V prosinci 2021 jsem se na luxusním veletrhu v Cannes setkala s Carmen Cordova z Luxury Greece DMC. Nedlouho po návratu ČR jsem od ní dostala pozvánku na první FAM trip, který jako DMC pořádali. Návrh cesty vypadal tak lákavě, že jsem ani minutu neváhala.

Moje cesta začala 3.5. v Praze. Letenky jsem měla zakoupené s Aegean Airlines do Athén. Letecká společnost Vám několik dní před cestou pošle email, zda nechcete cestovat v business class. Pokud chcete, můžete nabídnout svůj vklad, který jste ochotni do upgradu investovat. Já jsem nabídla 80 EUR na každý směr a to stačilo, abych oba směry letěla v business class. Jako největší výhodu jsem shledala v přednostním nástupu na palubu, výborném jídle na palubě a přednostním výstupu. V Athénách mají pro business cestující vlastní autobus, jste tedy v příletové hale za několik minut po přistání. Vyzvedla jsem si zavazadla a v příletové hale již čekal řidič, který mě odvezl na hotel NEW hotel v centru Athén. Tento malý hotýlek byl kompletně zrekostruován během "covidu" a nabízí nové pokoje vyzdobené moderním uměním. Největší bonus se ale nachází na střeše, odkud je nádherný výhled na město. Zde si můžete dát věčeři, drink a jen tak posedět a kochat se.

Oficiální program začínal až druhý den odpoledne. Sraz byl v 17h v lobby hotel Grande Bretagne, kam jsem se přesunula asi 3min chůzí z New hotelu. Hotel se nachází na hlavním náměstí před řeckým parlamentem. Je to nejrušnější část města. Hotel je nejstarší ve městě a byl to první 5* hotel, který zde vznikl již v roce 1874. Pokoje jsou luxusní a v "zámeckém" stylu. Má několik restaurací a barů, z nichž Alexander´s Bar byl vyhlášen časopisem Forbes jako nejlepší bar na světě. Po prohlídce tohoto hotelu a jeho sesterského hotelu King George jsem se vydali na prohlídku města s naší milou průvodkyní Rossie.  Vzala nás do staré části Plaka na ochutnávku místního ouza a jídla. Prošli jsme několik restaurací, kde nám ukázala spoustu tipů. Večer nás čekala velká slavností uvítací večeře v 8. patře hotelu, odkud je neskutečný výhled na Akropoli. Ve stejné restauraci se podávají i snídaně a můžete si tak výhled užít ve dne i v noci.

Další den ráno nás čekal výlet na Akropolis a do muzea. Na Akropoli jsem byla podruhé, ale tolik lidí jsem zde nezažila. Je to opravdu přelidněné místo a každý se sem chce pochopitelně podivat. Historie na Vás dýchá z každého kamene. Poté jsme dojeli do Akropolis muzea, kde je udělaná maketa Chrámu Dia v životní velikosti a samozřejmě mnoho dalších artefaktů. Odpoledně nás ještě čekala prohlídka velmi stylového a nového hotelu MGallery, který se stal mým favoritem pro pobyt v Athénách. Nachází se hned za hotel Grande Bretagne a má také úchvatný výhled. Oběd u střešního bazénu po prohlídce neměl chybu.

Další den ráno jsme přeletěli 50min letem do Herakliónu na Krétu. Hned po příletu nás čekala návštěva paláce Knossos, nejstarší památka na Krétě. Poté jsme již přejeli na východ ostrova do resortu Daios Cove. Resort se nachází v kopci s fantastickými výhledy na moře ze všech vil a pokojů. Resort mě nadchl ve všech směrech. Jídlo ve všech restauracích bylo skvělé a měla jsem možnost užít si i masáž a mohu vše 100% doporučit. Pláž je zde jedna z nejkrásnějších na ostrově. Pozvolný vstup a písek je zárukou kvality a spokojenosti. Pro děti je zde dětský klub, pro větší zase široká nabídka vodních i pozemních sportů.

Během dalšího dne jsme navštívili nědaleký hotel Domes of Elounda, kde jsem strávila dovolenou v loňském roce (viz moje předchozí inspekční cesta) a poté resort Cayo Exclusive.  Nádherný nový resort umístěný také v kopci s výhledem na ostrov Spinalonga. Každá suita a vila má svůj vlastní bazén. Pláž je přes silnici dole, kde jsou pro resort vyhrazené slunečníky.

Po snídani 5. den pobytu jsme brzy ráno vyrazili do přístavu, odkud jsme jeli trajektem na Santorini. Měli jsme lístky do Platinum lounge., kde máte i privátní obsluhu. Cesta trvala cca 2h. Po příjezdu jsme měli ještě chvíli čas si prohlédnout Thira, hlavní město ostrova. Odtud máte nádherný výhled na kalderu. Poté jsme se přesunuli na oběd do Andronis Concept. Tento řetězec má po ostrově nakolik luxusních hotelů a suite. Po obědě jsme předeli do hotelu Grace ve městě Fira. Odtud vidíte na kalderu a na městečko Oia. Zde jsem bydlela v nádherné suitě s vlastním malým bazénkem a s vířivkou v koupelně. Každý detail byl dotažený do detailu. Každý ale musí počítat s tím, že pokud chcete bydlet na Santorini v části s výhledem na kalderu (Oia, Thira, Fira), tak zde do každého hotelu vedou desítky schodů a je to opravdu náročné v horku. Nicméně výhledy a luxusní ubytování stojí za to. Na několik nocí úplně ideální. Santorini je stejně jako Mykonos velmi větrný ostrov.

Další den ráno nás čekala privátní jízda katamaránem okolo kaldéry a podél celého západního pobřeží. Na palubě byl připravený i luxusní BBQ oběd. Ccestu jsme končili na jihu v přístavu. Odtud jsme jeli na prohlídku místních vinic zakončenou ochutnávkou v nádherných prostorech vinařství Volcanic slopes vinery. Poté jsme přejeli do Oia a prošli jsme si ikonické městečko s instagramovými výhledy na modré střechy domečků.

Odpoledne a večeře pro nás bylo zajištění v hotelu Canave Oia Epitome. To je ideální resort pro rodiny s dětmi, není v kopci a jsou zde velké prostorné vily s bazény a úchvatnými výhledy na západ slunce.

Po snídani v Grace nás čekal přejezd trajektem na Mykonos. Byla jsem na něj opravdu velmi zvědavá. Cesta trvala asi 2 hodiny. Po příjezdu na Mykonos jsme měli hned prohlídku hotelu Bill & Co. Hotel, který má velké PR a každý, kdo chce na Mykonos, ho zná. Nachází se nedaleko moře, ale pláž je přes silnici a hotel zde má vlastní beach club. Ubytování a suity jsou velmi stylové, ale jak to už na Mykonu bývá, všude stále a vytrvale fouká.

Po inspekci jsme byli převezni do hotelu Kalesma Mykonos. Je to nádherný stylový hotel, kde je zachována historie daného místa. Každá vila je prostorná s vlastním bazénem a výhledem. Hotel nemá moře, ale to nevadí, protože na pláž jezdí pravidelně shuttle a když máte vlastní bazén, nic více moc nepotřebujete. Přes zátoku jsem se dívali na ikonický hotel celého Mykonu - Santa Marina. Je to jeden z mála resortů na Mykonu s vlastní pláží, heliportem, mnoha vilami v kopci, adults only sekcí a vlastním Budha barem, kde jsme měli večeři. Hotel je opravdu vysoce stylový a vhodný jak pro páry, tak pro rodiny i větší skupiny.

Strávili jsme poslední noc v Řecku a ráno jsme již přelétávali zpět domů.