Poslední dubnový týden se nám s kolegyní Karolínou naskytla příležitost navštívit Omán. Náš let byl organizovaný pravidelnou linkou Praha – Dubaj společností Emirates, následně jsme do hlavního města Muscatu v Ománu přiletěly společností Oman air. Let trval pouhých 50 minut a personál byl velmi příjemný. Po příletu je pro české občany vyžadováno vízum, které se vyřizuje na místě. V hale na nás čekal místní partner a řidič, který nám byl k dispozici po celou dobu pobytu. Po několikaminutové jízdě jsme přijely do hotelu Hormuz Grand Hotel 4*, který díky své poloze nabízí příjemný odpočinek po několikahodinové cestě.

Muscat

Město, kde se snoubí islám, tradice a moderní životní styl. Ženy mají v této zemi právo studovat, pracovat i volit. Nejvíce mě překvapilo rozložení města. Z jedné strany dlouhé poloprázdné pláže a z druhé strany tyčící se hory. Cestou jsme míjely Královskou operu, která je právem považována za jednu z nejhezčích budov hlavního města. Nevynechaly jsme ani prohlídku muzea Bait Al Zubair, které je tvořeno několika budovami a místnostmi. V muzeu je k vidění výstava typického oblečení, zbraní, mincí, známek, map a fotogalerie, která poukazuje na historii země. Odpoledne jsme navštívily typický, místní trh (tzv. Suk). Tržiště je plné vůní, barev a prodejců, kteří Vás chtějí nalákat ke koupi zboží.

Následující den jsme měly naplánované inspekce golfových hřišť a hotelů. Navštívily jsme Muscat Hills Golf Club a Al Mouj Golf Club. Na oběd jsme byly pozvané do hotelu

The Chedi 5*, který se nachází ve čtvrti Al Azaiba jen 15 minut od letiště. Hotel vkusně spojuje tradiční ománskou architekturu, arabský půvab a evropské vlivy. Celkem 158 pokojů, které jsou rozdělené do pěti kategorií. Máte-li rádi pohyb, tak je The Chedi pro Vás tím pravým místem. Jsou zde 3 bazény, dlouhá soukromá pláž, tenisový kurt a velké fitness centrum se saunou a párou. Pokud jde o jídlo, hotel Chedi nabízí výběr ze šesti restaurací.

oman-2016-desi-007.jpgoman-2016-desi-008.jpgPo vydatném obědu jsme se přesunuly do našeho hotelu, kde jsme mohly vyzkoušet lázně a načerpat novou energii. Odpoledne byla naplánována prohlídka luxusního hotelu Al Bustan Palace, a Ritz Carlton Hotel 5*. Hotel je situován u moře a pohoří Al Hajar. K hotelu náleží nejdelší privátní pláž, která měří 1 km. Wellness centrum Six Sences je největší v Muscatu a nabízí rozmanité procedury v 17 salonech. Dámy zde naleznou vyhrazenou část pouze pro ně s přístupem na dámskou pláž. Celkem 250 luxusních pokojů, které se liší výhledem a velikostí. Pro děti je připraven dětský klub Ritz Kids, kde se přes den konají různé aktivity. Jídlo si můžete vybrat ze tří restaurací. Do jedné z nich, kde byla večeře podávaná formou švédských stolů, jsme zamířily i my. Výběr byl opravdu rozsáhlý. Nejvíce mě zaujaly dezerty, u kterých nechyběla domácí zmrzlina z několika druhů.

oman-2016-desi-011.jpgoman-2016-desi-009.jpgDalší den náš program započal návštěvou mešity The Sultan Qaboos Grand Mosque. Rozhodně byste neměli vynechat její návštěvu. Byla slavnostně otevřena v roce 2001 a pojme až 20 tisíc věřících. Teploty dopoledne dosahovaly 36 stupňů ve stínu a my byly rády, že se přesouváme do hor.

Jebel Akhdar: Zelené hory

Velmi se nám líbila krajina, která se postupně měnila. Nejdříve jsme projížděly vyprahlou pouští, až jsme konečně dorazily do hor, kde se nám naskytl úžasný pohled na kaňon. Ubytování jsme měly zajištěné v hotelu Alila 5*, který turistům nabízí skvělý odpočinek a výbornou gastronomii. Druhý den ráno po snídaní jsme opět nasedly do auta a vyrazily zpět do Muscatu. Po cestě jsme nemohly vynechat bývalé hlavní město Nizwa.

Bývalé hlavní město Ománu, které je v dnešní době hojně navštěvované, především kvůli vojenské pevnosti ze 17. století. Samozřejmě zde nechybí tržiště, kde turista nalezne vše, po čem touží.

Po dvouhodinové jízdě jsme dorazily na poslední zastávku do resortu Shangri–La 5*. Nemohly jsme se dočkat zaslouženého odpočinku u moře. Voda byla krásně teplá a čistá. Resort se skládá ze tří hotelů, aby si každý z návštěvníku mohl vybrat ten pravý. Nám se nejvíce líbil hotel Al Husn, který je výhradně určený pro dospělé. K hotelu náleží krásná pláž, kde se vyskytují i želvy.

Wadi

Poslední den jsme absolvovaly výlet do údolí Wadi, které je tvořeno jedinečným ekosystémem vyznačující se rozmanitou a bohatou přírodou. Velmi osvěžující jsou malá jezírka tyrkysové vody. Jediný problém, se kterým jsme se potýkaly byly neúnosné sluneční paprsky a nevhodná obuv J. Rozhodně návštěvu oázy všem vřele doporučujeme! Poslední odpoledne jsme strávily v hotelu Crown Plaza 4*, kde jsme měly možnost se naposledy vykoupat a chytit bronz. Den rychle uběhl a my mohly začít opět balit svá zavazadla. Ráno naše dobrodružná, ománská cesta plná nových zážitků skončila.

oman-2016-desi-030.jpgoman-2016-desi-033.jpgVíkend jsme si prodloužily v Dubaji, kam jsme přiletěly v sobotu dopoledne. Vzhledem k tomu, že jsme bydlely v hotelu Jumeirah Creekside 5*, který je v blízkosti letiště, tak jsme zdarma mohly využít návštěvu aquaparku Wild Wadi a pláže u luxusního hotelu Jumeirah Zabeel Saray 5*, který je na Palmě. Z Dubaje jsme odlétaly v pondělí ráno s Airbusem A380 do Prahy.

Omán doporučujeme všem cestovatelům, které láká Blízký východ, menší počet turistů a prvotřídní služby.