Moje druhá cesta na Maurícius se odehrála v květnu 2014. Tentokrát jsem měla o poznání lepší plán než při své předchozí návštěvě ostrova, která byla hlavně pracovní. Čekala mě nefalšovaná dovolená na Mauríciu. Jako doprovod jsem si s sebou vzala přítele, pro kterého to byla první cesta do exotiky. Letěli jsme pravidelnou linkou společnosti Emirates přes Dubaj. Služby na palubě jsou nesrovnatelně lepší než u Air France. Oceníte pestřejší výběr stravy i nápojů, větší možnosti zábavy i usměvavý personál. Let z Prahy do Dubaje trval zhruba 5 a půl hodiny, přistáli jsme s předstihem. Krom obligátního skenu zavazadel a kontroly pasů nemusíte při přestupu v Dubaji projít žádnou zvláštní bezpečnostní kontrolou. Let z Dubaje na Maurícius byl mírně opožděn kvůli opravě runwaye. Trval necelých 6 hodin a na místě jsme byli zhruba v 10:00.

Co je nového na Mauríciu?
-------------------------
Po dvou letech své nepřítomnosti jsem Maurícius skoro nepoznala. Po přistání následovalo bezproblémové odbavení ve zbrusu novém letištním terminálu. Cesta do hotelu byla také o poznání kratší než v roce 2012, jelikož na ostrově mezi tím stihli vybudovat velmi kvalitní rychlostní silnici. Rozšiřující se obchodní centra a billboardy upozorňující na nově vzniklé luxusní rezidence napovídají, že Mauríciu se opravdu daří.
Jednu z čerstvých novinek jsem si měla na dovolené užít i já - čekalo mě ubytování v hotelu Zilwa Attitude, který byl otevřen teprve v listopadu 2013. Během prvního roku provozu jsme se stihli stát nejúspěšnějším prodejcem tohoto hotelu v ČR. Jela jsem se tedy podívat, za čím úspěch Zilwy stojí...

Zilwa Attitude - v čem je jiný?
----------------------------------------------------

Hned po vstupu do hotelu nás nadchlo úžasné panorama - z terasy, na které stojí hlavní bar, vidíte přes kaskádovité bazény a bílou pláž až na nádherně zbarvené moře, za kterého majestátně vystupují severní ostrovy. Ten výhled se Vám neokouká. Během dovolené jsme ještě mnohokrát seděli na terase s koktejlem a kochali se... Příjemným překvapením bylo i umístění pokojů. Kategorie couple, určená párům, je až v zadní části resortu, blízko lázní a plážového baru. Naopak rodiny s dětmi jsou ubytovány poblíž dětských bazénů a hlavní restaurace. Tyto dvě odlišné skupiny klientů se tak navzájem neruší.
Velkou výhodou resortu je také skvělá atmosféra. Personál se neustále usmívá a udělá pro Vás první poslední, služby jsou rychlé, v barech hraje nevtíravá, příjemná hudba. Zamilovali jsme si plážovou restauraci i přilehlý bar. Bohatý balíček All Inclusive Vám dovolí vyzkoušet všechny možnosti stravování, takže jsme zašli i do uvolněného sendvičového baru a dvou asijských restaurací Saté a Siaw. Pestrou nabídku jídel a drinků ocenil hlavně přítel, který si nemohl vynachválit úroveň gastronomie a výběr drinků.
Příjemně nás překvapila také pláž. Čtyři zátoky poskytují dostatek prostoru pro každého, takže jsme měli na koupání vždy absolutní klid. Písek je bílý, promíchaný s jemně nadrcenými korály. Na základě upozornění hotelu jsme nosili boty do vody, ale potřebné to bylo pouze v jednom místě, a to v oblasti vyznačené žlutými bójemi před hlavní pláží. Tam je pod vodou kamení, které může být ostré. Jinak je laguna prostorná a čistá, hloubka je dostatečná na plavání, ale na dno dosáhnete úplně všude. Doplavat se dá i k malým ostrůvkům, kde je rovněž pěkná pláž a čistá voda.
Vyzkoušeli jsme i výlet s grilováním. Katamarán nás v 11:00 dopravil na ostrov Grand Zil, kde jsme dostali studené nápoje v tradičních hrnečcích. Než se připravilo jídlo, věnovali jsme se prozkoumávání ostrova a koupání. Poté jsme si pochutnali na čerstvém grilovaném mase i na maurícijských jídlech uvařených na rozžhavených kamenech. Všechno proběhlo v milé atmosféře, seznámili jsme se s personálem i s dalšími hosty. Celkově nás bylo na ostrůvku asi deset. Za zkoušku stojí i zapůjčení kánoe nebo šlapadla, výlety ke korálovému útesu nebo šnorchlování. Jelikož v květnu se stmívalo již kolem 18:00, využili jsme dlouhé večery k masážím v lázních, návštěvě fitcentra nebo k hraní tenisu.
Hotel nám atmosférou, lokalitou a přístupem naprosto učaroval. Když jsme se po pěti dnech měli stěhovat na luxusnější místo, ani se nám nechtělo...

Inspekční cesta - hotely Veranda Paul and Virginie***, Tamassa****, Outrigger***** a LUX Le Morne*****
-------------------------------------------------------------------------------------
Pátý den nás čekal přejezd ze severu na jihozápadní cíp ostrova. A jelikož poznávat Maurícius je přece jen moje práce, domluvila jsem si po cestě zastávky v několika hotelech.
Veranda Paul and Virginie  je jen pár minut cesty od Zilwy. Jedná se o hotel pro páry - pořádá se zde spousta svateb, jezdí se sem na líbánky... Hotel překvapil pěknými, moderními pokoji, které jsou ve velmi dobrém stavu. Jedná se o menší areál, který má však nádhernou zahradu plnou květin a romantických zákoutí. Jediným mínusem tak zůstává čistá, ale malá pláž...
Do hotelu Tamassa jsme dorazili asi po 90 minutách jízdy. Jedná se o All Inclusive resort na jihu ostrova. Je zde nádherná příroda - se severem naprosto nesrovnatelná. V Tamasse proběhla rekonstrukce společných prostor. Bary dostaly modernější podobu, přibyl retro kamion, ve kterém vznikla kuchyně, kde dělají výtečné burgery. V lázních jsou instalovány krásné odpočinkové stany pro dvojice. Resort je prostorný, moderní, ideální pro mladé lidi. Dlouhá pláž vypadala úžasně, i když při plavání je třeba počítat s lehkým proudem, který táhne podél pobřeží směrem na západ - je to asi takový pocit, jako v bazénu s protiproudem...
Hned vedle Tamassy vznikl nový 5* resort Outrigger a já byla jedna z prvních, kteří se sem přišli podívat. Outrigger má obrovské rozměry - měli jsme neustále pocit, že jsme v resortu sami. Jelikož zde nefungují golfová autíčka, hosté si užijí hodně procházek. V hotelu jsou krásně opravené pokoje, moc se nám líbila také plážová restaurace s výhledem. Jelikož pobřeží u resortu není ideální, byla zde v laguně vybudována tzv. plavecká zóna dlouhá několik desítek metrů. Zde se vykoupete velmi pěkně.
Poté nás již auto zavezlo pod horu Le Morne, kde leží hotel LUX Le Morne. Pláž je jako z pohlednice - dlouhá, bílá, naprosto čistá. Laguna je dost hluboká na plavání. Ideál! Hotel mají rády hlavně dvojice, které hledají klid a soukromí. Pokoje jsou v jednopatrových domečcích s terasou. Místní specialitou jsou matrace vyrobené přímo na míru pro tento hotel. Prý garantují dokonalé spaní... Příjemným zakončením byla vynikající káva v Café LUX. Troufám si tvrdit, že je nejlepší na ostrově...

Odpočinek v "Dinarobinu*****
---------------------------------
Po náročném dni plném prohlídek a setkání jsem se nemohla dočkat příjezdu do klidného "Dinarobinu***** .{target:_blank}":http://www.modry-mauricius.cz/hotel-dinarobin/. A nezklamal! Bazén před pokojem jsem měla pro jen pro sebe, na pláži ani noha. Zvolili jsme ubytování na samém konci resortu, kde je nejlepší přístup do vody.Písek na jihu ostrova je fantasticky jemný a soukromí při koupání maximální... Těšili jsme se také na gastronomické zážitky. Dinarobin je luxusní hotel, který nabízí pouze polopenzi. Důvod je prostý - tak skvělé jídlo žádným balíčkem All Inclusive nezaplatíte. Každá večeře při svíčkách u bazénu byla zážitkem. Nezůstali jsme však pouze v hotelu - druhý den nás čekalo na parkovišti půjčené auto a vyrazili jsme za poznáváním.

iveta-mru-2014-001.jpgiveta-mru-2014-002.jpgiveta-mru-2014-003.jpgiveta-mru-2014-006.jpg

Setkání se lvy, ochutnávka rumů a přejezd z východu na západ
------------------------------------------------------------
Zlatým hřebem dovolené pro mne byla návštěva přírodní rezervace Casela, kde je možnost setkat se se lvy. Nejprve jsme v Casele absolvovali procházku po ptačí zoo a výlet na safari, poté nás velká auta divočinou odvezla ke lvím výběhům. Chovatelé nás pustili dovnitř a nechali nás pohladit si mladého ročního lva. Byl to skvělý zážitek, který si nesmíte nechat ujít! Cestou z Casely jsme se stavili v nedalekém nákupním centru Cascavelle nakoupit pár suvenýrů.
Dalším naším výletním cílem byla vesnička Chamarel vzdálená cca 15km od Dinarobinu. Zde jsme si nenechali ujít vyvřeliny 7 barev země, vyhlídku na chamarelské vodopády a malou továrnu na rum, kde se zpracovává cukrová třtina z okolních kopců. Krajina kolem Chamarel je nádherná - kousek odtud začíná národní park a přímo nad rhumerií se tyčí nejvyšší hora Maurícia. Při jízdě jsme často dělali zastávky na focení nebo vyhlídku.
Poté jsme se již vydali na východní pobřeží ostrova. Cestou jsme viděli posvátné jezero Ganga Talao, kam se chodí modlit obyvatelé hinduistického vyznání. V této části ostrova je hodně vlhko a zataženo, což dodává místu zvláštní kouzlo. Dno jezera je plné posvátných sošek a všude hoří vonné tyčinky. Po dalších pár minutách cesty jsme narazili na vesničku Bois Chéri, kde se pěstuje čaj. Celá krajina krásně voní čajovníky. Ochutnávka místní čajové produkce ve vyhlídkové restauraci nad jezerem byla krásným zážitkem.
Z Bois Chéri jsme sjeli dolů k moři a zamířili k našemu poslednímu ubytování - do hotelu Shandrani*****.

iveta-mru-2014-013.jpgiveta-mru-2014-014.jpgiveta-mru-2014-015.jpgiveta-mru-2014-016.jpg

Loučení s Mauríciem v hotelu "Shandrani*****
------------------------------------------------------------

Poslední dva dny dovolené jsem strávila na jihovýchodě, jen kousíček od letiště. Hotel Shandrani má skvělou polohu - jedna část hotelu je ukrytá v hlubokém klidném zálivu, další je u pláže obrácené na oceán, kde jsou velké vlny. Každý si tak může vybrat, jaký typ koupání preferuje. Já jsem měla jasno - na divoké pláži jsme strávili celý první den pobytu.... Hotel nabízí spoustu sportovních aktivit - my jsme využili například osvětlené tenisové kurty. Z restaurací nám nejvíce vyhovoval Sirius, který leží dál od rušného centra hotelu. Ale i poslední večeře v italské restauraci stála za to. Pro závěr pobytu byl tento hotel ideální volbou, jelikož je zde možné využívat bohatý balíček All Inclusive až do úplného odjezdu z hotelu. Počasí po cestě na letiště přesně vystihovalo naši náladu - poprvé za naši dovolenou se zatáhlo, skoro se setmělo a spustil se liják...

Stopover v Dubaji
-----------------

Odletem z Maurícia ale naše cesta nekončila. Poslední dva dny jsem si naplánovala školení na destinaci Dubaj. Když jsme v 0:55 ráno přistáli a pilot ohlásil, že venkovní teplota je 32 stupňů, nechtěla jsem tomu věřit. Brzy jsem se však přesvědčila, že noci i dny jsou zde opravdu horké a cestovat sem v nejteplejším období roku je náročné, jelikož přes den může být až 40 stupňů ve stínu... Po příletu nás čekala poměrně dlouhá procedura kontroly pasů, skenu zavazadel i pověstný sken očí, který nespočívá v ničem jiném než v tom, že se podíváte do kamery u přepážky. Po krátkém transferu do hotelu Savoy Central Apartments následovala ještě krátká informační schůzka s českou delegátkou, která na nás neváhala čekat až do dvou hodin ráno. Kolem třetí jsme konečně zalehli a sbírali síly na další den.

Hotely v Dubaji: The Westin, Hilton Dubai Mina Seyahi, Hawthorne Suites by Windham, Marina Byblos, Jebel Ali, Citimax Al Barsha, Avari

Zatímco přítel využil volného dne k prohlídce města, já jsem se dala do práce. Během nabitého programu jsem navštívila několik hotelů v městské části Jumeirah. Pro klienty, kteří se v Dubaji zastaví jen na pár dní po cestě zpátky z jiné destinace, je výborný hotel Hawthorne, který leží jen kousek od pláže a nabízí jednoduché, moderní ubytování za velmi dobrou cenu. Hotel byl otevřen nedávno, takže všechno voní novotou. Elegantní bydlení nabízí hotely Hilton a Westin. Hilton působí ve srovnání s jinými hotely trochu staromódně, ale nachází se ve výborné lokalitě u promenády s obchůdky a kavárnami, kousek od veřejné pláže. Je to jedno z mála míst, kde se dá v Dubaji chodit pěšky... Klienti, kteří mají rádi živou dovolenou a večírky mohou zamířit do hotelu Marina Byblos. Nesmí Vám však vadit ruská klientela, která hotel vyhledává kvůli tradiční ruské restauraci v přízemí. Po výborném obědě v Marina Byblos jsme se rozjeli pryč z města, do oblasti Jebel Ali. Tam leží oáza klidu - All Inclusive hotel v zelené zahradě, s krásnou pláží a s výhledem na zatím nezastavěnou novou palmu. Jediný Jebel Ali mi připomněl klidné a komfortní hotely na Mauríciu - ubytování v centru Dubaje je opravdu spíše pro ty, které láká ruch města. Cestou zpátky jsme pak shlédli ještě další dva "stopoverové hotely" - překvapivě velmi pěkný Citimax Al Barsha a starší, ale kvalitní Avari. Večer jsem měla chuť okamžitě padnout do postele, nicméně mě přemohla zvědavost a supermoderním metrem bez řidiče jsem se vydala do Mall of the Emirates, podívat se na slavnou sjezdovku a na noční město.

iveta-mru-2014-031.jpg iveta-mru-2014-030.jpg

SirBani Yas Island - safari 25 minut letu od Abú Dhabí
-------------------------------------------------------
Poslední den mé cesty byl výjimečný. Jako první cestovka v ČR jsme dostali možnost navštívit exkluzivní místo - Sir Bani Yas Island. Pouštní, na kterém nechal místní šejk Mohammed uměle vypěstovat vegetaci a nyní zde pěstuje ohrožená zvířata. Na ostrov se dá dostat buď lodí (2,5 hodiny cesty po moři) nebo letadlem z Dubaje a Abú Dhabí. My jsme zvolili tu poslední možnost. Po dvouhodinové jízdě po osmiproudé dálnici do Abú Dhabí jsme na malém vojenském letišti nasedli na letadélko. V kabině pro 50 osob jsme seděli 4 - já, moje dvě průvodkyně z Dubaje a náhodný turista:)
Let trval 25 min. Po něm následovala okružní jízda po ostrově. Většinu povrchu Sir Bani Yas Island tvoří poušť, hory, skály a nízké dřeviny. Kolem se potulují stáda gazel a muflonů, sem tam potkáte skupinu žiraf ukusujících stromy. Hledali jsme i gepardy, ale bohužel se nejspíš schovávali před poledním sluncem. Venku bylo neuvěřitelných 42 stupňů ve stínu.
Na ostrově jsme navštívili úžasné vilky All Yamm v arabském stylu. Nechybí malý bazének, střešní terasa, patio s příjemným posezením. Vily jsou nádherné - tak zdařilou kombinaci moderny a tradičního stylu jsem viděla málokde - na Mauríciu se tomu může rovnat snad jedině luxusní hotel St.Regis. Před domky se rozprostírá úžasná pláž, kousek opodál rostou zelené mangrovníky.
Pro milovníky živějšího ubytování stojí nedaleko krásný resort Desert Island s bazény a rozkvetlou zahradou. Výhodou bydlení na ostrově je neuvěřitelný klid, možnost vyrazit za sportem nebo za divokými zvířaty a krásné pláže, kde jsme úplně sami. Ne nadarmo se sem jezdí rekreovat rodina šejka Mohammeda, členové vlády UAE nebo marocký král.

Nejvyšší budova světa Burj Khalífa a návrat domů
----------------------------------
Po výletě na ostrov jsem byla sice naprosto zničená, ale jedna káva všechno spravila a večer jsme se s přítelem vydali na nejvyšší budovu světa. U vchodu jsem potkala kolegyně z Prahy a Bratislavy, které se v Dubaji zastavily po cestě na Maurícius. Společně jsme absolvovaly výjezd až na vyhlídkovou plošinu a focení nočního města. Holky unavené z dlouhé cesty se potom odebraly do hotelu. My jsme se byli podívat ještě u fontány pod Burj Khalífou - je to krásné místo na procházku, na osvětleném nábřeží se dá i krásně povečeřet. Poté jsem honem oběhli obchody, nakoupili poslední suvenýry a vydali se balit na hotel. Letadlo do Prahy odlétalo v 9:20, takže auto před hotelem nás čekalo už v 6 hodin ráno... Zhruba za 12 hodin jsme již unavení vysedali z vlaku v Brně. Cesta byla náročná, ale krásná. Dala mi spoustu nových poznatků a hlavně pořádnou dávku motivace do dalšího roku.