V pase jsem měla razítko z Mauricia s Dodem ze dne 9.2.2020, tedy jen několik týdnů před tím, než se na dlouhých 18 měsíců zavřel. Když jsem naposledy odlétala, plánovala jsem cestu znovu před Vánoci. Vrátit se nyní zase zpět skoro přesně po 3 letech bylo skvělé. Mám to tu moc ráda a toto byla moje 8. návštěva. Znám ostrov už velmi dobře, většinu hotelů jsem navštívila opakovaně, ale Mauritius má pro mě svoje kouzlo a pokud můžete, leťte. Nemá tak skvostné pláže, jako na Maledivách, ale má džungli, hory, pláže a spoustu aktivit po sportovně i kulturně založené turisty.

Moje cesta tentokrát začínala v Praze na letu Emirates přes Dubaj v business class. Do Dubaje léta B777 a dále pak A380. Business třídu Emirate jsem mohla již několiktát vyzkoušet a kvalitu si drží vysoko. Přestup v Dubaji je vždy rychlý okolo 2,5h. Přílet na Mauritius byll v dešti, ale to je skoro moje tradice a snad nikdy mi nesvítilo sluníčko. Moje cesta přes pasovou kontrolu byla tentokrát neskutečně rychlá. Z business class vystupujete jako první, na pasové kontrole pak jen předložít All in One form, který se vyplní před odletem z ČR, pas a to je vše. Kufry jsou zde také rozdělené na dva pásy - na jednom jen business + first a na druhém ekonomy. Podařilo se mi vyjít do příletové haly první z celého letadla. :) Zde již čekala zástupkyně našeho partnera Mautourco. Předala mi uvítací dopis, nabídku výletů, mapu a malý dárek, tak jak to dávají našim klientům. Pak mě čekalo přivitání v Mautourco v kanceláři a následně jsem jela na první vizitu hotelu One & Only St. Gerán. Je to jeden z nejstarších resortů na ostrově umístění na východním pobřeží. Před pár lety prošel kompletní rekonstrukcí a může nabídnout nabídku suit a pokojů v přízemí nebo v1. patře. Pro náročné je zde i Villa No. 1 se 2 ložnicemi, vlastním bazénem, zahradou, privátní plaží atd.

Poté jsem se přesunula do hotelu Le Meridien. Tento hotel je naopak na západní straně ostrova. Zde jsem byla ubytována v Premium Beachfront pokoji, které se výhradně nacházejí v 1. nebo 2. patře budovy. V přízemí jsou pak deluxe pokoje. Hotel prošel také nákladnou rekonstrukcí a je to znát. Mají Nirvana část, která je určena jen pro dospělé, je zde i adult only bazén a restaurace Papparazzi. Druhý den ráno jsem si prošla s manažerkou celý resort, ale to již hustě pršelo.

Ten den mě čekaly další 3 návštěvy - Les Jardin, Cardinal a 20 Degres Sud.

Les Jardin je malý resort na severním pobřeží - dříve Angsana.

Cardinal a Casuriana - 2 malé butikové resorty. Cardinal na pláži, Casuriana hned naproti přes silnici. U Cardinal je velmi pěkná malá pláž, bazén a několik suite. Ideální pro páry.

20 Degres Sud - hotel, který mě nejvíce okouzlil. Stojí zde již 37 let. Postavený byl jako rodinný dům, pak přestavěný na hostel a následně na luxusní hotel. Nyní patří do skupiny Relais & Chatteau a to právem. Je to nádhedná ukázka kolonoiálního stylu,kdy máte chuť si vzít knihu, jen sedět a relaxovat. Sice silně pršelo, ale to nevadí, protože je zde bar a knihovna, kde si můžete dát čaj o páté. Za mě 5*.

Následovala cesta do nedalekého resortu LUX* Grand Baie. Byl nově vybudován během "covidu" na jedné z nejhezčích pláží severu, kde stál původně 3* hotel patřící do stejné sítě. Nyní je to ultramoderní resort s nádherným designem a architekturou. Na střeše se nachází infinity pool se 180 výhledem, restaurací, barem i venkovním fitkem. Bohužel jsem nemohla vyzkoušet moře ani bazény, protože 2 dny v kuse pršelo. Ale otestovala jsem SPA a jeho relaxační částí jako saunu, hamman apod. Resort má opravdu velkorysou wellness část, kde si každý najde něco pro svou potřebu.

Resturací je zde několik vč. asijské, kde jsme měli možnost večeřet. Snídaně jsou pak částečně formou bufetu a a lá carte, což mě nejvíce vyhovuje. Můžete si tak nabrat pečivo, mléčné výrobky, ovoce dle své preference, ale u stolu si pak objendáte vejce Benedikt nebo Chia bowl. Nabídka a lá carte menu je velice široká.

Po snídní jsem si ještě prošla rezidenční část hotelu, která se nachází přes silnici. Jsou zde 2-3 ložnicové rezidence a každý má i vlastní bazén. Pro velké rodiny jako stvořené.

Poté už mě čekal přesun do nedalekého hotelu Trou aux Biches, kde jsem byla již mnohokrát předtím. Zde oficiálně začínal event hotelového řetězce Beahcomber, jehož jsme dlouholetým partnerem. Déšť ale neustával. Začátek programu byl v indické restauraci, kde jsme si měli možnost vyzkoušet namíchat exotické koktejly a druhá část skupiny zase vařila indické jídlo. Já jsem na tomto eventu byla již potřetí a setkala jsem se tak s mnoha známými z různých německých, rakouských a švýcarských cestovních kanceláří. Program měl být nabitý, ale bohužel počasí nám neumožnilo téměř nic. 3 dny v kuse opravdu pršelo a i místní školy byly uzavřeny.

V pátek se konečně počasí umoudřilo a my si mohli vychutnat skvělou večeři při západu slunce v hotelu Paradis, kam jsme se přesunuli během dopoledne. Podívali jsme se i na nové pokoje, jak budou vypadat všechny po rekonstukci, která se plánuje na léto letošního roku. Od května do října bude hotel kompletně uzavřen. Poté pak přivítá hosty do nového.