Ráj na zemi – jinak Maledivy popsat nelze. S kolegyní Zuzkou se nám naskytla příležitost navštívit tuto překrásnou zemi v červenci 2011. Říká se, že červen a červenec jsou pro Maledivy obdobím dešťů, ale vzhledem k celosvětově se měnícímu klima nespadla v červnu na Maledivách ani kapka. A při našem desetidenním pobytu sprchlo jen třikrát. Vždy v době, kdy se odcházelo z pláže, a začaly jsme se chystat na večeři. Během patnácti minut bylo po všem a člověk si toho téměř ani nevšimnul.

Naše cesta začala 6.7. odletem z Vídně s mezipřistáním v Dubaji. Zaměstnanci letecké společnosti Emirates, se kterou jsme letěly, se o nás perfektně postarali. Naše exotické dobrodružství započalo již prvním jídlem – lososem se šafránovou rýží. Let trval něco málo přes šest hodin, ale jelikož máte na výběr ze 150 filmů a seriálů nebo CD, čas uteče jako voda.

Čtyřhodinové mezipřistání v Dubaji snadno přežijete díky nespočtu obchodů a prostor, kde si můžete natáhnout nohy. Do hlavního města Malediv Malé se pak dostanete již za pouhé čtyři hodiny letu. V letadle dostanete kartičku k vyplnění pro vstupní vízum. Do země je přísně zakázáno dovážet si alkohol, země je muslimská a alkohol je tu zakázán, o to více místních lidí zde kouří. To však neplatí pro resorty.

Sheraton Full Moon

Při východu z letiště čekali delegáti z maledivských hotelů. My jsme zamířily rovnou k delegátovi z hotelu Sheraton Full Moon, který byl naší první zastávkou. Do hotelu Sheraton Full Moon se dostanete za pouhou půl hodinu cesty lodí.

Již při výstupu z lodi nás uvítala manažerka resortu Milja, která nás ukázala naše pokoje a posléze s námi prošla celý resort. U plážových vilek, kde jsme byly ubytovány, jsem si vyzkoušela první šnorchlování. Voda je tu křišťálově průzračná a na dně jsem našla nespočet mušlí a mrtvých korálu, které sem připlavilo moře.

Soneva Fushi

Po příjezdu lodí z Sheratonu nás už v přístavu vítal reprezentant resortu Soneva Fushi. Vzal nás i naše zavazadla k odbavení na hydroplán a odvezl nás autobusem na letiště. Zde jsme v salónku Soneva Fushi čekaly krátkou chvíli na start letadla.

Let hydroplánem je naprosto nezapomenutelným zážitkem a poskytuje skutečný pohled na Maledivy. Piloti jsou velmi zkušení, a proto není v přistání či odletu z vody větší rozdíl než u přistání či odletu z pevné půdy. Letadlo zakotví u mola, na kterém vám vezmou boty.

Resort Soneva Fushi je velmi ekologicky zaměřen. Na ostrově se nesmí nosit obuv, je však perfektně uklizený, takže není nutno se ničeho obávat. Sami si pěstují vlastní bylinky i některé ovoce. Byly jsme ubytovány v Deluxe vile s bazénem. Z čeho nám však přecházel zrak, byla koupelna. Částečně zastřešená a částečně v džungli s vlastním vodopádem. Jen pár kroků od pokoje pláž, dostatečně schovaná pro uchování soukromí, přesto otevřená pro procházky po pláži.

V resortu nám nabídli masáž, po které všechen stres a únava z pracovních dní odpadly. Poté nám už zbývalo jen se dopravit na kole po cestičkách džunglí do restaurace na večeři. Bufetový výběr nabízí vše od čerstvě vylovených ryb až po steaky z argentinské svíčkové, vše v bio kvalitě.

Ráno nás čekala stejně bohatá snídaně, včetně výběru z ovocných koktejlů pro zlepšení zažívání, potlačení nachlazení, vitamínů pro vlasy či spálenou pokožku. S těžkým srdcem jsme druhý den ráno odlítaly zpět do Malé.

Constance Halaveli

Třetí den jsme vyrazily na malinký ostrov z řetězce Constance Halaveli. Půl hodiny letu od Malé. Moderní ubytování v nadvodních vilkách nabízí naprosté soukromí a chuť zůstat v pokoji celý týden. Ve vile máte vlastní bazén a pod schůdky křišťálové moře.

Necelých dvacet metrů od vily začíná korálový útes, perfektní pro šnorchlování. Resort je malý, ale nabízí možnost masáží, vodních nemotorových sportů či různé exkurze. Večer jsme k našemu překvapení strávily ve vychlazeném vinném sklípku s majitelem potápěčského centra, který nám detailně popsal nádherný podmořský život na Maledivách, až jsme začaly litovat, že na skutečné hloubkové potápění nemáme čas.

Constance Moofushi

Následujícího rána nás vyzvedla loď ze sesterského hotelu řetězce Constance Moofushi. Resort je o poznání větší než Halaveli, ale stejně unikátní. Vzhledem k nabízené službě All inclusive najdete většinu hostů ve společných prostorách resortu. Nebudete mít však nikdy pocit, že je zde přelidněno, protože resort je opravdu velký a nabízí hned dvě restaurace a tři bary.

Z terasy hlavní restaurace máte výhled na podvodní život ostrova. Je běžné vidět velké rejnoky, tuňáky či malé medově zbarvené žraloky. Služby jsou skvěle sehrané a personál vám splní každé vyslovené přání. Dokonce zde najdete i hotelového krejčího, který vám do druhého dne ušije za velmi přijatelnou cenu šaty na míru.

Lily Beach

Oddechu jsme si dopřály v hotelu Lily Beach na ostrově Huvandendhoo, kde jsme strávily dvě noci.

Nekonečné bělostné pláže, které jsme měly téměř jen samy pro sebe, přímo vyzývaly k opalování a plážovým sportům. Ostrov je též perfektní pro šnorchlování, jelikož korálový útes začíná jen pár metrů od pobřeží. Měly jsme štěstí na mořské klauny a rybičky, pro nás neurčitého původu. Podmořský život můžete pozorovat i z nadvodních vilek, které mají v podlaze velké prosklené okno.

Po velmi bohaté bufetové večeři, při které je možnost vybrat si i z přichystaných čerstvě vylovených ryb, které před vámi kuchař ugriluje, se určitě vydejte na molo. Zde se každý večer pořádá krmení ryb a my měly štěstí na obří rejnoky, v průměru veliké alespoň 1,5 m, malé žraloky a obří tuňáky.

Kuramathi

Krmení ryb jsme zažily i další den v resortu Kuramathi. Ostrov je plný zeleně a protkaný cestičkami, abyste se snadno dostali přesně tam, kam potřebujete.

Oslnila nás banánová plantáž i velký počet banánovníků, což jsou stromy typické pro exotické krajiny. Rostou do velké výšky a rozšiřují se pomocí větví, které z výšky vrůstají zpět do země.

V nejzazším koutu ostrova najdete písečný nános, který je perfektním místem pro pozorování západu slunce i k romantickým večeřím. Pokud vás omrzí ležet na pláži či objevovat podmořský život, můžete využít nespočtu vodních sportů či prohlídky místního malého muzea. Po tsunami v roce 2004 na nedalekém ostrově objevili místní lidé kostru velryby. Tu postupně převáželi na Kuramathi a dali ji dohromady. Dnes ji spolu s dalšími Maledivskými zajímavostmi vystavují při vstupu do potápěčského centra.

K večerní zábavě nám hrála živá hudba a poté jsme se odebraly do karaoke baru. Slunce a nakažlivá Maledivská povaha místních lidí přinutily i nás, zaryté odpůrce zpěvu, k vystoupení. Nikdo neutekl, tak to snad nebylo tak zlé.

Při brzkém ranním odletu, v náš poslední den, jsme téměř plakaly my i Maledivy. Obloha se zatáhla a vypadalo to na déšť.

Pokud jste se po přečtení naší zprávy z cest inspirovali a toužíte po podobných cestovatelských zážitcích, rády vám připravíme dovolenou na klíč. Prosím, kontaktujte nás na tel. číslech +421 915 647 333, +420 724 730 008 nebo emailem zajezdy@deluxea.cz. Zuzana Zjavková a Veronika Hostašová