Když jsme vybírali destinaci pro naši svatební cestu, chtěli jsme kombinaci aktivní dovolené, dobrodružství, ale i rozmazlování a odpočinku.

Zvolili jsme k tomu ostrovy Reunion a Maurícius, které od sebe leží pouze 40 minut letu a nabízí přesně to, co od líbánek podle našich představ očekáváme.

Na Reunionu jsme naplánovali 5 nocí, každou v jiném hotelu, abychom stihli objet co nejvíce míst a objevit krásné treky. Protože jsme nechtěli ztratit čas přelétáváním z Mauriciu na Reunion a zpět, raději jsme si zařídili let se společností Air France na Reunion, poté přelet na Maurícius s Air Mauritius a domů rovnou z Maurícia. Musím říct, že nám to ušetřilo celý den dovolené i za cenu toho, že let s Air France nebyl tak pohodlný jako s Emirates.

Na Reunionu nás přivítala naše partnerská společnost Connections, kteří nám pomohli zarezervovat auto a dali nám mapku ostrova s doporučeným itinerářem vzhledem k našemu času a kombinaci ubytování. V této francouzské kolonii se skoro nedomluvíte anglicky, místní se neobtěžují angličtinu učit, v restauraci nemají anglická menu, ale pokud jste vybaveni google translator, nakonec si objednáte. Data i volání jsou v rámci EU, což se velice hodí.

První noc jsme strávili v hotelu Le Nautile, který leží přímo na pláži v Saline les Bains. I když má hotel 4*, nečekejte žádný luxus a pořádek. Pláž byla plná ostrých korálů a moře bylo kalné. Naštěstí na tento ostrov jsme přijeli cestovat a tak nám skromnější ubytování a průměrné koupání nevadilo. Ráno jsme brzy chtěli vyjet do vnitrozemí na první hike, ovšem hřebík v pneumatice nám vše zkomplikoval a museli jsme vyhledat pneuservis. Doporučuji všem plné pojištění k autu. Jste krytí pro všechny případy a nemusíte řešit i závěrečné čištění auta, které je určitě po prašných cestách v horách potřeba. Vyhlídku jsme nestihli, protože na Reunionu se po 11 hodině dopoledne stahují mraky a proto je třeba začínat veškeré túry velice brzy ráno. Místo toho jsme ale stihli craft market v Saint Paul, kde měli různé ovoce, vanilku a místní výrobky.

Další dvě noci jsme trávili v Cialos, což je horská vesnička, ze které se vychází na nejvyšší horu Piton des Neiges (3070 mnm.). Cesta byla sama o sobě úchvatná, i když je potřeba dobrých řidičských schopností. Řídí se sice na rozdíl od Maurícia napravo, ale silnice jsou úzké a velmi klikaté. Hotel Le Cialos byl veliký průměr s podprůměrným jídlem, ale byl tam krásný klid. Vesnice je absolutně mrtvá a po setmění v šest hodin tam nepotkáte živou duši.

Další den jsme úspěšně zdolali Piton des Neiges. Tato hora se dá vylézt na dvě etapy a přespat v horské chatě, což určitě doporučuji méně trénovaným lezcům. Taky je nutné si s sebou vzít dostatek jídla a pití a myslet na to, že vzduch nahoře je řidší a je třeba dostatečně ředit krev, pokud stoupáte najednou.

Další den jsme léčili kolena a přejeli přes pozoruhodné lávové pole do oblasti, ve které se nachází aktivní sopka. V hotelu Gerániums jsme přestáli večer výpadek proudu a opravdu silný zápach z vedlejší kravské farmy, což nám bylo při míře únavy spíš jedno. Nepropečený steak jsem dvakrát vracela do kuchyně, kde se kuchařovi asi zdálo že steak well done je zločin. Bohužel ani na potřetí se netrefil. My jsme incident nechali být, jelikož nikdo neuměl anglicky, aby to s námi vyřešil. Navíc jsme se těšili na brzký výlet na sopku, který byl naknec opravdu úžasný.

Poslední den a noc jsme trávili v Salazii v hotelu Relais de Cimes, kouzelné vesničce v krásné zelené džungli. Tato nejzelenější částk Reunionu se pyšní nádhernými traily s vodopády. Reunion doporučuji pro nenáročné nadšence do krásné přírody, sportu a dechberoucích výhledů.

Po velice krátkém přeletu na Maurícius jsme s radosti začali pohodovou část líbánek.

Sugar Beach

Je můj nejoblíbenější hotel na Mauríciu, který opět nezklamal. I když moře je tu spíše mělké, pláž je ideální na romantické západy slunce a dlouhé procházky. Servis i jídlo perfektní, pokoje čisté a moderní. Ideální poloha na západní výlety na moře. My jsme vybrali plavání s delfíny, šnorchlování a výlet na ostrov s BBQ přímo na pláži s Adrian Dreams.

JW Marriott

Královské zacházení nás čekalo v JW Marriott, kde jsme se opravdu cítili jako na líbánkách. Náš butler nám neustále nosil nějaká drobná překvapení, pokoj byl velkorysý s nádherným výhledem na pláž. Tuto lokalitu s impozantní horou Le Morne jsme zvolili i na plážové focení s naším fotografem Focus Photography, který fotí nejen svatby ale líbánky či jakékoli jiné příležitosti. Pokud chcete krásné vzpomínky z dovolené, určitě si Johnyho a jeho tým u nás objednejte.

Le Meridien

Tento severní hotel nás moc neoslovil, zejména když jsme do něj přijeli z pohádky, která byla v JW Marriott. Hotel je spíše masová záležitost, pláž s kalným mořem neláká ke koupání. Jídlo a pití bylo ovšem naprosto skvělé. Na obzoru vidíte nákladní lodě směřující do Port Louis, ovšem lokalita je skvělá k objevování severních památek jako je botanická zahrada, muzeum cukru či plavání s želvami v Trou Aux Biches. Doporučuji určitě zajet na veřejnou pláž Mon Choisy, kde jsou ty nejkrásnější západy slunce, co jsem na Mauríciu viděla.

Shandrani Beachcomber

Poslední dvě noci jsme trávili v blízkosti letiště. Shandrani je sice velký a rušný hotel, ovšem pokoje jsou dobře rozprostřené a nemáte pocit přeplnění. Pláž a šnorchlování bylo skvělé, hotelový personál se velice snažil a i přes občasný pomalý servis jsme se zde cítili dobře. Toto místo je ideální na výlety po východních ostrovech, kam jsme jeli se společností Aqua Soeil, která vyjíždí přímo z hotelové pláže a den s nimi je nadupaný zážitky. Pokud letíte večer a nevíte co poslední odpoledne podniknout, doporučuji zajet do 20 minut vzdáleného La Vanille Nature Parku nakrmit želvy obrovské. Pokud vám nevadí, že několikrát denně nad vámi proletí letadlo, tento hotel doporučuji i pro rodiny s dětmi.