Dobrý den Pavlíno, omlouvám se za mírnou prodlevu s odpovědí, recenzi jsem vyplnila a již se těším na další nabídku. :)
Místo, které jste nám doporučila pod horou Le Morne bylo asi to nejlepší, co jsme mohli pro první návštěvu ostrova zvolit. Vůbec nám nevadilo, že jsme mimo dění… naopak!
(Navíc jste se přesně trefila do termínu mezi dvěma cyklóny… )
Výběru hotelu jsem se zprvu trochu obávala. Jakkoliv má skvělé jméno, přece jen je to nadnárodní hotelový řetězec …. byla jsem tedy trochu připravena na sterilní budovu, kuchyni bez nadšení a personál s nepřítomným pohledem a „checklisty“ v ruce.., Ale jedeme tam přece k moři, cena v dané kategorii více než příznivá, tak co… Nicméně hned za vraty nás (mě) zcela vyvedli z omylu. Opravdu se jedná až o komorní hotel s neskutečně milým a vstřícným personálem a spoustou drobností, které udělají pobyt příjemnější (ovoce a víno na pokoji, roznáška drobností po pláži, ochutnávky, nevtíravý program, atd..). Prostě nemohli jste nám vybrat lépe a opět se Vám podařilo přesně se trefit do našeho zadání, děkujeme!
Pro rodiny toužící po aktivnějším vyžití by byl asi lepší vedlejší LUX, tam to opravdu žilo, ale my jsme jeli spíše za klidem a západem slunce, což bylo pravdu neskutečné. Večeře v restauraci u pláže tak začínaly úžasným představením, aniž by nám museli vřískat u stolu mariacchi..:)
Občasný program byl distinguovaný a profi. Trpělivost s dětmi měl personál větší než my, za což jsme opravdu moc rádi.
V recenzi jsem dala pláži 9, protože stejně jsem dala na Maledivách a to by nebylo nespravedlivé. Ale tady je moře jiné. Laguna mění barvu, korály občas při odlivu vystoupí z vody a když chcete, máte kolem sebe doslova akvárium s rybičkami… takže zde mají občasné korály naopak přidanou hodnotu a pokud někomu vadí hrubší korálový písek, boty do vody jsou za pár korun v hotelovém butiku. Rovněž tak jako šnorchlovací výbava a vůbec všechno co jste doma zapomněli. Pro fajnšmekry se dá za 700 MUR dojet do nejbližšího městečka, kde je superprofi kite-surfingový obchod s posledními modely všeho vybavení.
Kuchyni jsem taky ohodnotila „pouze“ 9, ale to spíše pro to, že kuchaři se sice fakt snažili, ale když nám občas k večeři donesl číšník jakoby mimoděk domácí salát, který v menu nebyl, museli jsme ocenit, že jejich lidové jídlo je nad všechny finesy jinak velmi dobré až excelentní kuchyně. No, asi jak tam je všude ovoce a kafe a sušenky, prostě jsme si rádi občas pochutnali na syrové zelenině s jemnou zálivkou… doporučila bych hotelu přidat tuto pochoutku na menu, klidně na úkor hamburgerů a jiné americky orientované stravy (ale na druhou stranu, je to ten americký hotelový řetězec, takže asi nemůžou přijít o jejich běžnou klientelu, to chápu a amíci se mohli po jejich superburgrech utlouct, to je taky pravda.. takže si vlastně všichni přišli na své
Pokoj jsme vybrali Beachfront, a to dle Vaší poznámky, že má větší terasu. Protože jakmile to jde, trávíme venku všechen čas i v našich klimatických podmínkách, zvolili jsme Beachfront suite a příplatek stál opravdu za to. Pokoj byl v prvním patře, takže na terase jsme měli úplné soukromí a výhled přímo do koruny s kokosáky a na de facto privátní pláž před námi. Luxusní rána i večery. Obdobně založeným hostům bych doporučila si připlatit. Běžné Ocean suites jsou sice stejně velké, ale terasa je spíše lodžie. Nicméně všechny domečky (většinou vilky se 4mi suites) jsou pár metrů od moře a místa na lehátkách u moře i bazénu bylo vždy spoustu (pár frankofonních jedinců sice mělo tendenci obsadit si je již před snídaní, ale personál jim jemně naznačil… a těm inteligentnějším to i došlo ). Ne, zde není třeba lehátka rezervovat. Všechna jsou v první řadě u moře, ze všech je bezva výhled a je jich vždycky dost, abyste mohli být separé pod palmou nebo ve skupince u bazénu. Bazén je vyhřívaný. Při 30 ti stupních venkovní teploty tedy spíše pocit jako ve vířivce. Ale to mi taky vlastně vyhovovalo . Oba hotelové bazény hodnotím, přiznávám, zcela subjektivně všemi superlativy. Mj. asi také tím, že naše dítě se zde naučilo plavat (uff, konečně )
K architektuře hotelu jsem se vyjádřila už v recenzi. Ležérní koloniální styl a nádherný kontrast ke stále častějšímu minimalistickému pojetí nových hotelů této kategorie. Příjemná změna. Navíc pocit, že sem to prostě takhle patří. Tečka.
Praktické rady? Vybrat si více peněz na letišti nebo cestou. Nejbližší bankomat 20 min jízdy za 700 MUR. Maximální částka výběru z většiny bankomatů 10000 MUR na den. Počet bankomatů v okolí (tj asi do hodiny jízdy) jeden. Tudíž v době, když bylo několik dní státních svátků za sebou, bankomat zcela vybrán. Fronta ubrečených turistů před prázdným bankomatem bez možnosti vybrat si peníze (někteří už objeli půlku ostrova, prý byly vybrány všechny…) nás ubezpečila, že příště se vybavíme alespoň papírovými dolary či eury. Naši nepřipravenost však decentně kompenzovala hotelová consierge a částku na výlet nám nabídli napsat na hotelový účet, i když se jednalo o externí službu.
Další poznatek se týká jízdy do této oblasti. Tak nějak je ostrov prostě malá, frankofonní Indie. Se 75ti procenty různých indických kultur tedy není divu, že když jedete místním taxi, zápach z motorů všeho druhu, otevřená okénka a absence nebo neúčinnost klimatizace (ano, přesně jak píšete ve svých propozicích….) je v kombinaci se serpentinami, různými retardéry, pobíhajícími zvířaty a stylem jízdy místních, byť hotelových taxikářů celkem vražedná kombinace… Dítě se nám na několika posledních kilometrech poblinkalo celkem dvakrát (jednou to bylo na památném místě, tak doufám, že si nikdo nevšiml). A ani my jsme k tomu neměli daleko. Cesta s Emotions (standartní transfer), byla oproti taxi v opravdu klimatizovaném autě, navíc s výkladem od zkušeného průvodce a veškerým komfortem s milými pozornostmi. Asi jsme zhýčkaná populace, ale opravdu jsme to ocenili, zejména v kontrastu s tím taxi. Na druhou stranu musím i toho taxikáře pochválit, protože totálně poblinkané auto utřel a dal nám, nevybaveným rodičům, i igelitový pytlík na zbytek cesty…). Výlet lodí za delfíny i na Ile aux Cerf však za to stál. Privátní člun jsme ocenili. Nikoho jsme neobtěžovali a nikdo neobtěžoval nás. Pohoda a relax. Jen při obědě na ostrově, který je jinak golfové hřiště, se můj golfově založený muž z plastové stoličky těsně u jamky číslo 13. omluvným pohledem koukal na hrající golfisty, kteří se domnívali, že jsou také na soukromém ostrově, jak jim jejich hotelové propozice zmiňovaly. Ale na Mauritiu pláže patří všem, takže tento soukromý ostrov se vždy přes poledne obloží plastovým a jiným nábytkem, přes den umně ukrytým v křoví a cestovní agentury sem zavezou klidu chtivé turisty. Tudíž chvíli se ty dvě skupiny přetahují, ochranka sundá ze stromu pár negolfových turistů, co si chtějí udělat fotku u té krásně zelené travičky a přitom zničí pár bunkrů, ale nakonec my si vychutnali skvělého čerstvého humra a golfisti byli rádi, že v tom vedru popojeli buginkou jinam, nejspíš na bar . A můj muž si pochvaloval, že to má místo Race to Dubai, o který díky dovolené těsně přišel…
Pavlíno, chtěla bych Vám tentokrát tlumočit zejména poděkování mé rodiny za servis Vaší partnerské agentury. Vzhledem k výše uvedené nově objevené nauzee mého syna jsme už nechtěli riskovat podobný zážitek před cestou zpět a den před odletem jsme poprosili o zpáteční transfer helikoptérou. Paní průvodkyně jen lehce zmínila, že to sice ještě nezařizovala, ale že to zajistí. Během chvilky nám přišlo potvrzení, vše vybavené a náš let zpět tak byl umocněn o nádherný zážitek. Ochota, rychlost a pečlivost, s jakou se nám věnovali, byla neskutečná. Do helikoptéry nám dali i stevarda, pilot vše komentoval a po zhruba 15 ti minutách jsme přistáli na heliportu přímo na letištní ploše. Vedle Airbusu 380 byla ta helikoptéra docela malá, ale myslím, že jinak už bych po tomhle ostrově cestovat nechtěla. Zástupce Emotions nám pomohl s kompletním celním odbavení, včetně tax free a diskuse o nadměrném zavazadle. Super VIP servis. Příště si objednáme jejich službu heli-lounge i na cestu do hotelu. Stojí to za to a cenově úplně jinde než třeba v Monaku nebo Nice.
Skvělý servis opět potvrdila i Emirates. Letenky jsme měli tentokrát od vás a ocenili jsme zajištění Chauffer drive service (jediný úsek transferu, který jsme si objednali sami přes aplikaci se nepovedl, ty od vás byly zaregistrovány správně ). Na takto koncipovaném letu (2x 6 hodin jedna cesta) jsme velmi ocenili bussiness class. Navíc cena, za kterou jste ji zajistili, byla mnohem nižší, než samostatná letenka pouze Praha-Dubaj. A stála za to. Na horní palubě bylo z Prahy poloprázdno, zatímco dole naopak zcela plno a dost „nervózně“. Letušky tak byly nahoře taky klidnější a profesionální a zatímco já se obávala, co tam mladší syn po 6ti hodinách zase provede, slečna z palubního personálu to jen chápavě okomentovala „však on je iba ako z divokých vajec…“ a dala mu lízátko. Oproti vzteklé Francouzce na minulém Air France, jejíž ostré „make him seated!“ po 15ti hodinovém letu mě tenkrát utvrdilo v tom, že když mi dítě nesedí na klíně a nepojídá vařenou mrkev, tak jsem strašná matka… :( Zde bylo vše v naprostém pořádku.
Ještě jednou moc děkuji a těším se na příště.
B.Č.