Podruhé během půl roku jsem se rozhodla vydat na Maurícius. Přestože jsem s sebou brala přítele a v plánu bylo hodně odpočinku, nakonec jsme toho viděli až až.

Na Maurícius jsem se tentokrát vydala s leteckou společností Emirates. Bohužel k naší smůle bylo v Dubaji špatné počasí a letadlo, které nás mělo vyzvednout, přiletělo o hodinu později. Další zpoždění jsme nasbírali hodinovým kroužením před přistáním, opět z důvodu špatného počasí. Přestup se nám tak zkrátil na dvě hodinky, během kterých jsme si dali kávu a pomalu se  přesunuli na odletový gate na Maurícius.

Po příletu nám už tradičně pršelo. Jakmile jsme ale vyjeli z letiště směrem na sever k prvnímu hotelu, obloha se pročistila a vysvitlo slunce. Po hodině jízdy jsme dorazili do hotelu Trou aux Biches 5*. Ten je hodnocen jako jeden z nejlepších na Mauríciu. Mě naprosto uchvátila jeho dlouhá pláž s jemňoučkým pískem – takový jsem nezažila snad ani na Maledivách.

Po obědě s výhledem na moře jsme se přesunuli do našeho prostorného pokoje kategorie Tropical Junior Suite. Jeho největším lákadlem je určitě venkovní sprcha. J Večer jsme vyzkoušeli místní Indickou restauraci, doporučuji milovníkům pálivějších chutí. Následující den jsme se rozhodli prozkoumat i okolí hotelu – hned vedle najdete veřejnou pláž se spoustou stánků s občerstvením a místními specialitami. Vyzkoušeli jsme od všeho něco a přesunuli se do místního baru na maurijského  „fénixe“ – nejoblíbenější pivo na ostrově.

Další den jsme se sbalili a jeli na návštěvu parku Casela. Zde najdete zábavu pro malé i velké – divoké kočky, safari, adrenalinový lanový park a mnoho dalšího. My jsme zvolili interakci se lvy – tzv. Walk with lions. Po zhruba hodinu můžete být na blízku lvům při jejich pohybu v přírodě, za doprovodu tří až čtyř zkušených průvodců. Nejen že se mnoho dozvíte o životě šelem, přispějete ale i na činnost těchto lidí, kteří zachraňují nemocná a zraněná zvířata přímo v Africe.

Po výletu jsme pokračovali dál na jih do hotelu Dinarobin, který se stal naším domovem na další 4 dny. Zřejmě nic nenahradí jedinečnou atmosféru hory Le Morne, kterou můžete pozorovat přímo z vody, s koktejlem v ruce. Ubytováni jsme byli v druhém patře, v pokoji Junior Suite. Ten nabízí opravdové soukromí a krásnou terásku. Pláž před hotelem Dinarobin byla první den trošku zanesená řasami, nemuselo nás to ale trápit. Vydali jsme se na pláž připojeného hotelu Paradis, která byla čisťounká, a byli jsme tam skoro sami.

Hotel Paradis a Dinarobin je skvělou volbou především pro golfisty, kterými my jsme. J Vyzkoušeli jsme tedy místní 18-jamkové hřiště, které bylo jako vždy perfektně připravené. Na úvod nás potěšila buggyna s veškerým vybavením již připraveným, včetně nápojů a míčků ke hře.

Nedaleko hory Le Morne se nachází oblíbená palírna rumu – Chamarel. Ochutnávku jsme samozřejmě nemohli vynechat. Místní rumy patří k těm nejlepším, doporučuji zde i poobědvat a strávit pár chvil v místních kopcích. Od června do října, kdy probíhá sklizeň třtiny, uvidíte všechny stroje a procesy na živo.

Druhou polovinu našeho pobytu jsme naplánovali do hotelu Shandrani, který nabízí i balíček all inclusive. Ten určitě doporučujeme využít. Nás překvapil široký výběr vín k večeři – najdete zde francouzské, jihoafrické nebo chillské lahve velmi dobré kvality.

Nudit se v hotelu určitě nebudete, my jsme vyzkoušeli místní 9-jamkovou golfovou akademii, vodní lyže, šnorchlovací výlety a kajaky. Vše zdarma v rámci all inclusive balíčku. Výhodou Shandrani je i blízkost letiště, za 5 minut jste na terminálu. Nemusíte se ale bát ruchu během dovolené – většina letadel odlétá ráno a pak večer, v noci je úplný klid. Pro nás bylo naopak zpestřením každý večer zamávat obrovskému letadlu A380 Emirates J