atrakcí a stihli i nákupy. Myslím, že Los Angeles má každému návštěvníkovi co nabídnout.

Francouzská Polynésie: Manava Suite, Pearl Beach Resort, Sofitel Tahiti, Legends Resort, Hilton Lagoon Resort

Na Tahiti, ve Francouzské Polynésii, nás přivítali květinami a odvezli do tropického resortu Manava Suite s pohodlným vstupem do vody a prostorným bazénem, kde jsme si krásně odpočinuli.

Druhý den našeho pobytu jsme přeletěli do souostroví Tuamotu, které mě nadchlo svým naprostým klidem. Vybrali jsme ostrůvek Manihi s hotelem Pearl Beach Resort, ubytování na vodě. Také jsme se poprvé vykoupali v Pacifiku, blankytně průzračné laguně plné krásných ryb a odpoledne si půjčili kola a šest kilometrů dlouhý ostrůvek projeli. Nechtělo se nám z rajského prostředí, ale další poznání bylo silnější.

Opět jsme zavítali na Tahiti a ubytovali se v hotelu Sofitel Tahiti. Ráno jsme měli schůzku s naším dlouholetým partnerem, prohlídku města a poté pouze patnácti minutový přelet na zelený ostrůvek Moorea. Dorazili jsme odpoledne, v hotelu Pearl Beach Resort jsme se i tak stihli ještě vykoupat. Večer jsme si při procházce okolím vychutnali famózní západ slunce a poté přespali v zahradním bungalovu s privátním bazénem.

Následující den jsme podnikli výpravu po ostrově Moorea v jeepu, plantáže, zálivy, lesy, hory… prostě krása a jedinečnost přírody.

Na oběd jsme přijali pozvání generálního manažera Legends Resort – jedinečný výhled z Legends na lagunu mne oslnil. Po obědě nás zavezli privátní rychlolodí na jejich soukromou pláž. Vybaveni piknikovým košem, šnorchlem a brýlemi jsme si užívali odpoledne na malinkém molu. Na večeři v Hilton Lagoon Resortu jsem poprvé okusila rybu lovenou radarem z hloubky 600 metrů pod mořem.

Le Maitai, Intercontinental Thalasso, Sofitel, Sofitel Privat Island, Four Season, Hiton Nui, Le Taha‘a

Ráno po osvěžujícím koupání v laguně jsme přeletěli na Bora Bora, do hotelu Le Maitai. Během následujích dnů jsme prozkoumali Intercontinental Moana a jeho sesterský Intercontinental Thalasso pověstný lázněmi s hlubokomořskou vodou, Sofitel a Sofitel Privat Island na malinkém motu, luxusní resort Four Season a Hilton Nui Bora Bora s nádherným výhledem na oceán.

Brzy ráno jsme se nalodili na Maupiti Express a cestovali necelé dvě hodinky na malebný, turisticky málo navštěvovaný ostrůvek Maupiti. Lodě ani letadla sem nelétají každý den, v přístavu je možnost si vypůjčit kolo a ostrov si projet. Ubytovali jsme se na malinkém molu u manželů, kteří provozovali pouze šest bungalovů. Žádnou klimatizaci nebo minibar zde nenajdete, ale bohorovný klid tohoto místa vám to vynahradí.

Na patnácti minutové procházce podél celého ostrova jsme našli spoustu mušlí, zvířat, kytek, avšak nepotkali ani jednoho člověka. Díky minimální turistice je v moři velká spousta ryb. S námi na ostrově byli pouze tři další lidé, jinak nikdo. Pro mě to v dnešním uspěchaném světě byla přímo očistná kůra. Přítel se vydal s majitelem penzionu na ryby na otevřený oceán, lov ryby Mahi Mahi byl pro něj obrovským zážitkem.

Čekala nás předposlední noc v ráji a nejkrásnější místo na světě – vanilkový ostrov Le Taha´a, který nás přímo očaroval. Ubytování v resortu na malém molu asi deset minut lodí od ostrova bylo dokonalé. Výhled přímo na centrální ostrov Le Tahaa, obrovská terasa s přímým vstupem do vody, osobitý servis. Francouzský kuchař nám k obědu připravil lahodné kombinace. Byla to geniální tečka v našem putování po Francouzské Polynésii.

Nový Zéland, Auckland: Hilton Auckland Hotel, Westin, Mollies

Po opuštění ostrovů nás čekala hodně rychlá návštěva Nového Zélandu, přesněji města Auckland. Přijeli jsme na noc, ubytovali se v Hilton Auckland hotelu. Krásný výhled, nachází se přímo u přístavu, jsou vidět okolní ostrovy.

Druhý den po snídani jsem podnikli rychloprohlídku, poté navštívili hotel Westin a dále následovala prohlídka okolí. Vyrazili jsme se podívat na 800 let vyhaslý vulkán, což k situaci, která probudila sopku na Islandu, bylo opravdu tematické. Nicméně můžu ubezpečit, vulkán byl spíše zelená hora s výhledem jako na dlani. Mohli jsme pozorovat i další kopce, rovněž sopky, tak snad obyvatele stejný osud jako na Islandu nepotká.

Čekal nás oběd v boutique hotelu Mollies, malé, útulné… to místo mělo duši. Pouze šest pokojů, ale navržených a dekorovaných s velkou pečlivostí. Poslední, co nás čekalo před nočním odletem, byla dominanta města – Sky tower. Součástí této věže je i hotel. Bylo úchvatné být v nejvyšším patře, kde je umístěna á la carte restaurace. Unikátní je, že se během stolování otáčí kolem své osy. Můžete si tedy během lahodné večeře užít jedinečný pohled na zářící město. Myslím, že Nový Zéland má ještě dost co objevovat a já se těším na další, delší návštěvu. Nicméně jsme si svých 24 hodin užili do posledního sousta.

Čína, Hong Kong: Hyatt Regency

Naše poslední zastávka byla ve velké Číně. Po přistání v Hong Kongu nastal velký mumraj. Číňané jsou velmi pozorní, nestalo se, abychom čekali v nějaké frontě déle než dvě minuty. Úžasný servis, je jich všude tolik, že jen při transferu si nás od předání voucheru k nástupu do autobusu převzalo více jak šest lidí.

Ubytovali jsme se v Hyatt Regency Hotelu v Kowloon části tohoto města. Hotel byl přímo v centru, takže jsme vyrazili po okolí. Všude je spousta možností nákupu elektroniky, značkového oblečení a jídla. Odpoledne jsme navštívili pár hotelů, jak na Kowloon části, tak na ostrově Hong Kong. Na ostrov se dnes dostanete tunelem, který byl vystaven v roce 1972, před tím bylo jediné spojení lodí. Po návštěvách několika výškových budov jsem začala získávat pocit, že se město hýbe. Není tedy dobré vyjíždět do jejich nejvyšších pater moc často.

Zajeli jsme se také podívat do hor na ostrově s překrásným výhledem na pevninu. Je neskutečné, kolik mrakodrapů je na jednom malém prostoru. Obdivovali jsme také místí pláže, rybářskou vesnici nebo továrnu na šperky. Po krátkém občerstvení jsme si prošli filmovou ulicí podél pobřeží. Dost se podobá té hollywoodské, jen jsou zde místní umělci. Večer nám zakončila laser show, která se tu uskutečňuje každý den. V ranních hodinách nás čekal dlouhý let do Evropy.

Bylo to dlouhé i náročné, nicméně to byla velmi zábavná, poučná i odpočinková cesta. Poznali jsme spoustu míst, kultur i lidí, dozvěděli se řadu zajímavostí a to je důvod proč cestovat. Každému kdo má zájem, velmi ráda podobnou cestu připravím.

Markéta Schröcková

We traveled the world. We will give you our personal advice.