V červnu roku 2009 jsem se já, Markéta Schröcková z Prahy a moje brněnská kolegyně Petra Melková, vydaly na objevování Spojených Arabských Emirátů. Již v minulosti jsem se v Dubaji zastavila jen na krátký stop over. Tentokrát jsme měly v programu návštěvu i další ze spojených emirátů.

Dubaj: Delmon, Sun & Sands Hotel, Flora Grand Hotel, Metropolitan Palace Hotel, Novotel & Ibis Hotel Deira City Centre, Copthorne Hotel Dubai

Pro přepravu jsme zvolily leteckou společnost Austrian Airlines. Já cestovala z Prahy, při přestupu ve Vídni se ke mně připojila kolegyně Petra. Po přistání v Dubaji nás na letišti čekal náš řidič, který nás zavezl do nejstarší části města Deira.

Zde jsme se ubytovaly v hotelu Delmon pro první dvě noci v Dubaji. Ráno po snídani jsme absolvovaly inspekci hotelu a pokračovaly dále ve staré části města v prohlídce městských hotelů Sun & Sands Hotel, Flora Grand Hotel, Metropolitan Palace Hotel, Novotel & Ibis Hotel Deira City Centre. Pracovní den jsme zakončily návštěvou hotelu Copthorne Hotel Dubai.

Po lehkém obědu nás čekala mnou velmi očekávaná prohlídka města. Zkušený průvodce nám vyprávěl o vybudování města z pouště, jeho stáří a kultuře místních obyvatel. Nechyběla ani návštěva místního tržiště s kořením a procházka zlatou uličkou. Zlato zde nakoupíte velice levně. Vodním taxi jsme přejely z části Deira do části Abu Dubai. Zde jsme navštívily národní muzeum, kde detailně popisují vznik města a jejich plány do budoucna. Musím říct, že město Dubaj se rozvíjí neuvěřitelnou rychlostí.

Sharjah: Millenium Hotel Sharjah, Radisson SAS Sharjah, Coral Beach Resort Sharjah

Druhý den ráno jsme opustily hotel Delmon a pokračovaly v naší cestě do nedalekého emirátu Sharjah. Tento emirát je hned v sousedství Dubaje, takže jsme to měly kousek.

Spojené Arabské Emiráty se skládají celkem ze sedmi emirátů: Abu Dhabi, Dubaj, Sharhaj, Ajman, Umm Al-Quai, Ras Al-Khaimah a Fujairah.

Cestou na sever, kopírující pobřeží jsme navštívily Millenium Hotel Sharjah s překrásným výhledem na záliv. Dále pak odpočinkový resort Marbella Sharjah, který nabízí útulné bungalovy v krásné tropické zahradě. Doposud jsme se seznámily spíše s městskými hotely s možností dopravy na pláž. V následujícím programu nám partner připravil návštěvu plážových hotelů. Jako byl Radisson SAS Sharjah, kde již byla možnost ubytování kousek od pláže. Posledním místem byl Coral Beach Resort Sharjah, sám název říká, že se nachází přímo na pláži.

Ajman: Kempinski

Před námi byla zastávka v dalším z emirátů, a to Ajman. Jedná se o nejmenší ze spojených emirátů. Tento emirát má i jinou unikátnost, jako jeden z mála, dovoluje možnost konzumovat a zakoupit alkohol. Takže Čechy velice oblíbený. V hotelu Kempinski jsme přijaly pozvání na oběd a vychutnaly si místní atmosféru v plážovém resortu.

Ras Al Khaimah: The Cove Rotana Resort, Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa, Al Hamra Hotel & Beach Resort

Po velice vydatném obědě jsme se přesunuly do sousedního emirátu Ras Al Khaimah. Na mě i Petru tento emirát udělal velký dojem. Najdete zde pouze plážové resorty, kde si užijete komfort a veškerý servis. Jako první jsme prozkoumaly The Cove Rotana Resort, kde nám udělali tu nejlepší citronádu, co jsem kdy pila. Následoval stop v Hilton Ras Al Khaimah Resort & Spa, tento famózní plážový resort v době naší návštěvy hostil české finalistky soutěže krásy. Den jsme uzavřely v resortu Al Hamra Hotel & Beach Resort, kde jsme v roztomilém pokojíčku s výhledem na golfové hřiště a západ slunce upadly ve snění.

Fujairah: Miramar Al Aqah Beach Resort & Spa, JAL Fujairah Resort & Spa, Rotana Resort & Spa

Ráno nás čekala dlouhá cesta přes poušť do emirátu Fujairah. Cestou nikoho nepotkáte, snad jen velbloudy. Jediné co mě překvapilo, byla informace u cesty, že dalších x kilometrů nebude možnost čerpání paliva. Pamatujte tedy na dostatečnou zásobu.

Fujairah jako jediný emirát zasahuje i do Indického oceánu. Začaly jsme prohlídkou Miramar Al Aqah Beach Resort & Spa, zde si zaručeně odpočinete. Krásné ubytování, vybraná kuchyně a šumění oceánu. V JAL Fujairah Resort & Spa jsme si vychutnaly opravdu delikátní oběd v místní italské restauraci a poté absolvovaly prohlídku resortu. Ten z venku působí dojmem nám známým z dob komunismu, ale uvnitř je nádherně dekorován součastnými trendy.

Zbytek odpoledne jsme strávily na pláži ve Fujairah Rotana Resort & Spa sluněním a pozorováním podmořské fauny a flóry. Na večeři jsme zašly do místní rybí restaurace, kde jsme ochutnaly mořské speciality.

Zpátky v Dubaji: Jumeirah Beach, Burj Al Arab, Atlantis, Sofitel Jumeirah Beach, Le Royal Meridien Beach Resort & Spa

A hurá zpátky do Dubaje, kde se k nám připojil majitel naší CK Libor Ševčík. Spolu s ním jsme vyrazili do malebného místa zvaného Little Venice. Podobá se italským Benátkám a kolem je komplex luxusních hotelů Madinat, spousta malých krámků, kavárniček a restauraci. Dále jsme pokračovali prohlídkou velkolepého hotelu Jumeirah Beach na jedné z nejlepších pláží v Dubaji. Výhled z oken na hotel Burj Al Arab a soukromý přístav Vás opravdu okouzlí.

V našem programu nemohl chybět světoznámý hotel Atlantis, jehož součástí je podmořský a zábavný vodní park. Obří akvárium v lobby hotelu je opravdu dech beroucí. Vydržela bych si prohlížet tisíce ryb včetně žraloků, mant a rejnoků nepřetržitě. Do hotelu se dostanete tunelem vedoucím pod mořem nebo naopak metrem nad mořem. Ale pojďme dál.

Čeká nás prohlídka zbrusu nového hotelu Sofitel Jumeirah Beach čerstvě před otevřením. A už se jedeme ubytovat do hotelu Le Royal Meridien Beach Resort & Spa. Velice komfortní pokoje s krásným výhledem. Dominantu hotelu dělá pět bazénů, takže určitě budete mít volné lehátko pro relaxaci.

Výlet terénními auty do pouště

V odpoledních hodinách pro nás přijel řidič s terénním vozem 4×4 a pozval nás na dobrodružnou výpravu do pouště. Necelou hodinu cesty od Dubaje sjel do písečných dun a začala show. Určitě je důležité před cestou upustit pneumatiky a vynechat oběd. Jízda v písečných dunách byla adrenalinovým zpestřením.

Cestou do pouštního kempu navštívíte ranč šejkových velbloudů, projdete bosky písečné závěje a nafotíte západ slunce. V kempu jsou připravené vychlazené nápoje a drobné občerstvení. Můžete se svést na velbloudech nebo sáňkovat na dunách. Závěr večera je ve znamení hudby a tance. Z kempu jsme si s Petrou odnesly tetování henou a omámenou hlavu vodní dýmkou. Z výletů z pouště (do 22:00) jsme se na malou chvilku vrátili do hotelu Atlantis, kde každý čtvrtek probíhá noční koupání. To je o půlnoci zakončeno velkolepým ohňostrojem. Pozorujete ho z pláže s lahodným drinkem a výhledem na město Dubaj.

Fotografie z výletu do pouště naleznete zde

Nákupy

Do hotelu Le Meridien jsme se dostali nad ránem. Po snídani jsme se přesunuli do hotelu Hilton Jumeirah Beach, kde jsme si užívali další dva dny moře, bazén a relaxaci. Abych nezapomněla na to nejdůležitější, zde byl prostor pro moji nejmilejší aktivitu – nákupy.

V době největšího vedra jsme zavítali do nákupního centra Mall of the Emirates a nejprudší slunce bezpečně přečkali v klimatizovaných prostorách největšího nákupního centra. V tomto centru se nachází velice ojedinělá atrakce, a to umělá lyžařská sjezdovka. Poslední večer před odletem do rodné vlasti nás partner pozval na projížďku lodí po zálivu s večeří. Světla nočního města jsou opravdu impozantní a tato romantická plavba nemůže ve vašem programu chybět.

Závěrem chci říct, že poznání arabských krajin mne velmi obohatilo. Proto neváhejte si jednu z nezapomenutelných cest u nás objednat. S Petrou vám rády poradíme, který hotel nebo místo se hodí přímo pro vás.

Fotografie z cesty naleznete zde

Pokud jste se po přečtení naší zprávy z cesty inspirovali a toužíte po podobných cestovatelských zážitcích, rády vám připravíme dovolenou na klíč. Prosím, kontaktujte nás na tel. čísle +420 724 065 777 nebo emailem zajezdy@deluxea.cz. Petra Melková a Markéta Schröcková