První zářijový týden se mě a mým kolegyním Pavlíně Zbořilové a Hance Nádvorníkové naskytla jedinečná příležitost navštívit tropický ráj v Indickém oceánu, úchvatné Seychely.  Stačily jsme poznat krásy ostrovů La Dique, Praslinu, Silhouette, St. Anne a také hlavního ostrova Mahé, kde sídlí nejmenší hlavní město na světě Victoria proslulá zmenšeninou londýnského Big Benu a svými trhy provoněné kořením, citronelou, kokosem nebo smyslnou vanilkou.

Náš odlet byl naplánovaný z Vídně s leteckou společností Ethiopian airlines, která operuje návazné lety na Seychely s jedním přestupem několikrát týdně za bezkonkurenční cenu, což bylo důvodem pro vyzkoušení, abychom našim klientům mohly podat reference založené na osobní zkušenosti.

První let do Addis Ababy byl operovaný novým Boeingem 787 Dreamliner. Mnoho technických vylepšení tohoto nového typu pocítíte při vzletu, při přistání i během letu kvůli vyrovnanějšímu tlaku na palubě. Servis na palubě byl na standartní úrovni. Teplá večeře, snídaně i francouzská vína byla velmi chutná. Na přestupním letišti v Addis Ababě je nutné počítat s nižším standardem služeb a doporučujeme vzít s sebou drobnou hotovost v EUR nebo USD pro zakoupení drobností či občerstvení. Druhý let do a z Mahé byl již operován starším boeingem 737 a podáváno bylo stejné teplé menu jako na letu prvním.

Ostrov La Dique

Po příletu na Mahé v odpoledních hodinách za poměrně deštivého počasí nás čekalo milé přivítání od našeho partnera Creole travel services a následoval 20 minutový přelet na ostrov Praslin, ze kterého jsme odpluly lodí na sousední La Dique. Na tomto zhruba 10 kilometrovém ostrůvku máte stále ještě pocit, jako by se zde zastavil čas a nejčastějším dopravním prostředkem je stále ještě kolo, i přestože se v poslední době pyšní čím dál tím větší přízni turistů.

Le Domaine de L´Orangeraie 4*

Jen dvě minuty cesty od přístavu nás dělily od ubytování v nově vybudovaném příjemném plážovém resortu, který vás okouzlí svým typickým ZEN designem odrážející místní architekturu. Po vřelém přivítání na recepci nás překvapilo ještě vřelejší uvítání na pokoji v podobě čerstvého ovoce a lahve šampaňského, jež po 27h cestě, doprovázené silným deštěm v závěru, přišlo vhod. Večeře i snídaně formou bohatého bufetu byla delikátní. V dopoledních hodinách jsme resort důkladně prohlédly a přesunuly se  severněji.

Patatran Village hotel 3+*

Již při příjezdu nás ohromila malebná zátoka Anse Patate, která jako by byla vystřižená z pohlednic, které jsme posílaly domů. Po milém uvítání a welcome drinku  jsme prohlédly zdejší pokoje a apartmány. Patatran je svým ideálním umístěním vhodný pro mnohé aktivity jakou je jízda na kole nebo šnorchlování.

Ostrov Praslin

Čas nás bohužel tlačil dál, proto jsme se po návštěvě tohoto romantického ostrůvku přesunuly lodí zpět na druhý největší ostrov Seychelských ostrovů – Praslin.

Ihned po zakotvení lodi se nás opět velmi přátelsky ujala místní partnerská společnost Creole Travel Service a přemístila nás do menšího, zato útulného guest housu, k dalšímu objevování.

Colibri Guest House , Chalets Cote Mer 2*

Chalets cote Mer a Colibri Guest House spolu sousedí a nachází se jen pár minut od přístavu. Velkým pozitivem je jejich umístění v kopci ostrova, díky kterému si zde můžete vychutnávat dech beroucí výhledy na okolní krajinu a oceán.

Naše první kroky směřovaly směrem k apartmánům Chalets Cote Mer, které na nás hned od prvního okamžiku zapůsobily příjemnou rodinnou atmosférou. Apartmány jsou vybaveny dřevěným nábytkem a oproti standardním pokojům navíc kuchyňkou. Nechybí zde ani menší bazén pro osvěžení. Colibri Guest House, jen o pár metrů dál, v podobném stylu ideálně doplňuje sousedící Cote Mer. Příjemné dřevěné bungalovy s terasou a výhledem na oceán zaručují klidnou dovolenou.

Acajou 3+*

Po prohlídce přejíždíme dále, tentokrát k pláži Cote D‘ Or do hotelu Acajou. Po uvítání jsme se vydaly rovnou na prohlídku tohoto nově zrekonstruovaného hotelu. Acajou – tento název vznikl díky mahagonovému dřevu, ze kterého jsou postaveny hlavní budovy resortu. Nově je zde ještě přistavěná další budova, která ubytuje i rodiny s dětmi. Po prohlídce jsme se ubytovaly v jednom z deluxe pokojů, situovaný v blízkosti pláže. Jeden z mála dnů, kdy jsme si mohly užít volné odpoledne a tyrkysové barvy místního moře. Speciality kuchyně jsme ochutnaly v místní restauraci, kde nám k večeři naservírovali vynikající čerstvé ryby. Ranní sluneční paprsky nás vyhnaly z postele a další krásný den byl před námi.

Paradise Sun 4*

Další plánovaná prohlídka byla naplánována v těsné blízkosti, v hotelu Paradise Sun. Hotel lemuje stejný pás pláže, jako u hotelu Acajou, kterou lze pozorovat hned od samého vstupu do resortu. Hned od prvního okamžiku pozorujeme přátelskou atmosféru a všímáme si nejen místních párů, ale také rodin s dětmi, které jsou v tomto hotelu také velmi vítáni. Pokoje jsou umístěny v tropické zahradě, interiéry řešeny ve francouzsko- kreolském stylu. Kategorie Superior plně dostačuje párům, Deluxe pokoje již mohou být možností pro zmíněné rodiny s dětmi.

Le Duc de Praslin 4*

Naše cesta vedla jen o pár metrů dál, do sousedního hotelu Le Duc de Praslin, kde se nás na recepci ujal velmi milý manager, který nás provedl resortem, ukázal nám nově zrekonstruované pokoje a pozval nás na delikátní oběd do místní restaurace přímo na pláži. Celý objekt na nás zapůsobil více než skvěle. Ne nadarmo patří Le Duc mezi nejlepší 4* resorty na ostrově. Pokoje nás ohromily neuvěřitelným prostorem, vzdušností a domácí kreolskou atmosférou. K celému komplexu přibyla ještě jedna nově stojící budova, která má d dispozici dalších 12 nových superior pokojů. Ty větší jsou vybaveny i kuchyňkou. Po obědě naše cesta směřovala k poslední návštěvě, která byla stále ještě součástí hotelu Le Duc a tou byly 2 privátní vily stojící v kopci přibližně 5 minut autem od pláže. Ten, komu nevadí ubytování malinko dál od pláže, bych tuto variantu vřele doporučila. Dech beroucí výhledy na celou krajinu ostrova, dohromady s naprostým klidem a soukromým uchvátí snad každého. Dvoupatrová vila má k dispozici privátní bazén, plně vybavenou kuchyň v každém patře, stejně tak jako ložnici s koupelnou. Rodiny s dětmi nebo parta přátel si zde opravdu přijdou na své. A pokud se rozhodnou vyrazit na pláž, jednoduše nasednou do auta, které hotel k vilce zdarma zapůjčí na celou dobu pobytu a za pár minut mohou užívat slunečních paprsků přímo z pláže.

Constance Lémuria 5*

Po prohlídce vyrážíme společně tentokrát na opačnou stranu ostrova a to na severozápad, do populárního luxusního hotelu Constance Lémuria. Na recepci nás již v golfovém vozíku očekávala velmi milá zaměstnankyně, která nás měla během prohlídky na starost. Golfový vozík nejen proto, že je zde k dispozici jediné golfové hřiště na ostrově, ale i proto, že resort je velmi rozlehlý a pěšky by prohlídka trvala asi o několik hodin déle. Hotel se vyznačuje jednoduchou elegancí, kterou poznáte hned při vstupu do jedné ze suite nebo vil. Výhodou tohoto prostorného objektu je možnost výběru rovnou ze tří pláží. Jednou z nich je vyhlášená Anse Georgette, která láká nejen pro svou krásu, ale i z důvodu občasných návštěv místních želv, které zde kladou svá vajíčka. Specialitou hotelu je také místní gastronomie, kde si přijdou na své i ti největší gurmáni.

Le Domaine de la Réserve 4*

Poslední návštěvou tohoto dne byl hotel Le Domaine de la Réserve, kde jsme se také ubytovaly. Vzhledem k tomu, že se na Seychelách stmívá celkem brzy, na prohlídku jsme vyrazily ihned. Náš pokoj patřil do 1. řady pokojů, které jsou umístěny v bezprostřední blízkosti od pláže. Dalších několik dvoupatrových vilek se nachází jen několik metrů dál, postaveny vedle sebe v sympatickém tvaru půlměsíce. Od bazénu se lze kochat překrásnými výhledy na kopce prorostlé tropickým pralesem. Na večeři nás managerka hotelu přivítala v místní restauraci, která stojí přímo nad hladinou moře. Večery jsou zde proto velmi klidné, k oživení se zde můžete občas zaposlouchat do živé kapely hrající hned vedle v hotelovém baru.

Ostrov Mahé

Ráno nás čekal již přejezd lodí na hlavní ostrov Mahé. Cesta katamaránem z přístavu se společností Cat Cocos trvala asi 1h a 15min. Tento den na nás čekaly vizity 6 resortů.

AVANI Seychelles Barbarons Resort & Spa 4*

Hotel prošel rekonstrukcí a jistě má, co nabídnout. Pokoje jsou umístěné v patrových budovách. Některé pokoje jsou otočené do zahrady, jiné na moře a další jsou zase bezbariérové. Velmi pěkně umístěný na bělostné pláži.

Banyan Tree 5*

Jako další nás čekal koloniální resort z řetězce Banyan Tree, který leží na nepřekonatelně nádherné pláži Anse Intendance. Kontrast vegetace, tyrkysového moře a bílých písků je nepopsatelný. Resort je celkově umístěný v kopci a všechny vilky a pokoje mají výhled na ocean. Některé vily mají I své vlastní bazénky.

Valmer Resort 3*

Malým zklamáním pro nás zpočátku byla návštěva resort Valmer, na který jsme měly velmi dobré reference. Zaměstnanci hotelu působili dosti unaveně. Viděli jsme pokoje pro rodiny s kuchyňským koutem, ale vice ne. Resort má ale výbornou polohu v kopci, odkud je nádherný výhled na oceán. K moři se jde asi 10min a stejně tak i do blízké vesnice, ale to jistě každý díky výhledu rád překoná.

Kempinski Resort 5*

Pokračovaly jsme do nového resortu Kempinski, který otevíral před 2 lety. Má velmi pěkné umístění na pláži, vlastní dive centrum, rozlehlé spa v zahradě. Hotel patří s 150 pokoji k největším na Seychelách. Vše voní stále novotou a pokoje jsou velmi útulně zařízené.

Four Seasons Resort 5*

Jako předposlední tento den jsme měli možnost vidět luxusní resort Four Seasons. Viděla jsem již několik hotelů z tohoto řetězce, ale tento seychelský mně naprosto uchvátil. Po příjezdu na recepci se můžete rozhlédnout po dvou kopcích, na kterých jsou umístěné výhradně jen vilky patřící hotelu. Každá vila má vlastní bazén. Liší se od sebe především velikostí a umístěním. Některé jsou i blízko pláže, jiné až na vrcholu kopců. Každá vila se může pyšnit naprostým soukromím, vilky v kopci mají i vlastního komorníka, který vozí klienty po resortu v buggy vozítku. Pláž je famózní. Hříchem by bylo nevyzkoušet luxusní SPA, umístěné v horní části s dech beroucím výhledem.

Constance Ephelia Resort 5*

Posledním v dnešním dni byl druhý hotel z Constance řetězce  - Ephelia Resort. Resort jsme si již opět prohlížely za deště. Hotel nabízí ubytování v Junior Suites, umístěných u jižní pláže, v Senior Suites u severní pláže a dále v několika typech vil – rodinných, hillside a zahradních. Každá z vil má jiný počet ložnic a jiné umístění, že si každý vybere dle vlastních představ. Byla jsem ubytována v Junior Suite, která je velmi prostorná. Má hlavní ložnici, stejně velkou koupelnu a velkou terasu. Resort je velmi rozlehlý a každý si zde najde to své. Pro sportovní nadšence mají i "zip line", túry s průvodcem do džungle nebo širokou nabídku vodních sportů. Ráno nás čekal nepřekonatelný snídaňový bufet.

Hilton Seychelles Labriz Resort & Spa 5*

Hned po vydatné snídani jsem se vydaly autem do asi 45min vzdáleného přístavu. Hilton má na Mahé vlastní lounge, ve které odbaví své hosty a ti se mohou po příjezdu na ostrov Silhouette rovnou ubytovat a nemusejí se zdržovat na check-inu. Cesta lodí z Mahé trvá asi 40 min a jedete luxusní rychlolodí. Resort má 5 typů vil - zahradní, plážovou, plážovou s bazénkem, vilku s výhledem na hory a vlastním bazénkem a prezidentskou. My jsme byly ubytovaná v plážové vilce s terasou jen několik kroků od pláže. Moře je zde nepředstavitelně  modro-tyrkysové a pláže fantastické. V resortu je na výběr ze 7 restaurací, do SPA mají přístup nejen zájemci o masáž, ale i všichni, kdo si chtějí užít dosyta vířivku, saunu nebo jen tak relaxovat. Po dni stráveném v ráji nemůžeme tento kouzelný ostrov nic než doporučit.

Le Meridien Fishermans Cove

Ráno nás čekal přesun lodí zpět na Mahé a vizita v Le Meridien. Hotel na nás zapůsobil velmi klidným dojmem ihned po příjezdu. Přestože byl hotel 100% obsazený a nemohli nám nabídnout prohlídku žádného pokoje, tak jsme vůbec neměly takový pocit, že bychom potkaly desítky lidí. A tak to chodí skoro ve všech resortech a na všech plážích na Seychelách.

The Sunset Beach Hotel  4*

Resort, ve kterém najdete jen několik pokojů, leží na překrásné malé pláži nedaleko Meridienu. Pokoje jsou skromné, ale s domovskou atmosférou. Hlevní budova a restaurace leží na vyvýšeném místě, odkud je úžasný výhled na oceán. Poblíže resortu jsou oblíbená místa na šnorchlování a z junior suite lze pozorvat přímo západ slunce. Velmi klidný resort pro novomanžele nebo starší páry.

The H Resort 5*

Na závěr dne nás čekal nově otevřený hotel, který přivítal první hosty teprve 1.8.2015. Resort má naprosto unikátní architekturu a design, který naprosto ctí seychelskou atmosféru a tradice a zakládá si na historii a objevení ostrovů. Má jen 2 typy pokojů - garden junior suite v přízemí 1-2patrových budov a junior suite v patře. Pro rodiny jsou zde plážové vily s bazénky. V době naší návštěvy ještě nebyly otevřeny všechny restaurace, ale i tak jste si mohli vybrat z mnoha typů kuchyní. Do konce roku bude otevřena i japonská a indonéská restaurace. Pokoje jsou velmi vkusně zařízeny. Resort leží na pláži Beau Vallon a přímo ve stejnojmeném městečku.  Resort má velmi dobrou perspektivu do budoucna.

Maia Luxury Resort & Spa

Po snídani nás čekal deštivý den, ale zároveň návštěva jednoho z nejuxusnějších resortů na Seychelách. Tento resort tvoří samostatné vily, rozprostírající se v kopcích a na pláži. Resort má naprosto ojedinělý koncept - all inclusive strava s vlastním komorníkem. Každá vila má svého vlastního komorníka, který o Vás pečuje od příjezdu do odjezdu. Máte na výbeř buď plážovou vilu s velkou zahradou a velkým bazénem nebo panoramatickou vilu se 180°výhledem na oceán. Při tom můžete ležet ve venkovní vaně nebo v infinit bazénu... Všechny vily mají svoje soukromí, jsou ukryty v džungli a nic nebrání tomu, abyste si dovolenou užili všemi smysly.

Sainte Anne Resort 5*

Jeden z mála all inclusive resortů na Seychelách. Anna leží na soukromém ostrově St. Anne vzdálené 20min jízdy rychlolodí z Mahé. Stejně jako Hilton má svou odbavovací lounge na Mahé. Po příjezdu tedy jdete rovnou do své vily. Na Anně se můžete ubytovat v zahradních, plážových nebo ve vilkách s vlastním bazénem. Všechny jsou obklopeny hustou vegetací. Na výběr máte z několika pláží, které jsou i při plné obsazenosti hotelu velmi klidné a prázdné. Vyzkoušely jsem i šnorchlovací 45min výlet, který je v ceně all inclusive. Jede se asi 10min lodí z resortu na útes, kde můžete vidět desítky ryb. Anna leží v přírodní podmořské rezervaci a je vyhlášenou oblastí na šnorchlování. My jsme přímo u mola viděly malé rejnoky, od klienů jsem slyšela o pozorování malých žraloků, tzv. "baby sharks".

Pobyt na Seychelách je opravdou potěchou ducha a každý, kdo hledá odpočinek, klid, překrásné moře a přírodu, by je neměl opomenout.