Venku bylo sychravo a tak se říjen jevil jako ideální čas vyrazit za teplem. Moje cesta byla tentokrát půl na půl aktivní a odpočinková.

Ideálními destinacemi pro tuto kombinaci jsou ostrovy Reunion a Maurícius. Tolik odlišné, přitom jsou od sebe odděleny cca 40 minutovým letem dvěma společnostmi, Air Mauritius a Air Austral.

Na Maurícius jsem měla tu možnost letět v business třídě s oblíbenou leteckou společností Emirates s přestupem v Dubaji.

Uvítání pravým šampaňským na palubě, výběr z lahodného menu, pohodlná postel, skvělá palubní zábava a ještě k tomu bar v samostatné části před sedačkami v business třídě...6 hodinový let v největším dopravním letadle airbus A380 utekl tak rychle, že jsme s přítelem ani nestihli usnout :) Těžko se nám bude příště vracet do economy, když víme, jaké pohodlí a luxux je jen o patro výše nad námi :).

Následující den jsme přistáli s Air Austral na jihu ostrova Reunion, v Saint-Pierre. odlet zpět jsme po 4 dnech měli naplánovaný pozdě večer ze severní strany, z letiště Saint-Denis v hlavním městě.

Reunion je zámořský department Francie a je tropickým hornatým ostrovem, který rozhodně není pro lenochy. I my jsme tu měli naplánovaný 4 denní treking z jihu na sever. Denní převýšení v průměru dosahovalo 1000 výškových metrů.  Za 4 dny jsme stihli vystoupit z výchozího okouzlujícího horského městečka Cilaos k nejvyšší hoře Piton des Neiges a přejít všechna tři údolí vyhaslé sopky ve vnitrozemí ostrova. Hory jsou na Reunionu dechberoucí. Přestože jste odklopeni 2-3 tisícovými vrcholy, je všude okolo zeleň a příjemné teplé počasí, do oběda skoro vždy jasno a sluníčko.

Poslední den jsme prošli hlavní město a už jsme se nemohli dočkat odpočinku na Mauríciu. Nohy přeci jen dostaly za ty 4 dny pěkně zabrat!

Po příletu na Maurícius jsme měli namířeno do našeho oblíbeného hotelu Shandrani kousek od letiště, který se stal naším domovem na 3 dny. Po 3 letech jsem hotel navštívila znovu a opět jsem byla velmi spokojená.  3 pláže, spousta možností  sportovního vyžítí na vodě i na souši. Odpočívat nešlo. Hned jsme vyrazili na tyrkysové moře rozhýbat nohy na šlapadla a šnorchlovat, odpoledne na lodičku s proskleným sklem pozorovat korály, další dny vodní lyže, ping pong a samozřejmě jsme poctivě zaměstnali i chuťové pohárky po Reunionském "deficitu" v  hotelových restauracích. :)

Na další tři dny jsme se přesunuli do hotelu Dinarobin pod majestátní horou Le Morne, na kterou jsme se chystali vyrazit.  Hotel je propojený s vedlejším hotelem Paradis a spojuje je každých 15 minut transfer.

Hotel se svým 18-jamkovým hřištěm je ideální volbou pro golfisty.

My jsme si ale hned po příjezdu zajistili pronájem scooteru a na druhý den vyrazili navštívit vodopády Chamarel a "Seven Colored Earth", sedmibarevnou půdu, která vznikla zvětráním vulkanického popela. Místo je ideální pro ochutnání místní kávy a posilnění v jedné z okolních restaurací jako základ pro ochutnávku rumů v palírně rumu Chamarel. Místní rumy patří k těm nejlepším.

Další den patřil výstupu na Le Morne. Na horu se můžete dostat brzo ráno s průvodcem nebo po 10. hodině i bez průvodce. Jen je třeba před vrcholem podepsat souhlas s výstupem na vlastní riziko. Poslední část není jednoduchá a podpis u brány jsem pochopila v závěrečném stoupání, nicméně výhled z vrcholu na celé okolí Le Morne je naprosto nepřekonatelný!

Poslední den v Dinarobinu patřil opravdu jen odpočinku. Jestli bych měla vyzdvihnout něco, co mě na tomto hotelu mile překvapilo, byla naprosto neuvěřitelná kuchyně. Kromě několika restaurací na výběr má i hlavní bufet denně jinou tematickou kuchyni a všechno je natolik lákavé a delikátní, že obdivuji někoho, kdo se zde dokáže navečeřet do polosyta! My jsme to nedokázali :).

Z tropického ráje Maurícia jsem již potřetí odlétala spokojená a odpočatá a těším se zase na příště !