V druhé polovině září se mi naskytla příležitost více poznat Kapské město a jeho okolí. Fam trip byl organizován společností Travel advance ve spolupráci s Emirates. Odlétali jsme z pražského letiště na pravidelné lince do Dubaje v 15:45. Spolu s dalšími zástupci různých českých CK jsme se vydali na mnohahodinovo cestu na jižní polokouli. V gatu na nás čekalo překvapení v podobě upgradu do business class a to až do Kapského města. V Dubaji jsme čekali cca 4h na návazný let a v rámci členství v Lounge key jsem je mohla strávit v business salónku. Není potřeba rezrevace předem, ale někdy jsou salónky velice obsazené a na místě se na Vás již nemusí dostat. Odlet ve 03:05 byl plně obsazený. Let trval bezmála 10 hodin, ale téměř celý jsem ho prospala.

Po příletu v Kapském městě musíte projít pasovou kontrolou, kde se tvoří opravdu dlouhé fronty. Cca po 40 min jsme se dostali k zavazadlům a mohli opustit letiště. Tam na nás již čekali zástupci místní společnosti The Ultimate Cape Town Safari Experience a mohli jsme se vydat na cestu. Ten den jsme odjížděli z letiště směrem na SV s výhlídkou na Cape Winelads, znamé pro své rozlehlé vinice a hornatou krajinu.  Trasa pokračovala přes Hexriver pass vyznačující se vysokými srázy a hlubokými údolími přím do Aquila Private Game Reserve.

Ihned po pžíjezdu do resortu jsme byli uvítání sklenkou místního šampaňského a čekal na nás dárek. Místní obuvní společnost Veldskoen, která vyrábí koženou obuv v moderním designu, věnovala každému z nás pár bot. Ten den jsme měli opravdu nabitý program. Hned po obědě nás čekalo safari na čtyřkolkách nebo na koních. Já si vybrala motorovou zábavu a bylo to skvělé. Dostanete se ke zvířatům velmi blízko a projedete se po celé rezervaci. Po návratu jsme šli na hodinovou masáž. Po krátkém odpočinku jsme již vyráželi na odpolední safari v jeepech s průvodcem, který umí velmi poutavě vyprávět a zvířatech a najde všechny, co se v rezervaci nachází - my viděli zebry, slony, antilopy, lvy, pštrosy, hrochy, nosorožce a spoustu dalších.

Druhý den ráno jsme si prohlédli záschranou stanici zvířat, kde se starají o nemocná zvířata z rezervace a zároveň školí a podporují ochránce před pytláky. Poté nás odvezli do sesteského resortu, který leží v rezervaci Inverdoorn. Zde jsme měli skělou snídaní při východu slunce a čekalo nás další safari. Tato rezervace je větší a mají zde gepardy, žirafy a celou velkou pětku. Odjížděli jsme nadšení a plni dojmů.

Odpoledne nás čekal přesun do vyhlášené vinařské oblasti - Franchhoek. Počasí nám moc nepřálo, ale i tak jsme si prošli nádherné koloniální městečko, které má nevšední atmosféru. Zašli jsme na místní trh, čokoládovny a do minipivovaru. A protože jsme zde byli zrovna v době konání mistorvství světa v rugby, tak nemohl chybět ani večer ve sportbaru při sledování zápasu JAR x Irsko.

Bydleli jsme v hotelu Le Franchhoek, který je uprostřed hor s fantastickou atmosférou. Ráno jsme vyrazili na "wine tram". To je místní tramvaj, která jezdí mezi různými vinařstvími a celý den ochutnáváte víno a místní druh šampaňského. Veselý den. :) Odpoledne jsme se přesunuli do Kapského města do hotelu SKY. Po cestě jsem navštívili hotel Vida Nova s vydatným obědem. Hotel se nachází přímo pod Stolovou horou, tak máte skvělý výhled při relaxu v zahradě. Večer jsme se prošli centrem města.

Ráno jsme odjeli do prvního hotelu,který zde byl vybudován - Mount Nelson hotel. Skvělý britský hotel s vytříbeným stylem. Pozvání na čaj se nedalo odmítnout.

Poté na nás čekalo překvapení v podobě jízdy na sidekáře. Každý jsme měli svého řidiče a ten s námi vyrazil po městě a až za město k plážím. Skvělý způsob, jak si užít vyhlídkovou jízdu. Zakončení bylo ve známě městské části Waterfront, kde jsou stovky obchodů, ale také marina, ze které jsme na palubě katamaránu vyrazili na krátkou jízdu na moře. Z moře vidíte Stolovou horu a ve vodě spoustu tuleňů, delfínů a v některých měsíích lze pozorovat velryby.

Další den nás už bohužel čekal odlet zpět co Prahy. Let z Kapského města do Dubaje trval 11h a pak dalších 6 do Prahy.

Jihoafrická republika mě nadchla tak, že se sem chci ještě brzy vrátit a objevit pomalu všechna místa, která jsem viděla.

We traveled the world. We will give you our personal advice.