Mauritius

Nights
JW Marriott Mauritius Resort
Hotel

Pro hotel JW Marriott Mauritius Resort není dostupná online kalkulace. Cenu Vám rádi sdělíme na vyžádání – prosím vyplňte svůj požadavek v kontaktním formuláři. Detail hotelu JW Marriott Mauritius Resort.

Room type

Original price
CZK -/person
CZK - /personCZK - /person
Naše ceny hotelů v Emirátech již zahrnují DPH ve výši 5%, poplatek obci ve výši 10% i poplatek za služby v ubytování ve výši 10%.
Best Price Guarantee
Dítě 2 až 12 let
Akční sleva
Dítě 2 až 12 let
Dítě do 2 let
The price is valid for free seats in the most advantageous booking class
Podmínky zájezdu
CZK - /person
We calculate the cost of your trip. Please wait.
We calculate
the cost of your trip.
Please wait.

Ostrov Mauritius jako ideální destinace na sportovní rybolov mečouna Blue Marlin

Ostrov Mauritius má mnoho krás ve vnitrozemí jako vodopády, vulkanickou vyvřelinu, krokodýlí a želví farmu, muzeum známek, botanickou zahradu Pamplemousses a nabízí i možnosti shoppingu. V průběhu cesty na Mauricius jsem bydlel na jihozápadním pobřeží, které je vyhlášené jako nejlepší místo pro sportovní rybolov mečouna blue marlin.

Hotel Paradis 5***** nabízí zdarma výtečné sportovní vyžití na 6 tenisových kurtech, ve fitness i na vodních lyžích. Za poplatek lze hrát golf přímo u pláže na 18 jamkovém hřišti nebo se potápět. Mne ale lákal adrenalinový sport, rybolov. Konec března je navíc závěrem rybářské sezony na vyhlášeného modrého marlina, Blue Marlin. Při koupání na nádherné pláži před hotelem Paradis jsem si každé odpoledne všiml několika rybářských lodí, které se vracely z oceánu.

Začátek mého rybářského dobrodružství

Pouhé 3 dny před návratem z báječné dovolené mne v pozdním odpoledni na lehátku na pláži vyrušil hawker – plážový prodavač s nabídkou rybolovu. Prý má volnou loď se zkušenou 2 člennou posádku zrovna na zítra. Nabídl mi last minute cenu 500 EUR za půldenní nájem lodi. Ukázal mi fotoalbum lodi a úlovků a slíbil veškeré nealko nápoje na palubě zdarma. Nabídka zabrala a tak jsme se začali domlouvat na detailech. Sraz prý bude v 6:30 u hotelového mola a půldenní program bude trvat do 12 až 13 hodin. Předpověď počasí na druhý den zněla : zataženo v dopoledních hodinách, takže na pláži by to bylo nic moc. Ve finálovém jednání jsem vysvětlil, že mi stačí nájem jen do 11 hodin. Nakonec jsme se domluvili na ceně 350 EUR včetně nealko nápojů. Jako Čech jsem si řekl o klasický extra bonus, o místní pivo, které se jmenuje Blue Marlin.

Přítelkyně přijala nabídku s tím, že na rybářské lodi ještě nikdy nebyla a bude se na horní palubě opalovat. Trochu nás mrzelo, že jsme večer museli zkrátit zábavu kvůli časnému vstávání, ale už jsme se těšili na příští den. Hotel nám přislíbil nachystat za malý poplatek košík s bagetou s tuňákem a čerstvý ananas.

Adrenalinový rybolov blue marlinů

V 6:30 u mola čekala soukromá loď, poněkud starší než ty značkové hotelové, a kapitán se skipperem, kteří mluvili výborně kreolsky, dobře francouzsky, ale anglicky pouze rukama. Vyrážíme! Nejlepší místa na rybolov, blue marlina, barracud i tuňáků, jsou na západním pobřeží ostrova Mauricius. Slunce vycházející nad obzor za ostrovem mi poskytlo první možnosti na krásné fotky. Spící hotel Paradis s mystickou horou Le Morne a za tím první ranní paprsky slunce. Korálové moře s reefem asi 500 metrů od břehu, který zastavoval nárazy vln z otevřeného moře. Skipper a nahozené udice. Šedivá mračna nad námi. První hodina byla neskutečně fotogenická, takže mi ani nevadilo, že zatím nezabrala žádná ryba. Když jsem odložil kameru, tak mi kapitán vysvětlil, že následujeme ptáky. Kde jsou racci, budou i malé ryby a je zde pravděpodobnost i větších ryb. Kapitán dalekohledem hledal ptáky a loď jezdila po moři všemi směry.

Další hodina, kdy nic nezabralo. To už tedy přišla chuť na pivo. Blue Marlin. Neumím prohrávat, tak snad zažene depresi, že nic nechytím. Marlin se zřejmě chytá na pivo! Přesně v okamžiku, kdy jsem dopil láhev, to nastalo. Na největší ze 6 udic se roztočil vrátek, kde návnadu tvořila umělá rybička. Skipper začal dávat dolů ostatní udice, aby se náhodou nezamotaly dohromady a kapitán mne začal oblékat do vesty. Adrenalin začal.

Udici mi přikurtovali k vestě. Vše v šíleném tempu, u kterého oba Maurícijci strašně křičeli. Ryba zmizela kdesi v hloubce a začala obrovskou rychlostí odmotávat vlasec. Kapitán nasadil zpětný chod, skipper poléval vodou vrátek. Pak nastalo moje pomalé přitahování, na které ryba reagovala rychlým odmotávání vlasce.

Jako hobby běhám půlmaratóny, což jsou 2 hodiny tvrdého sportu bez zastávky. Ryba ale měla hodně rychlý start a získávala náskok. Po 40 minutách mne musel skipper vystřídat. Necítil jsem záda, pravou paži ani prsty. Nicméně adrenalin pomohl a po 20 minutách jsem šel do vesty zase já. Zhruba tak po další hodině jsme začali mít tušení, že ta rybička, se kterou bojujeme, může být blue marlin. Současně její odpor začal oslabovat, ale pořád měla ještě hodně sil. Přesně po hodině a 45 minutách, když zůstávalo vymotáno kolem 150 metrů vlasce, ryba začala skákat nad hladinu. Posádka začala křičet radostí. Ano, Blue Marlin byl potvrzený. Těmi skoky se ale sám velmi oslabil a naopak mně dodal sílu a vůli k vítězství.

Trvalo to dalších 40 minut tvrdé práce. Otupělého, skoro umírajícího modrého marlina jsem u boku lodi uviděl až po 2 hodinách a 30 minutách boje. Nádherného, temně modrého Blue Marlina. Skipper ji dřevěnou násadou pro jistotu několikrát uhodil do hlavy. Ale objevil se problém, jak dostat rybu na loď, dvířka na palubu se zdála příliš malá. Nakonec jsme ji ve 3 lidech úplně natěsno protáhli na loď, ale teď pro změnu nastal problém s její délkou. Až po chvíli jsme vyřešili i tento poslední problém a dvířka jsme zavřeli a otevřeli pivo Blue Marlin na oslavu.

Vítězství a triumfální úlovek Blue Marlina

Přestože jsme byli 20 km od pobřeží, tak na moři byl signál mobilního telefonu a kapitán kreolsky obvolal snad celý ostrov, ať nás přivítají na mole. Cesta zpět ke břehu trvala víc jak hodinu. Před příjezdem skipper vytáhl malou červenou vlaječku. V přístavu se shromáždil dav lidí, minimálně polovina ze všech hotelových hostů. Personál vzal vozík a 5 chlapů naložilo blue marlina a vezlo ho k háku, kde ho zvážili. Následovalo focení napřed moje a pak se u marlina vyfotily desítky hotelových hostů.

Výsledek, Blue Marlin 460 liber, 205 kg, ulovený 25.03. 2006 Liborem Ševčíkem u hotelu Paradis na ostrově Mauritius při jeho prvním hlubokomořském rybolovu v životě.

Marlin byl jediná ryba na palubě naší lodi. Úlovky dalších lodí byly jen malé ryby a všichni nám naši kořist záviděli. Posádka si řekla o bakšiš za svoji šikovnost. Domluvili jsme se, že mi za 3 hodiny přinesou steak. Nakonec měl snad 2 kg a hotelová restaurace s potěšením udělala nejlepší večeři. Druhý den mi preparátor přinesl trofej, nos Blue Marlina v délce 70 cm na luxusním dřevěném podkladu.

Loď Viking, se kterou jsem měl tu čest spolupracovat, uloví za sezonu od prosince do března v průměru pouze 2 až 3 blue marliny! Na Mauritiu se jich ročně chytne okolo 300, většinou mnohem menších než ten můj. Rekordní blue marlin vážil kolem 400 kg. Chytat modrého marlina jezdí i turisté maniaci, kteří si najmou loď na 14 dní a vyjíždí každý den. Většina z nich neuspěje a chytí jen baracudy či tuňáky.

Marlin World Cup

Závěrem výzva pro všechny, které můj příběh zaujal. Každoročně se na Mauritiu koná Marlin World Cup, mezinárodní mistrovství světa v rybolovu, vysílá se na Eurosportu. Soutěží kolem 20 posádek od 2 do 5 účastníků. Akce trvá týden, na moře se jezdí vždy obden. Lodě se každý den losují. Vzhledem ke sportovnímu zaměření soutěže se ryby dokumentují a většinou pouští. Vítěz se určí dle bodové hodnoty ulovené ryby a její odhadnuté hmotnosti či velikosti.

We traveled the world. We will give you our personal advice.