Na začátku září jsem se vydala se svou kolegyni Karolínou Fronovou na inspekční cestu na Maurícius. Už hned v letadle jsme věděly, že o nás bude výborně postaráno. Letěly jsme s leteckou společností Emirates. Přestup v Dubaji netrval dlouho. Byly jsme totiž natolik okouzleny velikostí dubajského letiště a tím, kolik obchodů a značek zde můžeme najít. Pak už nás čekala jen šestihodinová cesta na Maurícius a my byly plné očekávání, co si pro nás tento kouzelný ostrov přichystá. Ihned po příletu se spustil krátký osvěžující déšť, který však ihned po tom, co jsme se začaly blížit k pobřeží, ustál. Na letišti nás přivítali reprezentanti naší partnerské cestovní kanceláře Emotions, nabídli nám lehké občerstvení po náročné cestě a seznámili nás s naším řidičem, který nás provázel po celou dobu našeho pobytu.

První den na Mauríciu

Ihned po nasednutí do automobilu nám bylo jasné, že díky našemu řidiči se dozvíme spoustu zajímavých informací o Mauríciu. Naší první zastávkou byl hotel Emeraude Beach Attitude, kde nám hned po příjezdu nabídli vlhký ručník a exotický koktejl, abychom se mohly po příjezdu náležitě osvěžit a začít si užívat Maurícius. V hotelu jsme se však dlouho neohřály a ihned jely navštívit hotely poblíž. Inspekční cesta pro mě začala v hotelu Friday Attitude, který mě rozhodně nezklamal svou pláží a novými zrekonstruovanými pokoji. Po krátké návštěvě tohoto hotelu jsem s naším řidičem popojela jen o kousek dál a ocitla jsem se v hotelu Veranda Palmar. Zde jsem si opět prohlédla veškeré hotelové prostory a nádhernou pláž a ochutnala palačinky, které mi připravil místní kuchař přímo u bazénu. Další zastávkou byl nedaleký hotel Ambre, který se od předchozích značně lišil svou velikostí. I přesto, že byl hotel téměř zaplněn, pláž vypadala velice prostorně a nebyla zaplněná lidmi. Prohlédla jsem si také místní lázně, ochutnala trošku z místní kuchyně a vydala se s řidičem zpět do hotelu Emeraude, kde jsem se těšila na zasloužený odpočinek. V hotelu jsme s kolegyní dostaly výbornou večeři a mohly si vybrat z velkého množství potravin.

mru-2015-bara-001.jpgmru-2015-bara-002.jpgmru-2015-bara-004.jpgmru-2015-bara-005.jpg

Cesta po severu ostrova

Můj druhý den na Mauríciu začal opět pracovně, kdy jsem po odhlášení z hotelu Emeraude měla naplánovanou schůzku v hotelu Le Tropical. Hotel působil velice klidně a lidé v něm velmi spokojeně. Před hotelem se naskytl krásný výhled na ostrov Ile aux Cerfs, kam hotel každý den pořádá bezplatné transfery na panenské pláže. Po návštěvě Le Tropical mě řidič převezl na severní pobřeží do hotelu Merville Beach, který mě nadchl svou nádhernou pláží a velice jemným pískem. Následně jsem se vydala do velmi příjemného hotýlku Coin de Mire, kde jsem měla možnost obědvat s místním personálem a poprvé za svůj pobyt jsem okusila uzeného mečouna, kterého jsem si tak zamilovala, že se stal každodenní součástí mého jídelníčku na Mauríciu. Následně nás řidič odvezl do hotelu Zilwa Attitude, který jsem si zamilovala hned při vstupu do hlavní budovy. Rozprostřel se přede mnou úžasný výhled na průzračné moře a na skálu Coin de Mire – dominantu severního pobřeží. Konečně jsme měly s kolegyní trošku času si užít Maurícius, vyzkoušely jsme tedy nejen moře, ale také jeden z mnoha bazénů, které v Zilwě jsou.

Poznávání krás Maurícia a přesun na západ

Třetí den se nesl ve znamení volna a náš den začal nákupy v živějším městečku Grand Baie. Navštívily jsme místní trhy, kde jsme musely smlouvat, ale také místní outlety a obchody se značkovým oblečením. Následovala prohlídka botanické zahrady s krásnými lekníny, obrovskými baobaby a velkým množstvím exotických květin. Kousek odtud se nachází muzeum cukru a celé historie Maurícia, nemohly jsme si tak tuto návštěvu nechat ujít. Muzeum je v podstatě předělaná stará továrna na výrobu cukru a nabídne Vám velice autentický zážitek. Po poznávání severní části ostrova jsme se vydaly do hotelu Canonnier, kde jsme byly uchváceny tím, že si jako dekorace ponechal stará děla, která kdysi sloužila na obranu ostrova. Opět jsme měly trochu času na relax, prozkoumaly jsme všechny tři krásné pláže, které hotel obklopují.

Po skvělé snídani jsme se s kolegyní vydaly směrem na východ a postupně navštěvovaly hotely. První zastávkou byl nově zrekonstruovaný hotel Veranda Pointe aux Biches, kde jsme si ihned při příchodu sundaly boty a mohly si užívat chůzi po pískem vysypaných hotelových cestičkách. V hotelu Le Récif jsme zase mohly u hotelové baru naslouchat šumění vln moře a popíjet místní citronový nápoj. Na oběd nás pohostili v hotelu Le Victoria, kde jsme si prohlédly nejen hotelové pokoje, ale prošly jsme se také po hotelové pláži, která je dlouhá asi 800 m a je posetá bílým jemným pískem. Na pláži jsme objevily pár romantických míst, kde by se dala uskutečnit pohádková svatba. Po obědě však náš den nekončil, ještě jsme navštívily hotel Ravenala, který se právě rekonstruuje. Měly jsme možnost nahlédnout do pokojů, které vypadaly opravdu stylově. Už jsme si představovaly, jak sedíme v restauraci na vodě a užíváme si romantiku při pohledu na řeku. Volně jsme se tak přesunuly do oblasti Flic en Flac, kde se na opravdu překrásné pláži rozkládá hotel La Pirogue. Asi jako jediný na Mauríciu nemá pokoje v patře, všechny domečky jsou přízemní a mají buď jeden, nebo dva chody. Na večeři jsme si opravdu pochutnaly. Místní nás pohostili humrem a skvělým vínem.

mru-2015-bara-009.jpgmru-2015-bara-010.jpgmru-2015-bara-012.jpgmru-2015-bara-013.jpg

Setkání s živým lvem

Hotel se nám ráno jenvelmi těžce opouštěl, ale jelikož nás čekal program, na který jsme se s kolegyní opravdu těšily, hotel jsme přece jen nakonec opustily. Nejprve jsme navštívily hotel Tamarina a místní golfové hřiště, pak už jsme odjely do Casella parku, kde jsme si nejprve užily krmení žiraf a safari. To nejlepší nás však čekalo po obědě, kdy jsme se mohly setkat s králem zvířat, lvem. Dokonce jsme se vydaly na procházku se třemi lvíčaty a mohly se s nimi fotografovat a poslechnout si více o jejich chování a způsobu života. Pak už nás jen čekal transfer na jih ostrova. Ubytovaly jsme se v hotelu Paradis, ze kterého jsme se mohly kochat výhledy na dominantu jihu – horu Le Morne. Hotel nás překvapil zrekonstruovanými společnými prostory, tedy recepcí, bary a restauracemi. Nejvíce nás však uchvátila pláž. Pláže v jižní části ostrova jsou opravdu bezkonkurenční na celém Mauríciu. Povečeřely jsme v plážové restauraci za zpěvu místního talentovaného umělce.

mru-2015-bara-014.jpgmru-2015-bara-015.jpgmru-2015-bara-016.jpgmru-2015-bara-017.jpg

Jihozápad a jeho okouzlující pláže

Následující denjsme pokračovaly návštěvami hotelů s těmi nejkrásnějšími plážemi na ostrově. Den jsme začaly v LUX Le Morne, kde nám byla ihned po našem příjezdu nabídnuta káva, kterou si hotel vyrábí sám. Následovala prohlídka hotelu Dinarobin a k obědu jsme se přesunuly do moderního all inclusive resortu Tamassa. Po obědě jsme se přesunuly do sítě řetězců Heritage, první zastávkou bylo jejich golfové hřiště a následná prohlídka hotelu Heritage Awali. Hotel nás překvapil tím, že je vystaven v africkém stylu a zprostředkovává hostům zážitek ve formě velmi autentické venkovní africké restaurace. K noclehu jsme se přesunuly do sousedního Heritage le Telfair, který nás nadchl svým koloniálním designem. Povečeřely jsme trochu méně tradičně mauricijsky a ochutnaly jsme sushi a steaky a musím uznat, nejlepší co jsem kdy jedla.

mru-2015-bara-019.jpgmru-2015-bara-020.jpgmru-2015-bara-021.jpgmru-2015-bara-022.jpg

Rozloučení s Mauríciem

Předoposlední den se nesl v duchu poznávání jižní části ostrova. Nejdříve jsme navštívily poutní místo Grand Bassin s druhou největší sochou bohyně Šiva na světe, dostaly jsme požehnání od místního hinduistického duchovního a přesunuly jsme se na vyhlídku Gorges, kde se nám naskytl výhled na opravdu úchvatné scenérie. Také nás uchvátila vulkanická vyvřelina 7 barev země a nedaleký vodopád, ne nadarmo se jedná o nejfotografovanější místo na Mauríciu. Poté, co jsme autem sjely do údolí, ochutnaly jsme rum v místní továrně Chamarel a vydaly se do hotelu Shandrani k zaslouženému odpočinku. Hotel je skvělý v tom, že se nachází kousek od letiště, takže následující den jsme si mohly vychutnat do poslední minuty. Prozkoumaly jsme hotelové pláže, kde si dovolím jednu z nich označit jako jednu z nejkrásnějších na Mauríciu a vyzkoušely jsme vodní sporty. Hotel nabízí vše od šnorchlování, přes jízdu na loďkách až po vodní lyže. Jelikož jsme letěly až nočním letem, užily jsme si v hotelu celý den a stihly i výtečnou večeři.