Na Bahamy letím společností Delta Airlines: přes Amsterdam a Atlantu do Nassau. Let je dlouhý, ale užívám si monotónní hučení letadla, bez emailů a bez telefonů. Ttěším se na Bahamy, ostrovy nekonečných průhledných lagun a liduprázdných pláží, i když vlastně moc nevím, co čekat od těch hlavních, více komerčních ostrovů.

Počasí nás nezklame – přestože předpověď byla na 23 stupňů, je nám horko, voda je příjemně osvěžující a na sluníčku se dá bez problému celý den opalovat. I když nás první dny moc opalování nečeká. Setkávám se skupinou dalších účastníků cesty z různých evropských zemí, s některými už náhodnou v Atlantě, s dalšími až na hotelu Warwick na ostrově Paradise Island.

První den stihneme inspekci hotelu, ve kterém jsme ubytovaní, a následuje inspekce nejočekávanější – hotel One&Only Ocean Club. Hotel teprve provádí finální úpravy, otevírat má po rozsáhlejší rekonstrukci až na Valentýna. Procházíme všechny kategorie pokojů, restaurace, pláže, bazény a další zázemí jako jsou kurty, spa a zejména překrásné zahrady, které mají připomínat Versailleské zahrady u Paříže. Úchvatná podívaná.

Přesouváme se do hotelu Atlantis na ostrově Paradise, originálu, podle kterého byl postaven proslulý a v Evropě nyní snad i známější dubajský Atlantis. Inspekce zde zabere několik hodin, jelikož hotel je rozsáhlý  a nabízí opravdu širokou škálu služeb pro nejrůznější věkové kategorie, včetně velké dětské herny, diskotéky pro náctileté, casina pro dospěláky a samozřejmě nespočet restaurací a kategorií pokojů od 3* až po 5*.

Následující program je pro zprávu z cesty trochu nezáživný – zahájení veletrhu CHTA Caribean Travel Marketplace s mnoha sáhodlouhými projevy, karnevalovým i hudebním vystoupením. Další dva dny se setkáváme s potenciálními obchodními partnery z celého Karibiku. Mým zaměřením jsou ovšem zejména Bahamy.

Po ukončení veletrhu se přesouváme trajektem na ostrov Eleuthera, konkrétně na přilehlý ostrůvek Harbour Island. Ubytujeme se ve Valentine´s resort, kousek od mariny, ve které kotví překrásné jachty i plachetnice. Vilky jsou rozmístěny v zahradách a jsou velmi prostorné. Pláž je ovšem na druhé straně tohoto malého ostrova. Po ostrově se jezdí zejména malými golfovými vozítky, které si hosté hotelů půjčují. Cesta na pláž tedy zabere jen několik minut. Po rychlém občerstvení se přesouváme na oběd do hotelu Coral Sands, stylově, moderně a svěže zařízeného, poklidného resortu snad na té nejkrásnější pláži, kterou jsem kdy viděla. Tajemné a měnící se odstíny modré barvy v absolutním kontrastu s bělostným pískem, který má ale místy růžové odlesky, které způsobují jemná zrnka červeného korálu. Proto se pláži říká Pink Sands. Pláž je údajně pojmenovaná po hotelu Pink Sands, který se rozprostírá podél této pláže na území 50 hektarů, což je největší (nebo druhý největší) soukromý pozemek na Harbour Island – Bill Gates údajně vlastní ten další. Ceny pozemků na Harbour Island jsou extrémně vysoké,  jak se dozvídáme později, a když navíc trávíme více času na pláži Pink Sands, lemující celý resort,  doslova nasáváme jedinečnost tohoto místa. Neunikne nám ani vynikající gastronomie.

Druhého dne se přesouváme krátkou projížďkou lodí na hlavní ostrov Eleuthera. Projedeme celou část North Eleuthera se zajímavými zastávkami – včetně jedné z mnoha Blue Hole, do které si nemohu samozřejmě neskočit.

Inspekce hotelu The Cove Eleuthera, spojená s obědem, nás opět uchvátí, i když já jsem trochu zklamaná, že nepotkáváme Lennyho Kravitze, který bydlí opodál a chodívá sem bosky na obědy. Na druhou stranu můžeme být svědky vrcholících svatebních příprav a musím říct, že The Cove je opravdu pohádkové místo na svatbu.

Poklidná atmosféra ostrova Eleuthera a Harbour Island je ve velkém kontrastu s ostrovem Paradise Island, na který se vracíme v odpoledních hodinách, abychom v hotelu Atlantis ochutnali místní steaky, drinky a otestovali i místní diskotéku.

Následující ráno je pochopitelně těžké a program náročný – půl dne v aquaparku Aquaventure.

Na ostrov Grand Bahama se přesouváme tedy osvěžení a čerství na další inspekci, tentokrát hotelu Viva Wyndham Fortuna Beach - ne až tak klidný hotel na jinak klidné pláži. Ostrov Grand Bahama máme možnost poznat následujího dne při výletu jeepem, objevujeme oopuštěná zákoutí a nekonečné pláže. Zastavíme se ale i na inspekci v hotelu Grand Lucayan. Poslední večer společného programu testujeme nejrůznější vína nabízená v all inclusive programu.

Druhého dne ráno se rozloučíme a já pokračuji sama na zasloužený dvoudenní odpočinek, pro který jsem si vybrala další z tzv. Out Islands, ostrov Exuma. Po dvou dnech odpočinku mám domluvené ještě ubytování v hotelu Sandals Emerald Bay a resortu Grand Isle. Oba jsou pro mě velmi příjemným překvapením. Sandals je all inclusive resort pouze pro páry, takže mi docela vyhovuje, že  jsem celý den na dalším výletě na lodi. Asi nejoblíbenější výlet na ostrově Exuma je výjižďka lodí za tvz. swimming pigs, ano, plavající prasata. Žijí na dvou ostrovech (tzv. „cays“), vypadají naprosto stejně jako ta evropská, s tím rozdílem, že umí plavat. A že opravdu plavou  - když přijíždí loď, vědí, že něco dostanou, a směle plavou lodi naproti. Nemůžeme si nechat ujít destíky fotografií - i kdyz fotit by zde člověk mohl pořád. Míjíme spoustu rezidencí amerických celebrit, vč. Davida Coperfielda, privátních ostrovů, ale hlavně neustále přídí krájíme nekonečné tyrkysové vody, kam jen oko dohlédne, zastavujeme se na písečných ostrovech, které se objevují při odlivu a mizí s přílivem, zastavíme se u potopeného pašeráckého letadla a šnorchlujeme v jeskyni plné barevných rybiček. Za poslední dva dny jsme si pohladila žraloka, rejnoka, hvězdici, želvu, leguána a plavající prase - kdo tohle může říct? :) Ale stále tiše závidím katamaránům a plachetnicím, které v těchto vodách zřejmě tráví týdny nebo měsíce a ptám se, zda je možné někdy nad těmito pohledy přestat žasnout.

Resort Grande Isle je moje poslední zastávka – ohromné pokoje (každý má velkou kuchyň, obývací prostor a ložnici), krásná a klidná pláž, kvalitní jídlo a služby - ideální tečka za tak obohajícím, inspirujícím a různorodým pobytem v tak kouzelném koutě světa. Čeká mě dlouhá cesta domů, ale stála za to!