Po dlouhých 18 měsících se 1.10.2021 znovu otevřela má nejoblíbenější destinace, ostrov Mauricius. Rozhodli jsme se toho s manželem ihned využít zaletět si tam na dovolenou. On čistě kvůli odpočinku a já proto, abych sama vyzkoušela, jak to nyní chodí se všemi proticovidovými opatřeními a měla pro své klienty aktuální informace.

Pro cestu na Maurícius je aktuálně potřeba mít kompletní očkování na covid a k tomu také PCR test. Ten nebyl problém zajistit. Jako nedávno očkovaní jsme nemuseli mít příliš velké obavy, že by nám cestovní plány zhatil pozitivní výsledek. Jelikož jsme byli jedni z prvních Čechů, kteří na ostrov zamířili, byli na nás v Praze na letišti velmi přísní. Opravdu pečlivě kontrolovali letenky, vouchery, testy, očkovací průkazy a všechny povinné formuláře. Delší odbavení jsem nezažila - ale věřím, že na nás si vše teprve zkoušeli, a postupem času se vše zautomatizuje.

Po příletu na ostrov nás uvítalo prázdné letiště - byli jsme tam již 30.9., den před oficiálním otevřením. Přivítala nás naše partnerská CK Mautourco, která právě chystala otevření letištního stánku na další den. My jsme se ještě v budově nemohli zdržovat a ihned šli k transferu. Venku nás ovanul ten známý teplý mauricijský vánek a já jsem měla obrovskou radost, že jsme konečně zase tady! Během cesty jsme probírali s řidičem, co je na ostrově nového. V autech jsou mezi předními a zadními sedadly plexiskla, řidič má respirátor, povinně vám vydesinfikuje ruce a vy musíte mít roušku. Jinak je vše při starém, řidiči jsou pořád stejně milí a upovídaní.

Veranda Pointe aux Biches**** - krásný hotel pro poznání ostrova

První zastávkou byl severozápad ostrova a malý hotel Veranda Pointe aux Biches. Příjemná neformální 4*, vhodná pro ty, kteří nemají rádi velké hotely. Přivítal nás moc pěkný nově zařízený pokoj a oběd přímo na naší terase - na jednu stranu luxus, na druhou nutnost. Protože jsme byli na Mauríciu den po otevření, tak jsme museli absolvovat PCR test a čekat na jeho výsledky. Vám již tato povinnost odpadá, po příletu Vám v hotelu udělají (zdarma) jenom antigenní rchlotest a za 15 minut už poběžíte na pláž. My jsme museli na výsledek čekat déle, ale užili jsme si v hotelu krásnou večeři na pláži a druhý den dopoledne i zábavnou školu vaření. Veranda Pointe aux Biches je velmi příjemný 4* hotel, doporučuji ji těm, kteří  chtějí poznávat ostrov. V okolí je vesnička, hotel nabízí i autobus na místní vyhlášené pláže a spoustu aktivit, při kterých poznáte místní kulturu. Jsou zde moc hezké nové pokoje, kratší písečná pláž a dva velmi pěkné bazény.

Heritage Le Telfiar***** - gastronomické zážitky v klidném prostředí

Další naší zastávkou byl jih ostrova, kde se rozkládá poměrně velký areál bývalého koloniálního panství kolem zámečku Chateau Bel Ombre. Najdete zde oblíbené 5* hotely Heritage Awali (spíše rodinný neformální hotel) a Heritage Le Telfair (klidný luxusní hotel vhodný spíše pro páry). Hotely pojí krásné dlouhá pláž lemovaná zelení. My jsme bydleli v hotelu Le Telfair, kde jsme měli štěstí ná krásnou Beachfront Junior Suite přímo na břehu moře. Tuto kategorii můžu všem vřele doporučit, užijete si krásné západy slunce z terasy, noční šumění oceánu, venkovní sprchu a ekluzivní, kvalitně zařízený interiér. Jelikož jsme oba fanoušci gastronomie, moc jsme se na tento hotel těšili. Doporučuji především asijskou restauraci Gin´ja, ta sice není součástí balíčku s polopenzí, ale je to podnik vyhlášený po celém ostrově. Užijete si fantastický výběr vín z celého světa nebo flambování masa přímo před Vašima očima. Skvělá je ale i plážová restaurace Le Palmier zaměřená na ryby nebo bufetová restaurace Annabelle, která má úžasnou terasu. Po jídle jsme si vždy zašli do elegantního baru, kde večer hrála jazzová kapela. Le Telfair se po této návštěvě stal jedním z mých oblíbených hotelů. Je zde klidné prostředí, krásná příroda, nádherné ubytování a skvělý servis. Resort odkazuje na koloniální styl, ale zařízení je nové, plně funkční a vysoce kvalitní. Během návštěvy jsem se byla podívat i ve vedlejším hotelu Awali, který je méně formální, má africkou atmosféru a je skvělý pro rodiny nebo mladší cestující. Ubytovat se lze také v kopcích nad pobřežím, kde jsou velké luxusní vily pro rodiny nebo skupinky přátel. K vile získáte i možnost stravovat se v restauracích zmíněnch resortů a také golfové autíčko, abyste byli rychle na pláži. Po ruce budete mít také golfové hřiště a určitě navštivte původní koloniální zámeček Bel Ombre, kde se dozvíte mnoho o historii i současnosti ostrova.

Westin Turtle Bay*****

Po krásném víkendu v Bel Ombre jsme se vraceli zase na sever, do oblasti Turtle Bay. Westin je poměrně známý hotel, oblíbený pro svatby. Je to opravdu velký resort rozkládající se podél pláže, ve velmi krásné staré zahradě. Výška některých palem zde bere dech a pokud jako já milujete květy frangipani, budete si připadat jako v ráji. Westin má také krásné bazény, by jsme bydleli v adult only části, která má vlastní bazén jen pro dospělé, ale legendární je především druhý bazén, kde je obrovský prostor s mělkou vodou pro děti i dlouhá dráha na plavání pro dospělé. Westin nemá bohužel příliš hezkou mořskou lagunu na plavání, ale právě vysoká kvalita místních bazénů s výhledem na moře to vyvažuje. Resort prošel velmi nedávno modernizací, pokoje dostaly svěží barvy a byly vybaveny ikonickými postelemi Westin Heavenly Bed, na kterých se spí skutečně báječně.
Kousíček od Westinu se připravuje zcela nový hotel stejného řetězce, Le Meridien*****. Měli jsme tu možnost navštívit jej ještě před otevřením. Můžete se těšit na krásnou pláž se západním sluníčkem, opravdu luxusní interiéry, o kterých si dovoluji tvrdit, že se velmi odlišují od všeho, co jste na Mauríciu kdy viděli, a krásné klidné křídlo jenom pro dospělé. Le Meridien rádi zařadíme do naší nabídky již na přelomu roku 2021/2022.

Sunrise Attitude****

Hotel Sunrise je novinkou v našem partfoliu levnějších hotelů. Hotel vznikl rozšířením malinkého 3* hotelu Emeraude Beach o nový pozemek, na kterém vyrostla krásná moderní hotelová budova, dva nové bazény, bary a restaurace. Interiéry pokojů jsou krásné, přírodní, s důrazem na místní tvorbu. Hotel nás překvapil, jak je najednou krásný, moderní a vzdušný. Dostali jsme pokoj v přízemí, s terasou a soukromým vstupem do bazénu. Jedná se o adult only hotel, takže atmosféra zde byla klidná a osazenstvo tvořily především páry, během pobytu jsme viděli i dvě nevěsty. Sunrise je situovaný na východním pobřeží. Má pláž přes cestu naproti hotelu, ale to nám nevadilo, protože se jedná o jednu z nejkrísnějších lokalit na koupání. Oblast Belle Mare je vyhlášená. Právě v tomto hotelu jsme měli nejvíce času ležet u moře pod slunečníkem, popíjet studený drink, osvěžovat se v oceánu a jen tak lenošit. Líbil se nám moderní koncept stravování, krásné nové bazény a přátelský personál. Pro mladé páry je Sunrise skvělý i cenově.

Covidová opatření a zdravotní situace na Mauríciu

Na Mauríciu právě otevřeli a bylo vidět, že se velmi snaží, aby se situace zase nezhoršila. Všichni dodržovali "protocole:" místo podání ruky úklona, desinfekce při vstupu úplně kamkoli, zaměstnanci hotelů v rouškách. My jsme nosili roušky hlavně v lobby, u bufetů a v restauracích, než jsme se usadili ke stolu, případně v obchodech. Absolvovali jsme i preventivní testování 0. den a 5. den pobytu, které je povinné pro všechny od 1.10.. Jednalo se o rychlé antigenní testy (často samotesty z lékárny), takže nás to nezdrželo na více než 15 minut. Řidič měl při cestách s námi na sobě respirátor a byl od nás oddělený plexisklem, před vstupem do hotelů se vždy měřila teplota a ptali se nás na výsledek preventivního antigenného testu.

Právě díky tomu, jak se vše poctivě dodržuje (a díky očkování) jsme se testů vůbec nebáli. Na zpáteční cestu nám pak stačilo vyplnit klasický návratový formulář do ČR a ukázat na letišti očkovací průkaz.

Dovolená na Mauríciu z mého pohledu rozhodně stojí za to - covidovým pravidlům se nevyhneme ani u nás, ale na Mauríciu si užijeme sluníčka, tepla a skvělého servisu za bezpečných hygienických podmínek.

We traveled the world. We will give you our personal advice.