Začátkem října jsem se opět vydala do Afriky, tentokrát jsem dostala pozvání od keňské turistické centrály, která pořádala v Nairobi několikadenní kongres cestovního ruchu spojený s poznáváním země. Pro svoji cestu jsem zvolila leteckou společnost Turkish Airlines, kterou do Afriky volím pokaždé, a to díky výbornému servisu a leteckému spojení. Po hodinovém přestupu v Istanbulu mě čekala šest hodin dlouhá cesta, která díky filmům utekla velmi rychle. Do Nairobi jsem přiletěla ve dvě hodiny ráno a vystála si frontu na udělení víza do země. V hale na mě čekal řidič, který mě po půl hodině dovezl do hotelu.

Sarova Stanley 5*

Druhý nejstarší pětihvězdičkový hotel v Nairobi, který byl postavený po velkém požáru roku 1902. Dokonce i sám Hemingway zde pobýval. V současné době hotel nabízí moderní hotelové služby a vybavení i přes svůj historický charakter. Je zde celkem 217 pokojů, střešní bazén a wellness. Hotel se může pochlubit několika ocenění, které v průběhu let nasbíral.

Následující den již pro nás byl připravený odvoz k vnitrostátnímu letišti. V minibusu jsem měla možnost se seznámit s členy skupiny, se kterou jsem měla být několik dní. Přelet do Masai Mara pro nás zařídila společnost Safarilink, která operuje lety do národních praků v Keni několikrát denně. Během letu se nám naskytl úžasný výhled na místní krajinu, díky němuž čtyřicetiminutová cesta rychle uběhla. Po přistání na nás čekal řidič z Governors kempu, který nás po patnácti minutách dovezl na místo určení.

Governors kemp získal jméno díky guvernérům, kteří si před sto lety vybrali toto místo díky poloze podél břehu řeky Mara. Kemp byl poté v roce 1972 přetvořen na luxusní tábořiště pro turisty z celého světa. Lokalita je v srdci národního parku Masai Mara a největším lákadlem jsou hroši a krokodýly v řece. Je zde 37 stanů, některé poskytují výhled na rozlehlou krajinu, ostatní na řeku. Samozřejmostí každého stanu je koupelna s teplou vodou a toaletou. V areálu je restaurace s výhledem na pláně a bar s výhledem na řeku. Největším zážitkem je setkání s volně žijícími zvířaty, které do kempu zamíří a jsou od Vás pouhých pár metrů.

Během dvou dnů jsme měli několik safari vyjížděk, které se vždy konaly ráno, a poté odpoledne. Ráno se začínalo v šest a návrat byl pokaždé naplánovaný kolem desáté hodiny. Odpolední safari se konalo od tří do sedmy. Do jeepu se obvykle vejde 8 lidí, záleží dle typu. V našem jsme byli pouze v pěti plus řidič, který byl zároveň i rangerem. Velkou výhodou je otevřený prostor bez oken a posuvná střecha díky níž můžete pořídit jedinečné záběry divokých zvířat. Převážnou část parku pokrývají rozsáhlé travnaté pláně a dostatek zásoby vody je zde díky řece Talek a Mara. První den jsme měli možnost spatřit stáda zeber, buvolů, antilop a žiraf. V řekách nechyběli hroši a krokodýli. Ke konci dne jsme viděli lva s lvicí, které od nás dělilo pouhých pár metrů. Po cestě zpět do kempu si ranger všiml levharta na stromě. Okouzlující zvíře, které není jednoduché spatřit. Levhart je velmi plachý, většinu dne tráví na stromech, kde se ukrývá. Aktivní je hlavně v noci. Den jsme zakončili výbornou večeří o třech chodech. Následující den nás čekalo ranní safari, během kterého jsme viděli lvici se dvěma mláďaty, šakaly, hyeny a dokonce i geparda. Po úspěšném safari jsme se vrátili zpět do kempu, abychom si mohli odpočinout. Na odpoledne byla připravena návštěva masajské vesničky. Pro turisty je to bezesporu zajímavý výlet, kde místní obyvatelé předvádí způsob života a tradice. Vesnice jsou kruhového tvaru, postavené z hlíny, trusu a proutí. Obydlí vydrží několik let, poté co se zhroutí, tak se Masajové přesunou o něco dál a postaví si novou vesnici. Přes dne se ženy starají o děti a muži pasou dobytek, před setměním ho zaženou do vesnice. Ženy vyrábějí i různé suvenýry v podobě šperků, věcí do domácnosti apod., které si pak turisté na konci prohlídky mohou zakoupit. Po západu slunce jsme se i my vydali zpět do kempu.  Po úspěšném dni jsme si dali výtečnou večeři. Během následujícího dopoledne jsme se opět přesunuli na ranvej, kde jsme první den přistáli a odletěli zpátky do Nairobi, kde jsme přestoupili na let do Mombasy. Do Mombasy jsme přiletěli odpoledne a za světla si prohlédli hotel, kde jsme byli následující 2 dny.

Sarova Whitesands Beach Resorts 5*

Dle mého názoru nejlepší hotel v Mombase u dlouhé, písčité pláže. Původně zde byl v roce 1930 pouhý nový dům se dvěma ložnicemi. Během let se vyměnilo několik majitelů a v dnešní době zde stojí 335 pokojů několika kategorií. Jsou zde tři restaurace a dva bary, z nichž se jeden nachází na pláži. Milovníci vodních sportů jistě ocení 4 bazény, tobogán a sportovní aktivity na pláži. Vyzkoušela jsem šnorchlování v nedalekém Marina Parku a vůbec to nebylo špatné. Zapotřebí je motorová loď, která Vás do této oblasti doveze za patnáct minut. Hotel je vhodný i pro děti, pro které je přichystaný program po celý den. Během dvou dnů jsme měli možnost prozkoumat centrum města, ochutnat místní speciality a relaxovat na pláži.

Přelet zpět do Nairobi zařídila letecká společnost Kenya Airways. Po příletu jsme byli znovu ubytovaní v hotelu Sarova Stanley. Následující čtyři dny se konal velký veletrh cestovního ruchu, kde jsem přes den měla možnost nasbírat důležité podklady a během večera posedět u skleničky vína s majiteli a investory safari lodges a kempů. Na poslední volný den jsem si naplánovala návštěvu místního sloního sirotčince a žirafího centra. V sloním sirotčinci je návštěvník součástí krmení slůňat a dozví se mnoho zajímavých informací. V žirafím centru jsem měla možnost krmit žirafy. Do hotelu jsem dorazila odpoledne a měla dostatek času nakoupit suvenýry v místních obchůdcích a připravit se na poslední společnou večeři. Jako vždy několik dnů uteklo jako voda a já opět seděla v letadle na cestě domů.

Keňu doporučuji všem, kteří chtějí vidět zvířata ve volné přírodě. Pokud toužíte po adrenalinu a odpočinku u moře, tak je tato země dokonalým místem.