Na konci října jsem se vydala prozkoumat krásy Dubaje. Díky obrovskému růstu této destinace se zde pořád něco děje, nemohla jsem se dočkat, co za novinky na mě čeká. Svoji služební cestu jsem si začala užívat už v letadle, letěla jsem z Prahy s leteckou společností Emirates v jedinečném Airbusu A380. Let byl jako vždy nesmírně pohodlný, vybrala jsem si ze dvou jídel, vše zapila výborným vínem a odpočívala u sledování mého oblíbeného filmu Mamma Mia. Než jsem se nadála, byla jsem v Dubaji. Jelikož Emirates přilétají do Dubaje kolem půlnoci, hned z letiště jsem se odebrala do hotelu JW Marriott Marquis, který se stal mým útočištěm po celou dobu pobytu. Tento hotel je nejvyšším hotelem na světě, kromě prostorné postele, velké koupelny a nádherného pokoje mě tak čekal také skvostný výhled na noční Dubaj.

Burj Khalifa, Dubai Mall a Dubai Marina

Po probuzení a výborné snídani jsem se hned vydala do slavného obchodního centra Dubai Mall. Mé první kroky ale nesměrovaly do obchodů, ale na majestátní dominantu Dubaje – Burj Khalifu. Vyjela jsem do 125. patra a kochala se výhledem na celou Dubaj. Když se tak člověk dívá dolů na to všechno a uvědomí si, že před 50 lety zde byla jen poušť, musí být zcela fascinován. Po prohlídce jsem sjela dolů, zakoupila pár suvenýrů a jela prozkoumat zbytek Dubai Mall.

Má další cesta vedla do zábavního centra Kidzania. Jedná se o takové malé městečko, kde si děti mohou vyzkoušet jak pracuje zubař, hasič, nebo pracovník v obchodě s potravinami. Za odvedenou práci dostanou děti šeky, které mění v bance a mohou si za ně nakupovat nejrůznější drobnosti. Další skvělou věcí, kterou v Dubai Mall najdete, je akvárium a podvodní zoo. Zde se to hemží různými druhy rybiček, najdete zde i tučňáky, krokodýly nebo kraby.

Rychle jsem pak proběhla obchody, pokochala se výlohami světoznámých značek jako Gucci, Hermés nebo Louis Vuitton, naobědvala se v jedné z restaurací v obchodím centru a vydala se do hotelu The Rove, který se nachází hned naproti Dubai Mall. Tento hotel je ideální pro ty, kteří se do Dubaje vydali za nákupy a zábavou. Hotel byl postaven teprve nedávno, takže Vás čekají zcela nové, čisté a příjemné pokoje.

Jelikož jsem měla pocit, že jsem v Dubaji již několik hodin a stále jsem jí ještě dostatečně nepoznala, nasedla jsem do červeného dvoupatrového vyhlídkového autobusu a jela se podívat na slavný hotel Burj al Arab a pláž Jumeirah. Cestou jsme projeli kolem několika mešit a obchodních center.

Na večer jsem si nechala prohlídku hotelu Mövenpick, který se nachází přímo na moderní ulici The Walk, která je plná restaurací a obchodů významných značek. Hotel mě zaujal pěknými pokoji laděnými do světle zelené barvy, několika restauracemi a hlavně tím, že nabízí all inclusive, což řada hotelů v této oblasti nenabízí. Hotel má rovněž přístup na pláž, jedná se tedy o ideální hotel pro ty, kteří se nechtějí na dovolené o nic starat a užívat si klidný relax na pláži.

Povečeřela jsem na lodi, která vyplula ze slavné Dubai Marina, tedy uměle vybudovaného přístavu. Za zvuků příjemné hudby a vůně výborného jídla jsem se kochala výhledem na osvětlenou Dubaj, opravdu neskutečná romantika.

dubaj-bara-rijen-2016-002.jpgdubaj-bara-rijen-2016-005.jpgdubaj-bara-rijen-2016-007.jpgdubaj-bara-rijen-2016-009.jpgdubaj-bara-rijen-2016-012.jpgdubaj-bara-rijen-2016-016.jpg

Tradice ve staré Dubaji a výlet do poušťě

Druhý den se nesl ve znamení tradic. Nejprve jsem posnídala v Sheikh Mohammed Centre for cultural understanding, kde jsem si pochutnala na tradiční arabské snídani. Oslovila mě hlavně pravá káva Arabica a jelikož jsem hodně na sladké, pochutnala jsem si na koblížcích s datlovým sirupem. Během snídaně jsem se dozvěděla spoustu informací o arabské kultuře a dále směřovala směrem ke starému přístavu. Zde jsem se svezla tradiční loďkou až na trh s kořením, kde jsem nakoupila pravý šafrán té nejvyšší kvality a nejrůznější druhy koření. Odsud jsem si to namířila k trhu se zlatem, a jelikož jsem již měla hlad, vydala jsem na oběd a inspekci do hotelu Al Ghurair Arjan Rotana, který se nachází ve staré části Dubaje – v Deiře. Po výborném obědě jsem se vydala zpět do mého hotelu a jela načerpat trochu sil na odpolední program – výlet do pouště.

Přímo před hotelem nás již vyzvedlo terénní auto, které se vydalo směrem z Dubaje pryč a vezlo nás do pouště. K poušti jsme dojeli během necelé hodiny a poté si již zažili trochu adrenalinu při jízdě po pouštních dunách. Jelikož již pomalu docházelo k západu slunce, řidič nám v polovině pouště zastavil, abychom si mohli tento úchvatný zážitek plně vychutnat. Po vyfocení krásných fotech západu slunce jsme se vydali do „kempu“ uprostřed pouště. Posedali jsme si na rozložené koberce na písku a těšili se na tradiční večeři. Pro zkrácení čekání jsme si mohli vyzkoušet tradiční arabský oděv, nechat si na kůži namalovat ornamenty henou, nebo si zakouřit vodní dýmku. Po večeři jsme shlédli představení tradičního arabského tanečníka a břišní tanečnice a jeli, tentokrát už naštěstí ne přes duny zpět do hotelu.

dubaj-bara-rijen-2016-018.jpgdubaj-bara-rijen-2016-020.jpgdubaj-bara-rijen-2016-021.jpgdubaj-bara-rijen-2016-023.jpg

Zábava v parku IMG a Atlantis the Palm

Předposlední den mého pobytu se nesl ve znamení zábavy. Po snídani jsem se vydala do zábavního parku IMG, kde se zabaví celá rodina. Pro ty otrlejší jsou zde horské dráhy, na kterých jedete i hlavou dolů v plné rychlosti, pro menší děti a ne tak odvážné povahy jsou k dispozici různé vláčky, kterými se vydáte do světa dinosaurů a pravěku. Pro milovníky Spidermana a Marvel komiksů se zde také najde zábava. Po obědě v jedné z restaurací v parku jsem se vydala na slavnou dubajskou palmu do neméně slavného hotelu Atlantis. Hotel je tou nejlepší volbou pro rodiny s dětmi. Součástí areálu hotelu je vodní park Aquaventure plný nejrůznějších vodních atrakcí, kde se zabaví jak děti, na své si určitě přijdou i dospělí. V hotelu si můžete zaplavat s delfíny, ponořit se do obřího akvária s mořskými živočichy, nebo nakrmit žraloky. Pokud vše raději pozorujete ze souše, není problém, akvárium je zpřístupněné nejen hostům hotelu a najdete zde nejrůznější krásy podmořského života.

Na večeři jsem se vydala do hotelu The Adress Dubai Marina Hotel, který se nachází, jak již název vypovídá, ve slavném umělém dubajském přístavu. Z hotelu jsou nádherné výhledy na osvětlený přístav, a tento výhled si můžete dokonce dopřát i z koupelny.

dubaj-bara-rijen-2016-024.jpgdubaj-bara-rijen-2016-025.jpgdubaj-bara-rijen-2016-026.jpgdubaj-bara-rijen-2016-027.jpg

Green planet, inspekce hotelů a tradiční večeře

Poslední den mé služební cesty se nesl hlavně ve znamení inspekce hotelů. Hned po snídani jsem se vydala do tria hotelů, které jsou hned kousek od sebe, ale každý je jiný. Nejprve jsem zamířila do hotelu St. Regis v Al Habtoor City. Dubajský hotel, stejně tak jako každý jiný St. Regis na světě se pyšní špičkovým schodištěm z Titanicu. Hotel je vhodný pro náročné a obchodní cestující. Po návštěvě tohoto skvostného hotelu jsem se přesunula do W Hotelu, který byl od St. Regisu naprosto odlišný. Při vstupu na recepci mě přivítaly zvuky moderní hudby a svěží a moderní nádech se nesl celým hotelem. W hotel je velmi dobře zapamatovatelný díky modernímu a nevšednímu designu svých pokojů. Samozřejmě jsem nemohla opomenout navštívit rodinný hotel, tedy Westin. Jedná se o nový, velmi příjemný hotel. Co Vás určitě zaujme, jsou rodinné pokoje, kde ty dětské mají vlastní malé tee pee.

Po inspekci hotelů jsem se ještě vydala do Green planet, což je nově vybudovaný kus zeleně v Dubaji. V podstatě vstoupíte do budovy, kde až do výšky 4. patra roste strom, na které se prohánějí nejrůznější druhy ptáků. Ve skleněných akváriích pak můžete zhlédnout pavouky, ještěrky nebo hady.

Po náročném programu jsem se vydala zpět na hotel, abych si trošku odpočala před večeří, na kterou jsem se velmi těšila. Přesunuli jsme se na ní do Deiry, tedy staré části Dubaje a povečeřeli v tradiční restauraci Barjeel Al Arab. Zde jsem si jako dezert dala minikoblížky s datlovým sirupem, které jsem si za svůj pobyt tolik oblíbila.

dubaj-bara-rijen-2016-028.jpgdubaj-bara-rijen-2016-029.jpgdubaj-bara-rijen-2016-030.jpgdubaj-bara-rijen-2016-032.jpg

Rozloučení s Dubají

Letadlo Emirates z Dubaje odlétalo už v 9 hodin ráno, znamenalo to pro mne odjíždět v 6 hodin ráno z hotelu, což mi tolik nevadilo. Těšila jsem se totiž na komfort a výborné služby Emirates, kteří samozřejmě nezklamali. Do Prahy jsem přiletěla po obědě a měla tak dostatek času na odpočinek a načerpání sil na nový pracovní den, tentokrát již zpět v kanceláři.