Když se mi naskytla možnost vycestovat na Seychely, neváhala jsem ani minutu. Byla jsem tolik zvědavá na krásné nedotčené pláže s obrovskými žulovými kameny. Letecké spojení jsme zvolili jak jinak než s Emirates business class pro opravdu pohodlnou cestu. Let
z Prahy do Dubaje byl operovaný Airbusem A380, vždy si zde užívám jejich bar s širokou nabídkou snacků, sendvičů a koktejlů. Po krátké přestávce v Dubaji jsme přestoupili do Boeingu 777, kde už bar není, ale let jsme měli přes noc, takže jsme stejně celý let prospali na plně polohovatelných sedačkách.

Seychely nás přivítaly deštivě, ale nezoufali jsme a věřili jsme, že se vyjasní. Po příletu na hlavní ostrov Mahé nás přivítali reprezentanti naší partnerské agentury Masons a ihned nás doprovodili k našemu transferu. Mahé nebyl zatím cílem naší cesty, pokračovali jsme na ostrůvek Praslin. Jako formu
dopravy jsme zvolili vysokorychlostní trajekt. Jelikož jsme měli ještě pár hodin do odplutí trajektu čas, vydali jsme se do nedalekého hlavního města Victoria na krátký průzkum. Zajímavé byly hlavně koloniální domky a replika slavného londýnského Big Bena. Před odplutím jsme si ještě dali lehký oběd v přístavu a už se těšili na Praslin.
Po zážitku z trajektu bych každému klientovi doporučila na Praslin cestu letadlem. Vzhledem k deštivému a větrnému počasí byl oceán dost rozbouřený a s lodí to dost házelo. V přístavu na Praslinu nás opět přivítali zástupci Masons a my jsme se vydali k transferu do našeho
hotelu Indian Ocean Lodge. Jedná se o malý hotýlek přímo na pláži u menšího městečka s pár restauracemi a obchody. Ubytování je v příjemných zrekonstruovaných pokojích, které se nachází ve dvoupodlažních domcích. Hotel má jednu restauraci, která podává snídaně, obědy i večeře. My jsme využili jen snídaně, protože jsme měli v plánu hodně poznávat a objevovat krásy ostrova.
K poznávání ostrova jsme využili pronájem automobilu, ale pokud nejste na ostrově jen na krátko a nikam nespěcháte, doporučuji využít místní autobusovou dopravu, která funguje velmi dobře, autobusy jezdí po celém ostrově bez zbytečného čekání.
První den jsme se vydali na nejkrásnější pláž ostrova Anse Lazio. Byli jsme naprosto ohromeni bílým pískem, křišťálově čistou vodou a obrovskými žulovými kameny na obou koncích pláží. Kolem pláže byly 2 restaurace a ohrada s želvami obrovskými. Později odpoledne se začalo zatahovat, rozhodli jsme se, že nasedneme do auta a vydáme se na nedalekou vyhlídku. Poté, co jsme k vyhlídce dojeli a vysedli z auta, spustil obrovský liják, takže z vyhlídky nebylo nic a jeli jsme zpět na hotel.

Druhý den bylo od rána zataženo, rozhodli jsme se tedy vydat se do parku Valle de Mai, kde rostou endemické palmy a známý symbol Seychel, kokos Coco de Mer. Při procházce parkem si připadáte opravdu jako v džungli. Po cestách jsou popisky a informace o různých endemických palmách a pokud budete mít štěstí, zahlédnete i černého papouška, který žije pouze na Praslinu, nikde jinde na světě. Odpoledne a to, že máme k dispozici auto jsme využili k prozkoumání pláží zbytku ostrova a Praslin jsme tak projeli křížem krážem.

Poslední den na Praslinu se nesl v pracovním duchu a v poznávání dalších hotelů na ostrově. První
zastávkou byl hotel Paradise Sun. Ten je zasazený v krásné zeleni a jakmile se v hotelu ocitnete, dýchne na Vás pohoda a klid. Pokoje jsou umístěny v menších domcích a ty jsou rozesety kolem pláže. Hotýlek má hlavní restauraci a bar, do restaurace můžete klidně chodit bosi, místo podlahy je zde písek.

Hned vedle se nachází hotel Le Duc de Praslin. Jedná se rovněž o menší hotýlek zasazený v krásné zeleni. Přímo u pláže se staví nové stylové ubytování spolu s posilovnou, která bude na střeše budovy. Kromě hlavní hotelové restaurace, která je zasazena na laguně, takže při jídle můžete pozorovat pestrobarevné rybky se na pláži nachází další restaurace s chill zónou.

Po návštěvě těchto dvou hotelů jsme se přesunuli na druhou stranu ostrova do jedinečného hotelu Constance Lemuria. Už při příjezdu do hotelu se můžete kochat přilehlým a také jediným golfovým hřištěm na Praslinu. Při vstupu do hlavní hotelové recepce Vás oslní dechberoucí výhled na oceán a pláž. Hotel má obrovskou výhodu – má hned 3 pláže. Jedna z nich se vine kolem pokojů, další se nachází kousek od restaurací a poslední třetí pláž Anse Lazio je dostupná buď po krátké procházce kolem golfového hřiště, nebo můžete využít bezplatný svoz. Ten jsme využili my a mohu směle říci, že že pláž Anse Georgette je nejkrásnější pláží na Praslinu. Dostanete se na ní v podstatě jen přes hotel Lemuria, takže máte zaručeno, že na ní bude téměř liduprázdno. Kromě pláží a golfového hřiště jsem byla unešená okolím hotelu – mají zde rezervaci s želvami obrovskými a skvělou restauraci umístěnou na vrcholku obrovských kamenů. Je to skvělé místo pro romantickou večeři, přes den jsou zde úžasné výhledy na otevřený oceán a můžete v dálce zahlédnout i velryby.

Po poznávání hotelů nastal čas na přesun na ostrůvek La Digue – nejmenší z hlavních seychelských ostrovů. Na La Digue se doslova zastavil čas, nenajdete zde žádné taxi, jste tedy odkázáni na vlastní nohy, nebo si můžete zapůjčit kola – nejpoužívanější dopravní prostředek na ostrově. Cesta lodí trvala pouhých 15 minut a byla rozhodně příjemnější než cesta z Mahé na Praslin. Oceán byl klidný a na cestu nám svítilo sluníčko. Po připlutí na La Digue už nás čekal reprezentant Masons spolu se zástupcem hotelu La Digue Island Lodge , který se stal naším útočištěm na následující dny. Z přístavu to bylo do hotelu jen kousek, ale pro pohodlí na nás čekalo hotelové auto, které nás i s našimi zavazadly odvezlo do hotelu. Zvolili jsme ubytování v zahradních chatkách Garden Chalet, které jsou pro tento hotel nejtypičtějším typem ubytování. Celý areál hotelu je zasazen v nádherné zeleni a leží hned u pláže. Hotel má krásný bazén s barem a restauraci, která leží přímo u pláže. V pokoji mě překvapila nová koupelna, která byla i částečně venkovní. Před večeří na hotelu jsme měli ještě čas, vydali jsme se do nedalekého centra ostrova, kde jsme v obchodě koupili místní vychlazené pivo na osvěžení po cestě a zavítali do obchodu se suvenýry.

Druhý den na La Digue pro nás začal inspekcemi hotelů. Vypůjčili jsme si kola a vydali se do hotelu Patatran Village , který leží na mírném kopci u nádherné pláže obklopené žulovými kameny. Hotýlek je vystavěný v kopci, takže ho určitě doporučuji spíše mladým, nebo aktivním dvojicím a rodinám. Do
některých pokojů si musíte vyšlápnout pár schodů. Z pokojů jsou úžasné výhledy na oceán. K dispozici máte jednu restauraci a bazén, ubytováni budete asi v nejautentičtějším hotelu na La Digue. Pro ty, kteří hledají luxus, doporučuji hotel Le Domaine Orangeraie. Ubytováni budete v krásných, prostorných a moderních vilkách. Hotel má nádherné lázně, skvělé restaurace hned u pláže a menší soukromou pláž.

Dopoledne uteklo rychle a my už na kole spěchali objevit největší skvost ostrova, pláž Anse Source D’Argent. Při vjezdu do areálu zaplatíte menší poplatek a můžete se už jen kochat. V areálu mají želvy obrovské a po chvíli se dostanete k již zmiňované pláži. Pláž je obklopená obrovskými žulovými kameny, mezi kterými i procházíte, když hledáte vhodné místo pro opalování. Kolem pláže je několik stánků s občerstvením, suvenýry i nabídkou nemotorizovaných vodních sportů. My si zvali i šnorchly a viděli jsme několik barevných rybek. Pláž patří k těm nejfotogeničtějším plážím na Seychelách a musím uznat, že je to fakt. Pořídili jsme zde několik fotek, které bez retuše vypadají jako profi fotky na portálech s luxusním cestováním.

Třetí den na La Digue se nesl v duchu poznávání ostrova. Tentokrát jsme se vydali na druhou stranu ostrova od Anse Source D’Argent. Po cestě jsme narazili na želvu obrovskou, která se to vydala na výlet z vnitrozemí k pláži. Za necelou půl hodinku jsme dojeli na konec cesty, která se vinula kolem pobřeží. Pláže na této straně ostrova jsou liduprázdné, příliš turistů sem nezavítá. Oproti Anse Source D’Argent, která už mohla působit přeplněným dojmem, jsme na východní straně ostrova našli opravdový klid a pláže s námi sdílelo pouze pár dalších turistů.

Poslední den na La Digue jsme už jen strávili nákupem suvenýrů, posláním pohledů a já se připravovala na cestu trajektem. Tentokrát ale byl oceán klidný, takže jsem si cestu na hlavní ostrov Mahé snad i užila. Snažili jsme se cestou zahlédnout nějakou velrybu nebo delfína, ale štěstí jsme
neměli.
Po příjezdu na Mahé se nás v přístavu opět ujali reprezentanti Masons a už nás vezli do našeho hotelu Coral Strand na pláži Beau Vallon. Obrovskou výhodou hotelu je právě pláž. Je skvělá na plavání, objednat si můžete vodní sporty. Hotel Coral Strand je spíše skromnější, pokud hledáte luxus, určitě doporučuji poohlédnout se po jiném hotelu. K dispozici máte několik hotelových restaurací a večerní zábavu každý večer.

My na konec našeho pobytu na Seychelách hledali něco luxusnějšího, abychom si po tom všem poznávání užili náležitý relax. Na poslední dva dny jsme se přesunuli do hotelu Constance Ephelia. Ten nás nadchnul pro svůj rozlehlý areál. Hotel je v podstatě rozdělený na dvě části, první část je u
jižní pláže, která je klidná s mělkou vodou. My byli ubytovaní v této části v pokoji Junior Suite. V této části je hlavní hotelová restaurace, která servíruje snídaně, obědy a večeře a výběr je opravdu široký. Každý den je k dispozici jiný tématický bufet. Vydali jsme se prozkoumat i druhou část hotelu, tedy severní část. Pláž v této části je ideální na koupání a jsou zde umístěny pokoje Senior Suite, Beach Villas a Family Villas. Nemohli jsme nevynechat proslulé hotelové lázně, které patří k největším v Indickém oceánu a vychutnali jsme si masáž. Lázně jsou umístěny mezi dvěma částmi hotelu hned u mangrovníkového lesa. Není třeba se určitě bát rozlehlosti areálu, pokud se Vám nechce procházet, sveze Vás shuttle bus, který projíždí resortem každých cca 10 minut. Pro akčnější hosty je možnost zapůjčit si kolo a areálem hotelu brázdit na kole. Ti akčnější jistě ocení možnost ziplinu a lezení po skalách. Vyzdvihla bych určitě hotelové restaurace. Je jich celkem 6 a vybere si opravdu každý. Přes obědy i večeře jsou otevřeny jak bufetové, tak ala carte restaurace. Na poslední večeři jsme zavítali do restaurace Cyann, kde podávají jako specialitu humra. Jen těžko jsme se s tímto hotelem loučili, neboť za 2 dny jsme rozhodně nestihli využít všech aktivit, které hotel nabízí. Alespoň máme důvod se na Seychely někdy v budoucnu vrátit.

V den a hodinu odjezdu na letiště už na nás čekal náš řidič od Masons, který byl jako vždy přesný jako hodinky. Za necelou hodinu jsme už byli na letišti. Odbavení proběhlo opravdu velmi rychle, odletová hala na Seychelách je poměrně malinká. Pár obchůdků jsme měli prošlých za chvilku, zavítali jsme tedy do hotelového lounge, který je přístupný zdarma pro cestující, kteří mají zakoupené business letenky Emirates, Qatar Airways nebo Qantas. Případně si vstup do salonku můžete zakoupit, pokud máte letenku v economy. Při zpáteční cestě nás čekalo 6-ti hodinové čekání na letišti v Dubaji, využili jsme tedy terminálový hotel. Ihned při výstupu z letadla na nás čekal pracovník hotelu, který nás doprovodil až na náš pokoj. Ze spánku nás probralo až domluvené buzení po telefonu a my se tak vydali na naše letadlo do Prahy.