Syn už umí obstojně plavat, a tak mi došly poslední výmluvy, proč dovolenou na Maledivy odkládat. Měla jsem pochopitelně strach, jak ho tam zabavíme, ale díky správné volbě většího resortu s bohatou nabídkou aktivit, dovolená utekla bez jediného mráčku nudy.

Vybrala jsem nově otevřený Siyam World - aktuálně to nejlepší, co řetězec Sun Siyam nabízí.

Tentokrát jsme letěli z Vídně, jelikož cena letenek byla o 10 tis. CZK/osoba nižší než z Prahy a návaznost na cestě zpět je lepší (bez nutnosti noclehu v transitním hotelu). Samotná cesta tam byla tedy ale výzva: vyrážíme v 8 hodin ráno s dostatečnou rezervou na mimořádné události na D1. (Naštěstí) bez jakéhokoli zdržení parkujeme těsně před polednem na Vídeňském letišti. Odbavení probíhá rychle, tak máme do odletu ještě čas na oběd a vyhlídkovou terasu s výstavkou stovek modelů letadýlek.

Let do Dubaje trval o necelou hodinu méně, než bylo v letovém řádu, a další let máme tedy až za 5 hod! Načasování není ideální – mezi půlnocí a 5. hod. ráno, a tak syn na poslední hodinu usíná zkroucený na sedačce v gate.

Mě se nepodařilo usnout ani na druhém úseku letu, a tak z letadla vystupuji již značně „rozbitá“. V příletové hale nás čekalo milé uvítání od delegátky Anny, odbavili nám kufry a odvezli nás do salonku na novém terminálu hydroplánů. Čas odletu našeho hydroplánu nechtějí sdělit do poslední chvíle, až přes moje neodbytné naléhání nesměle odpoví, že za 3 hod. Další 3 hod.! Mám dost.

V salonku je občerstvení, sprchy, nabízejí dokonce masáž zdarma, ale my už jsme víc než 24 hod na cestě a nálada opadá. Kolem poledne se salonek začne nepříjemně plnit, a tak už vyhlížíme, kdy si pro nás přijdou. Dočkali jsme se! Nakonec vypraví na náš ostrov 2 hydroplány najednou. Organizace je na můj vkus dosti chaotická, ale místní se nenechají rozhodit a pokračují dál ve vlastním tempu a stylu.

Po 45 min. letu další zmatky s identifikací zavazadel a rozdělením hostů do vil. Nechají nás čekat a vilu dostaneme až jako poslední, ale se sklenkou šampaňského v ruce jim to již odevzdaně odpouštím.

Máme rezervovanou plážovou suite s bazénem. Je prostornější než plážová vila, má oddělený pokoj pro děti od hlavní ložnice - bohužel trochu nešikovně: mezi terasou a ložnicí, takže kdo chce večer sedět na terase, nesmí moc courat, aby si nevzbudil děti. To nebyl náš případ. Byli jsme tak unavení, že jsme spali dřív než jr.

Hotel je v provozu od října 2021, přesto místní podnebí způsobilo již drobné šrámy a nedokonalosti – vstupní dveře jsou tak nafouklé, že se nedají ani zamknout. V bazénu se odlupují kachličky (to připisují spíš nekvalitnímu provedení). Jinak je bazén přímo na terase velmi příjemný. Má cca 2x4m s hloubkou 1,2 m s tím, že cca třetina je jen po kotníky. Voda se v něm však ohřívá na teplotu, která již není osvěžující, a tak častěji míříme o pár kroků dál do moře. Korálový útes je kolem celého ostrova, barevné rybky můžete vidět přímo ze břehu. Za většími úlovky se jezdí několikrát denně lodí. Hotel nabízí plavbu při západu Slunce a za pozorování delfínů.

Z dalších aktivit musím zmínit tenisové a badmintonové kurty, samozřejmě fitness, kulečník. V centru vodních sportů půjčují kajaky (některé mají průhledné dno, takže můžete pozorovat život pod sebou, aniž byste se namočili), paddle board, nabízejí jízdu na nafukovadlech, na vodním skutru apod. Mají také nafukovací akvapark se skluzavkami a překážkami – zavzpomínala jsem si na Hry bez hranic.

Stravování je jedním slovem pestré. Snaží se uspokojit opravdu každého, a tak je na výběr řada specializovaných outletů (španělská, japonská, thajská, maledivská, gril, pizzeria). A la card restaurace vyžadují rezervaci předem – nejlepší je to přes hotelovou aplikaci a ideálně ještě před odjezdem, protože na týden dopředu byly již plně obsazeny. Podařilo se nám jen na dva večery vyměnit bufet na hlavní restauraci za servírovanou večeři. Pizzerie byla vyloženě zklamání. Maledivský gril nabízel na můj vkus málo ryb a mořských specialit a hovězí steak si doma uvaříme lepší. K výběru v bufetové restauraci nemám absolutně žádné výhrady. Probíhaly zde tematické večery, někdy hrála i živá hudba. Jídlo bylo kvalitní a rozmanité. Jediné, co mě mrzelo, byl servis. Absolutně nestíhali roznášet pití ani sklízet ze stolů! Naštěstí vše kromě piva si mohl každý dolít sám.

Siyam World je nově postavený na přírodním ostrově, kde ponechali většinu zeleně. Máte proto pocit, že bydlíte v pralese, kde je pochopitelně i řada živočichů. Žije zde hodně ptáků (vrány se drží hlavně kolem restaurace a dojídají po hostech), gekoni, kočky, nejrůznější hmyz (komáři a mravenci) - a to i v posteli! Kdo tohle nesnese, může nechtěné soužití eliminovat ubytováním v nadvodní vile. Při pobytu s dětmi je však třeba podepsat vlastní zodpovědnost za dozor. Lákavá je i skluzavka přímo z terasy.

S ohledem na velikost ostrova zde mají i veřejnou dopravu – buginy pro cca 10 osob. Jezdí neustále dokola každých 10 minut a cca po 300 m jsou zastávky. Kdo by chtěl být zcela nezávislý a nechce chodit, může si pronajmou kolo nebo elektrický minijeep.

Večer je na hlavním baru program až do půlnoci a pro ty, kdo nemají dost, mohou pokračovat v klubu. Je to jeden z mála resortů na Maledivách nabízející all inklusive 24 hod. denně, bohužel se to odráží na klientele.

Asi bych už sem znovu nejela, ale Maledivy máme splněné a příště můžeme zase jinam, syn už bude dost veliký na něco dobrodružnějšího - třeba safari … ?

We traveled the world. We will give you our personal advice.