V květnu 2014 jsme se rozhodli, že spojíme svou dovolenou s poznávací cestou na Maledivách. Letěli jsme s Emirates přes Dubaj. V Dubaji jsme měli cca 3h hodiny na přestup a byl tedy dostatek času se občerstvit a podívat se po obchodech. Na Maledivy jsme doletěli ráno v 8:30.

Velaa Private Island – splněný sen o dokonalém soukromí

Ihned po příletu na nás v příletové hale čekal zástupce z hotelu Velaa Private Island. Odvedl nás k přepážce, kde překontrolovali max. váhu všech zavazadel 20kg a odjeli jsme do salónku na hdyroplánovém terminálu B. Zde jsme se mohli občerstvit, zaměstnanci salónku nás odbavili na let a za cca 30min jsme již odlétali. Let trval asi 40min. Po přistání na Velaa nás čekalo na mole vedení rezortu – p. Tomáš Jančík s kolegy. Bylo velmi příjemné mluvit stále česky a přitom být daleko na malém ostrůvku v Indickém oceánu. Rovnou z mola nás náš osobní komorník odvezl do vily. Ten nám byl k dispozici 24h a splnil každé naše přání. Po odpočinku a velmi chutném obědě nás čekala prohlídka rezortu. Každá vila je velmi luxusně, ale zároveň vkusně vybavena. Celým rezortem se prolíná design želví krunýře, protože Velaa znamená v překladu „želva“. Vše je velmi citlivě sladěno a i když byl rezort ze 2/3 zaplněný, tak si toho vůbec nevšimnete a naprosto si užíváte soukromí. Rezort nabízí nejen plážové a nadvodní vily, ale také naprosto osamocený Romantic Pool Residence, kam se dostanete jen vlastním člunem, který řídí Váš vlastní komorník. Večer jsme měli možnost si užít nadvodní restauraci Agaru, která svoji dokonalou atmosféru ukáže až po západu slunce – halou jakoby proplouvají stovky ryb…. Menu je navržené francouzskou kuchařkou, která ve Francii vede svou restauraci s michellinskou hvězdou. Rezort bude každý rok po celý červen zavřený, aby se mohlo vše opravit, upravit a bylo to připravené na další roční provoz. Druhý den ráno se nám velmi těžko odjíždělo…

Lux Maldives

Čekala nás cesta na Lux Maldives, kde jsme strávili svoji dovolenou. Cestu z Malé jsme zvolili místní linkou v kombinaci s lodí. Let z Malé trvá jen 10min a loď jede také jen 10 min. Ale nejpozději 1h před odletem se uzavírá check-in a spoje nelátají tak často jako hydroplány. Cesta se tedy prodlužuje. Po příletu jsme byli ubytováni v plážové vile s bazénem. Tento bazén je umístěn v zadní části vilky a je jakoby součástí koupelny. Byli jsme ubytování na západní straně a před naší vilkou byla velmi široká pláž. V ceně all inclusive jsme měli zahrnuty všechny restaurace kromě nadvodní Unami. V každé restauraci se mění typ kuchyně a máte možnost ochutnat jídlo z celého světa. Na celý týden je vypsán program aktivit a můžete si některé užívat zdarma (šnorchlování, jóga, kino na pláži, vodní sporty) a některé za poplatek. Management hotelu mi umožnil, abych si prohlédla i ostatní typy ubytování a mohla si tak udělat kompletní obrázek o rezortu. Kromě 4 typů plážových vil nabízí hotel i nadvodní a prestige nadvodní vily. Prestige se budou letos v létě částečně rekonstruovat a vylepšovat a přibude např. prosklená podlaha k nerušenému pozorování ryb nebo houpací síť na terase. Ostrov měří cca 1 km a můžete si půjčit kola, zahrát si tenis nebo si užívat 2 bazény. Lux Maldives má rozhodně co nabídnout a mohu ho doporučit.

Kihaad a Atmosphere Kanisfushi

Po skončení naší dovolené jsme se ještě zaletěli podívat na další 2 rezorty. Prvním z nich byl Kihaad, kam jsme letěli také místní linkou. Let trval asi 20min a člunem jsme jeli 3min. Kihaad je rezort, který je z více jak 70% tvořen původní vegetací a vilky byly začleněny do přírody tak, aby co nejméně vegetaci narušily. V nabídce má několik typů plážových vil, které se liší tím, v jaké řadě stojí a zda mají vlastní terasu a pavilion. Prostorově jsou všechny vilky stejně prostorné a vhodné i pro větší rodiny. Nad vodou stojí klasické nadvodní vily s vlastním bazénkem a 2 suity, které jsou větší o 100 m2 a mají navíc i jacuzzi. Pláž je velmi široká po celé délce ostrova a moře disponuje jednou z nejlepších oblastí pro šnorchlování a potápění. Není problém zde vidět manty a žraloky velrybí (nejčastěji v období červenec-září). Před večeří jsme absolvovali masáž v K-Spa a bylo to velmi příjemné zakončení návštěvy. Brzy ráno jsme se vrátili zpět do Malé a odletět hydroplánem na Atmosphere Kanifushi. Tento rezort byl nově vybudován a otevřen teprve vloni před Vánoci. Je ještě potřeba, aby dorostla vegetace, ale to nijak neubírá na kvalitě hotelu. Všechny vily jsou velmi prostorné a pojmou velmi pohodlně až 3 dospělé a 1 dítě. Ostrov patří k jedněm z největších a měří na délku okolo 2,4km (na šířku v nejširším místě okolo 150m). Hotel nabízí All inclusive platinum plan, kdy je v ceně již zahrnuto téměř vše včetně některých exkurzí. Okolo ostrova se nedá šnorchlovat, ale máte možnost až 11 míst, kam Vás zdarma odvezou člunem na šnorchlovací výlet. V nabídce jsou 4 typy vil a 4 restaurace, včetně unikátní JUST VEG (pouze vegetariánské) restaurace. Pochutnat si můžete také na Tepanyaki. My jsme si krátký pobyt velmi užili včetně příjemné masáže v indonéských lázních. Následující den ráno jsme odletěli zpět do Malé hydroplánem a v 10h jsme zamířili s Emirates přes Dubaj do Prahy.