Moje třetí cesta na Maurícius se opět nesla v pracovním duchu. Tentokrát jsem se na tento nádherný ostrov vydala spolu s českou fotografkou Markétou jako překladatelka pro svatby našich klientů. Celkem nás čekalo 10 svateb v období od 18. do 30. září.

Přílet na Maurícius a první svatba

Po pohodlném letu s Emirates jsem se vydala do prvního hotelu Zilwa Attitude, kde jsem měla možnost shlédnout první svatbu. Nejednalo se však o svatbu našich klientů, ta mě čekala až druhý den v hotelu Canonnier – tento hotel prošel nedávnou rekonstrukcí, pokoje ještě voněly novotou. Nevěsta kráčela k oltáři po bílém koberci posypaném lístky růží. Pod svatebním altánkem byly připraveny květiny, po obřadu rovněž svatební dort, stylový přípitek v ananasu a barevný písek, který novopečení manželé společně vysypali do moře.

Doškové domky a svatba na pláži

Druhý den se konala svatba v hotelu La Pirogue, který leží kousek od městečka Flic en Flac na nádherné dlouhé pláži. Stylové je hlavně ubytování v malých přízemních domečcích s doškovou střechou, hosté se zde opravdu cítí jako v opravdovém tropickém ráji daleko od ruchu moderních velkoměst. Svatba proběhla na konci hotelové pláže, dál od lehátek, svatební pár tak měl dostatek soukromí.

Konečně západ slunce

Na třetí svatbu jsme se přesunuli na jih ostrova do hotelu Tamassa. Toto místo mě opravdu hodně okouzlilo. Svatební altánek byl nádherně nazdobený bílou látkou a krásnými velkými kyticemi. Na nevěstu s ženichem čekal krásně nazdobený dvoupatrový dort. Díky poloze hotelu mohlo proběhnout krásné romantické focení při západu slunce a v tropické hotelové zahradě např. u stromu přání nebo stylově u retro jídelního vozu.

Svatby na východě a jeho krásných plážích

Čtvrtá a pátá svatba proběhla v malém, ale velmi útulném hotýlku Friday Attitude. I když je hotel malý a nemá tak rozsáhlé zahrady jako všechny předchozí hotely, nabízí hostům nádhernou dlouhou pláž s jemným bílým pískem. Po pláži se dá projít několik kilometrů, ale kousek za hotelem objevíte opravdu kouzelná místa – např. zátočinky s velkými lávovými kameny.

Casela park

O víkendu jsem si dala od svateb malou pauzu a vydala jsem se na jih ostrova – do parku Casela. Zde jsem měla bohužel smůlu – procházku se lvy, kterou jsem chtěla absolvovat, mi bohužel nemohli nabídnout. V neděli mají lvi zkrátka dovolenou. Rozhodně doporučuji si udělat na tento zážitek rezervaci. Nakrmila jsem tedy alespoň žirafy, projela si safari a vydala se k odpočinku do hotelu Paradis. Ubytovala jsem se ve zrekonstruovaných pokojích, které mě ohromily svou velikostí. Relax na nádherné pláži pod horou Le Morne je zkrátka pohádka.

Romantika pod horou Le Morne

Po krátkém odpočinku začal nový týden plný svateb. V pondělí, stejně jako ve středu se konala svatba v úchvatném hotelu Dinarobin. Když nevěsta s ženichem stojí pod horou Le Morne, za nimi se rozprostírá nádherná dlouhá pláž s bílým pískem a šumí moře, romantika by se dala jen krájet. Hotel má na konci hotelové pláže postavený altánek, soukromí má tak svatební pár zaručeno. Jako překvapení si hotel přichystal loďku, kterou hned po obřadu novomanžele i fotografku vyvezl na moře. Fotky z loďky s horou Le Morne v pozadí jsou asi jedny z nejkrásnějších, které jsem kdy viděla.

Úchvatná pláž hotelu Shandrani

Mezi svatbami v hotelu Dinarobin jsme se ještě přesunuli na jihovýchod ostrova do hotelu Shandrani. Hotel nabízí 3 hotelové pláže, nejhezčí místo pro svatbu ale najdete na přírodní pláži na samém konci hotelu. Tato pláž, přezdívaná Wild beach je dlouhá a nabízí dostatek soukromí. Snoubenci si na této pláži nechali postavit dřevěný svatební oblouk, je ale možné využít i svatební altánek, který se rovněž nachází v těchto místech. Po obřadu jsme novomanželům pogratulovali, posypali je rýží pro štěstí a i zde vysypali barevný písek do moře.

To nejlepší z nejlepších - Royal Palm

Na čtvrteční svatbu jsem se hodně těšila. Konala se v jednom z nejlepších hotelů, které na Mauríciu jsou – v hotelu Royal Palm. Už od příchodu víte, že jste na správném místě. Přivítají Vás zaměstnanci v tradičních uniformách, ubytovaní jste v nádherných prostorných suite. S fotografkou jsme do hotelu dorazily dříve podle přání nevěsty – focení tak mohlo probíhat v nádherných hotelových zahradách. Focení na pláži jsme si schovali až po obřadu na západy slunce. Novomanželé si vybrali krásné místo na pláži přímo mezi dvěma palmami. I zde jsme měli štěstí na nádherný západ slunce.

Přesun na východ a poznávání hotelů

Poslední svatba proběhla v příjemném malém hotýlku Emeraude Beach Attitude na východní straně ostrova. Nevěsta s ženichem si řekli své ano na nádherné pláži s bílým pískem za asistence jejich malé dcerky.

Zbytek mého pobytu se už nesl v duchu poznávání hotelů. Ze svatby jsem se přesunula do úchvatného Constance Belle Mare Plage. Zaujala mě hlavně krásná dlouhá pláž a dvě golfová hřiště, která k hotelu patří. Večeři jsem strávila tak trochu v moravském stylu – v hotelové restauraci, která se nachází ve sklípku a nabízí až 2.200 lahví vína.

Zpět pod horu Le Morne

Doporučit mohu rovněž úžasný hotel St. Regis přímo u hory Le Morne. Toto místo patří ne nadarmo k těm nejkrásnějším na Mauríciu. V hotelu mě přivítal můj osobní komorník a nabídl se, že mi vybalí, nechá vyprat a nakonec i vyžehlí několik mých kousků oblečení. Povečeřela jsem v úchvatné restauraci na pláži a vrátila se do ní i na snídani. U výborného jídla jsem si vychutnávala klid a šumění moře. Stihla jsem ještě masáž v místních lázních a vydala se za poznáváním dalších hotelů.

Z východu na západ

Můj předposlední den na Mauríciu se nesl v poznávání hotelů řetězce SUN. Nejprve jsem se vydala na východ do hotelu Long Beach – krásná dlouhá pláž, moderní pojení, lázně v přírodě, výborné restaurace – to je to, co dělá tento hotel výjimečným. V hotelu Ambre jsem se setkala s naším oblíbeným svatebním koordinátorem, který udělá každou svatbu výjimečnou a naši klienti na něj velmi rádi vzpomínají. Prohlédala jsem si krásnou hotelovou pláž, pokoje, naobědvala se v plážové restauraci a užívala si klid bez dětí. Hotel je totiž přístupný pouze dospělým hostům.

Poté jsem se přesunula na západ k městečku Flic en Flac, kde jsem navštívila hotel Sugar Beach – nádherný hotel v koloniálním stylu. Kolem hotelu se táhne krásná dlouhá pláž, koloniální éru ve vás vyvolají rovněž dlouhé pláně se zelenou trávou. Výhodou hotelu je, že můžete rovněž využívat služeb sousedního hotelu La Pirogue, kde jsem se ubytovala v jednom z malých domků s doškovou střechou a mohla začít relaxovat až do svého odletu, který byl druhý den večer.

Svatba na Mauríciu - ten nejkrásnější zážitek v životě

Závěrem bych ráda řekla, zda někdo přemýšlí o svatbě na pláži v ráji, ať rozhodně zvolí Maurícius. Formality na úřadech nejsou nikterak časově náročné – den před svatbou jedete hned ráno do hlavního města Port Louis na hlavní matriku a poté si domlouváte čas obřadu s oddávajícím na malé matrice kousek od Vašeho hotelu. Celý tento proces Vám zabere zhruba půl dne, na oběd jste zpátky v hotelu. Celá svatba se nese v pohodovém, ale zároveň i romantickém duchu. Doporučila bych ji tedy všem, kteří si chtějí užít jeden druhého a vyhnout se veškerým stresům spojených se svatbou.