V červnu jsme se s kolegyní Kateřinou vydaly na studijní cestu, pořádanou leteckou společností Air Mauritius, na Mauritius a Reunion. Let byl směrován přes Paříž s Air France a dále s Air Mauritius na Mauritius, kde jsme přestoupili na návazný spoj na Reunion, kde naše cesta začínala.

Úchvatné přírodní scenérie na Reunionu: Le Saint Alexis, Le Nautille, Les Geraniums, Diana Dea Lodge

Na Reunionu jsme přistáli v 10 hodin dopoledne následujícího dne. První cesta vedla do hotelu Le Saint Alexis. Hotel leží na pláži v oblasti Boucan Canot, což je nejoblíbenější část ostrova pro ty, kteří milují koupání a opalování. Kolem celého hotelu je soustava bazénů a z přízemních pokojů lze rovnou z terasy skočit do vody a obeplout hotel.

Času na oddych jsme mnoho nedostali a vydali se na oběd do nedalekého hotelu Le Nautille. Tento hotel se nachází ve stejné oblasti a má také přímý vstup na pláž. Po vydatném tříchodovém obědě nás řidič odvezl do přístavu, kde na nás již čekal katamarán, na jehož palubě jsme se vydali na vyhlídkovou jízdu podél severozápadního pobřeží. Kapitán zastavil katamarán na volném moři. Kdo chtěl, mohl se koupat, šnorchlovat nebo si půjčit mořský kajak, stejně jako já s Kateřinou. Cesta zpět byla naplánována při západu slunce, což je vždy úchvatný zážitek, který byl pro nás ještě umocněn tím, že jsme potkali párek delfínů a mohli si s nimi pořídit i několik slibných fotek a videí. Na palubě se podávaly místní speciality, pil se třtinový rum a někteří odvážlivci tancovali na reuniónské hity. Celkově to byl nezapomenutelný výlet.

Druhý den ráno jsme vyráželi z hotelu velmi brzy ráno, protože naše cesta vedla na vrchol „Piton Maidó“. Abychom se mohly pokochat nádherným rozhledem a krajinou, musely jsme si přivstat, protože po 12 hodině se začne údolí zahalovat mraky a viditelnost se rychle snižuje. Cestou zpět dolů jsme se zastavily ve výrobně parfémové olejové esence, kterou destilují z pelargonií. Poté jsme se zastavily na tržišti ve městě Saint Pierre a následoval oběd v místní restauraci. Odpoledne jsme se přesunuly vysoko do hor přes planinu Plaines de Cafres“ do hotelu Les Geraniums. Tento malý hotýlek nabízí jen jednoduše vybavené pokoje. Obvykle je využíván turisty na jednu až dvě noci díky své poloze, která umožňuje rychlý vstup na turistické horské trasy.

Poslední den před odletem jsme se opět brzy ráno přesunuly autobusem přes „měsíční“ krajinu k vulkánu. Nejvyšší sopka v této oblasti se jmenuje Piton de la Fournaise a pravidelně vybuchuje. V jejím okolí je mnoho kráterů a několik turistických tras, které umožňují přiblížení se k nim. My jsme se vydali na procházku trvající cca jednu hodinu k nejbližšímu kráteru Formica Léo.

Cestou k našemu dalšímu hotelu jsme projížděly podél jižního a jihovýchodního pobřeží, které je velmi členité, divoké a není vhodné na koupání. Ale pohled na vlny rozbíjející se o skály je úchvatný. Velká část pobřeží je tvořena lávou a lávovými kameny. Náš poslední hotel se jmenoval Diana Dea Lodge a nachází se v přírodní rezervaci v kopci, kam je potřeba auto s pohonem 4×4, proto jsme ještě musely přesedat do hotelových aut, než jsme se dostaly do cíle. Diana je krásný nový hotel. Každý pokoj má úchvatný výhled na hory v pozadí s mořem.

Bílé pláže mauricijské: Shandrani, Shanti Maurice, Lux Le Morne, Dinarobin, Paradis, Tamassa

Následující den jsme přeletěly zpět na Mauritius, kde nás čekalo dalších šest dní pobytu. Po příletu jsme se přesunuly do hotelu Shandrani, který leží cca deset min od letiště. Zde jsme měly konečně možnost strávit první volný den a vyzkoušet i teplotu moře. Hotel nabízí stravování pouze jako all inclusive, což je navýsost příjemné. Večer se v lobby konal animační večer včetně živé hudby.

Na dopoledne dalšího dne pro nás byl naplánován výlet na ostrov Ile aux Aigrettes, který je přírodní rezervací nedaleko pobřeží. Cesta rychlolodí tam trvá cca deset min. Na ostrově žijí volně želvy obrovské, chráněný holub růžový a spousta dalších ohrožených druhů z říše fauny a flóry. Ostrov byl za 2. světové války využíván jako základna americkou armádou a najdete zde i památky na tyto doby v podobě kanonů ukrytých pod stromy.

Po návratu na pevninu nás čekala návštěva hotelu Shanti Maurice. Tento hotelový komplex tvoří sice jen 55 vil a suit, ale rozkládá se na více jak 36 akrech. Tento hotel je oázou klidu a relaxování.

Po obědě jsme s řidičem naší partnerské agentury Mautourco odjely na prohlídku tří hotelů pod vrchem Le Morne. Prvním byl krásný romantický Lux Le Morne. Tento hotel je vyhledávaný především mladými páry a novomanžely.

Následoval hotel Dinarobin a Paradis. Hotely spolupracují a klienti mohou využívat zázemí, golfové hřiště, restaurace a pláže obou hotelů. Paradis nabízí klientům i útulné vily s osobním sluhou. Po náročné prohlídce všech hotelů jsme odjely již za tmy do hotelu Tamassa. Je to moderní hotel, který nabízí tři typy pokojů (od standardu po deluxe). Každý z nich je jinak barevně odlišený a vše působí vzdušně a lehce. Hotel má několik restaurací a barů a navíc také noční bar a diskotéku, kterou jsme navštívily, ale která ani v nejmenším neruší ostatní spící hosty.

The Sands, Sofitel Imperial, Lux Grand Gaube, Coin de Mire

Následující den nás čekala prohlídka hotelů na západním pobřeží – The Sands a Sofitel Imperial. Prvně jmenovaný je malý 3* hotel s jednou restaurací, ale s překrásnou pláží v malé zátoce. Sofitel je velký komplex, který nabízí standard 5* hotelu řetězce Accor hotels. Luxusní resort s dlouhou pláží, diving centrem a několika restauracemi.

Po obědě nás čekala návštěva kouzelné botanické zahrady v městečku Pamplemousses. Zahradu založil botanik Sir Seewoosagur Ramgoolam a najdete zde stromy a rostliny z celého světa. Zahrada má specifické klima, kde se daří snad všemu. Nejznámější je jezírko plné obřích leknínů Victorie amazonské. Do zahrady můžete zajít i na piknik nebo jen tak relaxovat – stín obřích fíkusů k odpočinku přímo vybízí.

Následoval přesun do hotelu Lux Grand Gaube. Je postaven ve stylu Feng Shui a opravdu mohu říci, že pozitivní energie na vás působí odevšad. Symboly Jin a Jang najdete téměř všude – i na ručnících v koupelně. Večerní posezení u bazénu na baru je více než příjemné.

Ráno jsme nejprve odjeli do Coin de Mire. Tento malý hotel má hezky vybavené malé pokoje a leží poblíž pláže, na kterou se ale musí přejít přes silnici, což jeho atraktivitu snižuje.

Cestou jsme se zastavili na Cap Malheureux. Je to nejsevernější bod ostrova a v překladu znamená „Nešťastný mys“, protože zde ztroskotalo mnoho lodí. Nyní je to mírumilovné místo s výhledem na ostrov Coin de Mire. Stojí zde velmi fotografovaný kostel s výraznou červenou střechou, která tvoří výrazný kontrast s okolní zelení a oceánem.

Paradise Cove, Merville Beach, Grand Mauritian,

Následovala prohlídka butikového hotelu Paradise Cove. Je inspirován indickými motivy a kulturou, která se vyznačuje velkou barevností. Jezdí sem mnoho párů na líbánky a relaxaci. Leží v zátoce a celá pláž patří pouze hotelu.

Další zastávkou byl hotel Merville Beach. Patří do řetězce hotelů Naiade, stejně jako Lux Grand Gaube. Je to menší hotel odpovídající kategorii 3*. Má krásnou pláž a nabízí jako jeden z mála all inclusive. Nachází se nedaleko Grand Bay – centra nočního života, nákupů a restaurací. Tam jsme se také zastavili na místním „Bazaaru“ nakoupit suvenýry. Večer a noc jsme strávili v hotelu Grand Mauritian. Rozkládá se na více jak deseti hektarech. Je to luxusní rezort, nabízející velmi prostorné pokoje, každý s balkónem nebo terasou.

My jsme bohužel měli smůlu a celou noc i ráno silně pršelo. Cestou na snídani nebylo možno projít přes chodník, který byl totálně zaplavený a záplava vody byla i v restauraci, kam natekla stropem. Bohužel na toto nebyl hotel připravený.

Le Meridien, La Recif, Trou Aux Biches

Předposlední den našeho pobytu jsme navštívili zámeček Chateu de Labourdonnais, který je, stejně jako jeho zahrady, postaven ve francouzském stylu. Poté jsme odjeli do hlavního města Port Louis, kde jsme se prošli kolem katedrály, po nábřeží v přístavu a zašli do obchodního centra a na tržiště.

Následovala prohlídka hotelu Le Meridien. Což je velký hotelový komplex, který je vhodný pro rodinnou dovolenou, ale i ti, kteří si chtějí užít klidu a relaxace, si můžou zamluvit pokoje v části Nirvana, kam nemají děti přístup. Najdete zde i nekonečně dlouhou pláž s širokou nabídkou vodních sportů.

Návštěva dalšího hotelu La Recif byla velmi rychlá. Náleží k němu i malá malebná plážička, ale pokoje na nás působily velmi studeně a neútulně (spíše jako ubytovna).

Poslední noc a den jsme strávili v Trou Aux Biches. Tento luxusní resort se nachází na jedné z nejkrásnějších pláží na severu ostrova. Je tvořen pavilony a vilami rozprostírající se v tropické zahradě. Některé pokoje mají vlastní bazény a přímé vstupy k moři. Komplex je velmi rozlehlý a najdete zde i několik restaurací a barů.

Pokud jste se po přečtení naší zprávy z cest inspirovali a toužíte po podobných cestovatelských zážitcích, rády vám připravíme dovolenou na klíč. Prosím, kontaktujte nás na tel. číslech +420 724 730 003, +420 724 065 779 nebo emailem zajezdy@deluxea.cz. Pavlína Kijenská a Kateřina Kapounová