Na konci května jsem se vydala se svou kolegyní Monikou na inspekční cestu na Sardinii. Na pražském letišti jsme se seznámily s ostatními účastnicemi naší menší dámské skupinky a společně jsme se odbavily na let do Cagliari. Jelikož jsme letěly charterovým letem společnosti Smart Wings a jednalo se o první let letošní sezony, během letu jsme měly mezipřistání na Sicílii v Catanii. Cesta se nám díky tomu prodloužila o další dvě hodiny letu. Nicméně díky spojení letů jsme měly možnost se podívat z ptačí perspektivy na největší ostrov Středozemního moře a známou sopku Etnu.

Během letu jsme obdržely zdarma sklenici vody. Další služby a občerstvení nabízí společnost během letu za poplatek. Výběr je však docela velký a platit je možné jak v českých korunách, tak v eurech, nebo platební kartou.

Po kratší přestávce na Sicílii náš let pokračoval na Sardinii a my se již nemohly dočkat letiště Cagliari a jižního pobřeží ostrova Sardinie, které bylo naším působištěm pro první tři dny.

Po vyzvednutí zavazadel jsme se seznámily s kolegyní partnerské cestovní kanceláře a následoval zhruba 40ti minutový přesun po jižním pobřeží do oblasti Santa Margherita di Pula. Oblast mezi městy Santa Margherita di Pula a Chia patří mezi nejkrásnější na jihozápadním pobřeží ostrova. Nachází se zde pásy nádherných pláží, jež omývá průzračná voda, pozadí jim tvoří voňavé borové lesy.

První den po snídani jsme se vydaly na prohlídku hotelového komplexu Chia Laguna. Tento resort se skládá ze čtyř hotelů, 4* hotel Oasi, 4* hotel Village, 5* hotelu Laguna a 4* hotel Baia.  Celý komplex hotelů je ponořen do rozlehlé zahrady plné vegetace poblíž laguny, kde hnízdí růžoví plameňáci. Na krásnou dlouhou písečnou pláž vás pohodlně odveze během 3 minut hotelový vláček, který jezdí v pravidelných intervalech. U pláže se nachází restaurace, kde se můžete během odpoledne občerstvit, nebo jet vláčkem zpět do hotelu. Hotel bych doporučila jak pro rodiny s dětmi, tak i pro páry, každý si najde své.

vendy-sardinie-2017-001.jpgvendy-sardinie-2017-002.jpgvendy-sardinie-2017-004.jpgvendy-sardinie-2017-003.jpg

Další zastávkou byla prohlídka hotelového komplexu Forte Village*****. Resort se nachází přímo u krásné dlouhé písečné pláže. Budovy hotelu i chodníčky jsou ukryty v příjemném stínu borového lesíku, ve kterém se celý komplex nachází. Pro děti nabízí hotel dětskou vesničku s velkým vyžitím a animacemi po celý den. Restaurace hotelu se nabízí bohatou a velmi chutnou gastronomii, která uspokojí každý chuťový pohárek. Jelikož se komplex skládá z 8 hotelů, v sezoně je třeba počítat s velkým množstvím lidí.

V podvečerních hodinách při příjemně hřejícím sluníčku jsme si prošly archeologické naleziště Nora, které založili Féničané. Zavítaly jsme i do hlavního města Sardinie Cagliari a prošly si historické uličky města a ochutnaly výbornou italskou zmrzlinu.

Následující den nás čekala inspekce po hotelech Villas Resort**** a hotelu La Villa dei Re*****.  Oba hotely se nachází v oblasti Costa Rei, která se pyšní dlouhými pásy bílých nekonečných pláží, omývanými azurovým mořem. Hotel Villas Resort**** se nachází 500m od nádherné písečné pláže, kam vás pohodlně odveze personál autíčkem. Vstup do moře je pozvolný a vhodný i pro malé děti. Hotel bych doporučila pro rodiny s dětmi, ale také pro náročné klienty, kteří hledají relax a klid.

Hotel La Villa dei Re***** mne uchvátil svou elegancí, soukromím a klidem. Tento hotel je pouze pro dospělé, nabízí z velké části svých pokojů nádherný výhled na moře. Pokoje jsou vybaveny tradičním stylem a jsou prostorné. Svou pohostinností, ochotou personálu a krásně udržovanou zahradou se mi tento hotel vryl hodně do paměti a patřil po celou dobu mého pobytu na Sardinii mezi favority navštívených hotelů.

vendy-sardinie-2017-007.jpgvendy-sardinie-2017-008.jpgvendy-sardinie-2017-009.jpgvendy-sardinie-2017-010.jpg

Po absolvování prohlídek nás čekal delší přesun minibusem na východní pobřeží ostrova, do oblasti Arbatax. Zde jsme následující den absolvovaly výlet do horského městečka Orgosolo, které je známé svými pestrobarevnými nástěnnými malbami ve stylu graffiti, které zdobí zdejší budovy. Při procházce mezi jednotlivými uličkami jsme si prohlédly malby velkých světových událostí 20. a 21. století, od vynálezu atomové bomby až po bombardování Bagdádu.

Poledne jsme strávily ve velmi příjemné atmosféře horských pastevců, kteří nás pohostili vynikajícím obědem z místních potravin. Na dřevěném prkénku nám naservírovali tradiční chléb, sýry a salámy. Na ohni pro nás připravily tradiční sardskou lahůdku, pečené selátko podávané s brambory. Po obědě následovala zábava ve formě poslechu tradiční hudby a představení místních tanců. Směle jsme se k nim přidaly a některý z tanečků se naučily.

Odpoledne jsem se autobusem přesunuly na severní pobřeží ostrova. Tato oblast je vyhlášená díky nádherným zátokám, smaragdově zabarvenou vodou a menšími zálivy. Ne nadarmo se této lokalitě říká Smaragdové pobřeží.

Následovala nám prohlídka hotelu Cala di Falco****.  Oficiální přívlastek tohoto hotelu je „Il Dinamico“, což znamená dynamický, neboli aktivní dovolená. Hotel se nachází v příjemném přímořském městečku Cannigione, které na Vás dýchne italskou pohodou. Tato lokalita je vhodná pro poznávání krás severní části ostrova, jako například mořského národního parku La Maddalena, městečka Palau a celebritami a majiteli jachet velmi oblíbeném městě Porto Cervo.

Hotel se skládá ze dvou částí – „Il Borgo“ a „La Rotonda“. Nejvíce se mi líbily pokoje typu suite s výhledem na moře v části Il Borgo, které byly velmi prostorné a umožňovaly ubytování až pro 4 osoby.

Po návštěvě hotelu jsme se vydaly do hotelu Cala di Lepre****, které se stalo pro daný večer naším místem pro přenocování. Hotel nabízí skvělé stravování formou bohatého a velmi chutného bufetu. Ubytováni jsme byli ve standardním pokoji s terasou a výhledem na moře. Pokoje i této nejnižší kategorie jsou velmi prostorné a příjemné a většina z nich nabízí výhled na moře.

Následující den po bohaté a vydatné snídani jsme si celý hotel prošly a podívaly se na sportovní zázemí hotelu, lázně a nesměla chybět i pláž. Hotel nabízí v průběhu dne i velkou nabídku animací pro děti a dětský klub. Hotel bych doporučila zejména pro rodiny s dětmi a páry.

Naší další zastávkou byla prohlídka hotelu Capo D´Orso***** patřící do stejného hotelového řetězce Delphina tak jako předchozí dva hotely. Oproti hotelu Cala di Lepre, je tento hotel menší, k dispozici jsou dvě krásné písečné pláže a 5 dřevěných molů na slunění.  Klienti mohou využívat i služby luxusních lázní, 2 bazény a panoramatické golfové hřiště Pitch & Putt s výhledem na moře.  Hotel se mi moc líbil, poskytuje klidnou romantickou atmosféru a vysoké služby.

Posledním z hotelů řetězce Delphina, které jsme měly možnost navštívit, byl skvělý hotel jak pro rodiny s dětmi, tak i pro páry, hotel Valle dell´Erica*****. Jedná se o velmi moderní wellness resort příjemně splývající s přírodou a nádherným výhledem na ostrovy Národního parku – souostroví La Maddalena.  Tento krásný resort se skládá ze dvou částí – hotelu Erica v tradičním stylu a moderně vybaveného hotelu Licciola. Hosté mohou využívat služby každé části hotelu. K dispozici mají několik restaurací, 3 bazény, několik menších pláží ukrytých v zálivech a velkou veřejnou pláž La Licciola, kde část pláže s plážovým servisem je vyhrazena přímo pro klienty hotelu. Pro rodiny s dětmi hotel nabízí dětský klub s programem a zábavou pro děti na celý den.

Dalším z navštívených hotelů byla návštěva luxusního pětihvězdičkového hotelu L´Ea Bianca Luxury Resort***** vybavený ve stylu moderny a orientu. Hotel disponuje pouze 31 pokoji s výhledem na moře a příjemným prostředím. Hotel bych doporučila zejména pro náročné klienty vyhledávající klid, soukromí a osobní přístup.

Naší poslední zastávkou pro tento den byl hotel Le Ginestre****. Hotel má velmi výhodnou polohu, nachází se pouze 1 km od známého města Porto Cervo. Ubytování jsme byly v nově rekonstruovaných pokojích superior s krásným výhledem na moře a celý záliv. Po prohlídce hotelu a kratším odpočinku jsme povečeřely v hotelové restauraci, která nabízí servírované večeře s výběrem z menu.

Následující den ráno po snídani jsme opustily hotel a vydaly se do přístavu města Palau, kde na nás již čekala loď pro absolvování celodenního výletu po souostroví La Maddalena s návštěvou několika ostrůvků. Hned první zastávka u ostrova Spargi nás uchvátila zejména nádherná barva moře. Kdybych nevěděla, že se nacházím na Sardinii, hned bych si myslela, že jsem se ocitla někde na Seychelách, Maledivách nebo v Karibiku. Nádherně třpytící se průzračná voda v barvách smaragdu a bílé kameny po bokách zálivu byla pastva pro oči. Úžasně jsme si odpočinuly, zaplavaly a nabíraly síly na poslední inspekce po hotelech, které byly naplánovány pro další den.

vendy-sardinie-2017-020.jpgvendy-sardinie-2017-021.jpgvendy-sardinie-2017-022.jpgvendy-sardinie-2017-023.jpg

Pro nás předposlední den na Sardínii začal prohlídkou hotelů Marmorata Village***, hotelem Shardana**** a příjemným menším hotelem Sporting*****. Hotel se nachází v městečku Porto Rotondo pouhé dvě minuty od jeho centra a přístavu. Pro klienty je zde několik pokojů s přímým vstupem na soukromou hotelovou pláž.

Poslední zastávkou a inspekcí byl pro nás hotel Marana****, kde jsme strávily poslední noc před návratem zpět domů. Hotel byl otevřen v roce 2015 a ještě stále voněl novotou. Disponuje velmi příjemným zázemím, skvělou stravou, kterou jsme vyzkoušely během večeře podávané formou výběru z menu. Pokoje jsou prostorné a moderně vybavené. Pláž je vzdálena zhruba 300 metrů od hotelu příjemnou procházkou středomořskou vegetací.

Druhý den ráno po snídani nás čekala cesta napříč ostrovem ze severu na jih na letiště v Cagliari, odkud nám v 15:25 hodin odlétalo letadlo zpět do Prahy, kde jsme bez problému za hodinu a půl přistály.