Když mi přišla v listopadu 2015 pozvánka na slavnostní otevření hotelu Ravenala Attitude na Mauríciu spojená s pobytem na 3 noci, klepala jsem si na čelo. To opravdu strávím 12 hodin v letadle kvůli prodlouženému víkendu na druhé straně zeměkoule? Nakonec mě ale přesvědčila zvědavost a zima. 4 dny v teple přece nikdy nejsou k zahození a nově otevřený hotel potřebuji vidět, abych jej mohla spolehlivě prezentovat klientům. A tak jsem se 25.11.2015 vydala s poloprázdným kufrem na letiště směr Paříž a Maurícius.

Na Maurícius přes Paříž s Air France

Moje letenky vystavoval na Mauríciu někdo, kdo nejspíš nikdy nebyl v Paříži na Charles de Gaulle, takže mi dal na přestup jenom 40 minut. My klientům vždy rezervujeme dřívější lety z Prahy, aby měli časovou rezervu. Já ji však neměla, takže terminálem 2 jsem prošla bleskovou rychlostí. Stihla jsem to ale na minutu přesně! Let byl plný. Služby Air France byly naprosto v pořádku – není zde sice takový výběr jídla a nápojů, jako u Emirates, ale rozhodně se jedná o kvalitní cestování novým moderním letadlem.

The Ravenala Attitude

Po přistání jsem se na letišti vydala k bankomatu vybrat si rupie. Všem klientům doporučuji trpělivost, protože z 6 bankomatů na letišti fungovaly 3… Tím však veškeré trable skončily. Ravenala mě překvapila tím, jak krásný je to hotel – prošla kompletní opravou a modernizací. Původní resort jsem viděla v březnu 2015 a musím říci, že nový majitel udělal za půl roku obrovský kus práce.

Velmi se mi líbila pláž – dlouhá, s jemným pískem a výbornými podmínkami pro plavání. I za odlivu bylo moře dost hluboké. Na pravé části pláže byly místy pod vodou kameny, ale nebyly tak velké, aby něčemu vadily. Milovníci šnorchlování však musí pamatovat na to, že v Želví zátoce není korál, a že za podmořským životem se budou muset vydat lodí až k reefu (bezplatně 2x denně). Laguna je však úžasná na vodní sporty. Na pláži jsou rozmístěné stylové pohovky na lenošení, dál od břehu je pěkná restaurace a bar se sedačkami visícími ze stropu.

Specialitou Ravenaly je romantická řeka Citron, která protéká areálem. Koloniální ráz hotelových budov se vztahuje k nedalekého historickému zámečku Chateau Mon Désir. Díky tomu, že zde již dříve stál hotel, budete v Ravenale obklopeni nádhernou vzrostlou zahradou. A denně Vás vzbudí zpěv stovek ptáků hnízdících v okolí.

Attitude tvrdí, že Ravenala je „kulinární cestou kolem světa.“ A opravdu – v deseti hotelových restauracích ochutnáte všechno, od samoussy před Burgery po sushi. Jako milovník jídla jsem byla spokojená. Jen bylo poznat, že hotel je zatím nový a personál se učí, protože občas jsem musela na nějakou tu dobrotu čekat o něco déle, než by se mi líbilo. Orientační ceny: čerstvá pizza na pláži 350 Rs, alkoholický koktejl 280 Rs, láhev vody v minibaru 120 Rs. Na 4* hotel příznivé.

Inspekce na východním pobřeží a opening party

Hned druhý den mě čekaly vizity hotelů na východním pobřeží. Viděla jsem novou Shangri-Lu (krásný golfový hotel obklopený mořem, po kompletní rekonstrukci), Long Beach (velmi moderní, stylový hotel s úžasnou italskou restaurací), One and Only Le Saint Géran (legendární hotel s 2 km dlouhou pláží a nepřekonatelným servisem) a levnější 4* hotel Blumarine.

Večer se konala párty, při které byla slavnostně otevřena Ravenala. Po krátkých projevech následovalo krásná vystoupení nad hladinou bazénu a velkolepý ohňostroj. Pak jsme již s týmem Attitude a ostatními hosty slavili neformálně na tanečním parketu.

Výšlap na Le Pouce a relax v Zilwě

Na sobotu jsem se velice těšila. Ráno jsme se potkaly s českou delegátkou Pavlou a zamířily směrem Port Louis. Kousek za městem je hora Le Pouce, na kterou jsme společně plánovaly vystoupit. Byla to krásná, nenáročná cesta plná výhledů na celý Maurícius. Kolem nás byly desítky pramínků, rostlo zde agáve a divoký zázvor. Panorama z vrcholku hory určitě stálo za to. Pokud na Mauríciu jedete, určitě neopomíjejte jeho hory. Nejsou vysoké ani náročné a je zde nádherná příroda.

Po krátké zastávce v hotelu pro plavky jsem jela do svého oblíbeného hotelu Zilwa Attitude, kde se na ostrově Grand Zil konalo barbecue. Grilovaly se maurícijské speciality, pilo se hodně kokosů s rumem a lenošilo se ve zdejší teplé mělké laguně. Celý výlet jsme završili úžasnou projížďkou na katamaránu a drinkem na pláži při západu slunce.

Zpátky domů

Neděli jsem prolenošila na pláži a u bazénu. Pořádně jsem si prošla areál, vyzkoušela plážové barbecue a snažila se nabrat co nejvíce energie na právě začínající sezonu. Po návratu jsem musela uznat, že na 3 noci to bylo sice daleko, ale stálo to za to. Cestu jsem si maximálně užila.