Můj sen se znovu vyplnil. Opět jsem měla příležitost podívat se na Seychely. I když to byla velmi krátká návštěva, rozhodně stála za to. Letěla jsem s mojí oblíbenou leteckou společností Emirates, tentokrát z Prahy a opět nezklamali. Servis na prvotřídní úrovni, přestup v Dubaji byl velmi krátký (odlet z Prahy v 15:50, přílet do Dubaje 00:35, odlet z Dubaje ve 02:30, přílet na Seychely 07:00), v rychlosti jsem stihla při přestupu na letišti projít obchody a už jsme pokračovali dál. Přílet v brzkých ranních hodinách na Seychely je velmi příjemný, pasová kontrola proběhla rychle a hladce, deset minut jízdy do přístavu, následně deset minut lodí a už jsme byli na úžasném ostrově Sainte Anne.

Ostrov Svaté Anny a Mahé: Resort Sainte Anne

Pěti hvězdičkový resort je jediný na tomto ostrově, ubytování nabízí v prostorných vilách, které lemují pláže. Měla jsem možnost vyzkoušet novou kategorii ubytování Pool Vila, rychlé osvěžení v menším bazénku a natáhnutí se na terasu je velmi příjemné.

Resort Sainte Anne jsem navštívila již potřetí, ale musím konstatovat, že se v mnoha směrech vylepšil. Ať již v poskytovaném servisu, tak stravování (určitě velké plus je výměna šéf kuchaře, který zdejší gastronomii pozvedl na vysokou úroveň, přestože zde není jednoduché zajistit všechny suroviny, neboť je nutné vše dovážet především z Dubaje), nabídka Pool Vil taktéž uspokojí náročnější klientelu, která je z jiných destinací zvyklá mít malý bazének jen pro sebe.

Odpoledne po příjezdu byl prostor pro odpočinek, samozřejmě jsem zvolila pláž, při odlivu je moře hodně mělké, ideální pro rodiny s dětmi, při přílivu se dá výborně zaplavat.

Večeře v restauraci Mont Fleuri byl gurmánský zážitek, stejně tak i oběd v L´Ocean (nová plážová restaurace). Strava je všeobecně založená na darech moře a každodenních čerstvých úlovcích, samozřejmostí byl „red snapper“ (chňapoun červený) a tuňák, „job fish“.

Na druhý den byl naplánovaný výlet na hlavní ostrov Mahé. Začali jsme v hlavním městě Victoria procházkou podél přístavu. Místní zde prodávají suvenýry, prošli jsme kolem zmenšeniny Big Benu a pokračovali na tradiční tržiště. Zde můžete pozorovat rybáře prodávající své úlovky a z bezprostřední blízkosti si můžete prohlédnout, jak jednotlivé ryby vypadají. Koupit zde můžete čerstvou vanilku, koření, místní černé čaje. Tržiště je velký mumraj, ale určitě stojí za návštěvu.

Naše cesta dále pokračovala směrem do hor, kde jsme kousek nad Victorii poobědvali v místní kreolské restauraci. Vybrat si můžete z několika jídel, která před vás donesou v mističkách (ryby na několik způsobů, kuřecí maso, zeleninu, ovocný salát a vše zakončené zmrzlinou a čerstvým kokosem). Doporučuji zapíjet místním pivem Sey brew, sice se zdá lehké, ale má více % alkoholu než naše české pivo!

Po chutném obědě jsme vystoupali do kopců a obdivovali vyhlídku přes čajové plantáže na západní pobřeží. Vzduch je v kopcích o skoro 7 – 8 st. chladnější, je zde tedy velmi příjemně.

Sjeli jsme zpátky k moři a přijeli k nádherné severní pláži Ephelia Resortu. Písek je zde neuvěřitelně jemný, krásný přístup do vody. Z této pláže odjíždí každý večer plavby za západem slunce Silhouette cruises. Plavba trvá asi dvě hodiny, je v klidných vodách nedaleko pobřeží, nemusíte se tedy bát nevolností z vln.

Příjemný večer byl zakončený večeří přímo na lodi, kde pro nás místní uvařili, jak jinak než kreolskou večeři.

Ostrovy Praslin a La Digue: Le Domaine Orangerie

Následující den jsme vstávali velmi brzy, neboť nás čekal celodenní výlet na sousední menší ostrovy Praslin a La Digue. Odjezd lodí ze Sainte Anne byl v 06:15, krátký deseti minutový přejezd mikrobusem do přístavu, kde jsme se nalodili na velký katamarán Cat Cocos.

Díky jihovýchodnímu monzunu je v tomto období (květen až září) moře hodně rozbouřené, pokud tedy trpíte mořskou nemocí nebo nevolností na lodi, určitě tuto plavbu nedoporučuji, využijte raději dvaceti minutový přelet malým letadlem.

Plavba Cat Cocos trvá 60 minut, čas můžete strávit na horní otevřené palubě, nebo ve spodní uzavřené klimatizované. Katamarán pojme až 300 lidí, doporučuji tedy vystoupit mezi prvním. Tento druh přepravy je využíván nejen turisty ale i místními, pro které je to jediný způsob cenově dostupné přepravy mezi ostrovy.

Na Praslinu na nás již čekal mikrobus a vydali jsme se směrem do národního parku Valle de Mai, kde jsme obdivovali největší ovoce na světě - ořechy Coco de Mer. Palmy zde dosahují neuvěřitelné výšky přes 30 metrů, začínají plodit až od 17 roku a ořech dorůstá 9 měsíců. Pohled ze země na obrovské ořechy je velmi zajímavý. Hlavně nás ujistili, že ořechy dozrávají a tedy i padají pouze v noci, úraz tedy nehrozí. Nebylo by příjemné, aby vám více jak 20 kilogramů vážící ořech spadl na hlavu.

Na výběr je z několika tras, které jsou dobře značené a popisy jsou v angličtině. Park určitě stojí za návštěvu. Nemohli jsme vynechat nejkrásnější pláž na Praslinu Anse Lazio. Tato dech beroucí pláž patří do Top Ten na světě. Nebyli zde žádní lidé, proto jsme mohli vyfotit několik úžasných plakátových fotografií.

Po krátké zastávce na pláži Anse Volbert jsme se vrátili do přístavu a malou lodí jsme pokračovali na ostrov La Digue. Oproti předchozím rokům zde došlo k výraznému vylepšení přepravy, neboť starý červeno-žlutý škuner, který jezdil třicet minut, byl vystřídán novou lodí, která trasu urazí za pouhých deset minut. (Starý škuner jezdí pouze v brzkých ranních hodinách a v pozdním odpoledni).

První kroky na La Digue směřovaly ke Grande Anse, která je vyhlášená svými vlnami, koupat se zde nedoporučuje, neboť pláž není chráněná útesem a jsou zde spodní proudy. Ale za návštěvu a pár fotek rozhodně stojí. Oběd si můžete dát v místní restauraci, kde servírují místní kreolskou kuchyni.

Pokud budete mít více času, můžete se krátkou procházkou dostat na další taktéž úžasné a izolované pláže Petite Anse a Anse Cocos. Vaše snaha bude jistě oceněna neuvěřitelnými sceneriemi, nebudete litovat a dá se zde i koupat.

To nejzajímavější, co na La Digue je, je rezervace L´Union s pláží Anse Source d´Argent, která taktéž patří k nejkrásnějším na světě. Pláž je tvořena obrovskými žulovými útvary a věřím, že některá zákoutí jste již na fotografiích viděli. V rezervaci si můžete prohlédnout i obří želvy, továrnu na výrobu sušené kopry, plantáže vanilky.

Toužila jsem prohlédnout si nové vily v Le Domaine Orangerie, a našlo se pár minut. Tento malý hotel patří k nejlepšímu co La Digue nabízí a troufám si říci, že možná i na Praslinu. Vily mají naprosto úžasné umístění v kopci, jsou obklopené bujnou vegetací, máte tak zaručené soukromí, design je proveden do posledního detailu a snoubí se zde moderní s přírodním. Skvělé zpracování. Kéž bych zde mohla strávit pár nocí. Nezapomeňte se včas vrátit do přístavu, abyste stihli loď v 17:00 a následně pak katamarán Cat Cocos, který odjíždí z Praslinu na Mahé cca v 18:00.

Jelikož jsme odlétali ranním letem Emirates v 8:45, bylo ranní vstávání trochu nepříjemné, ale dalo se přežít. Organizace na Sainte Anne je skvělá a loď pro nás byla připravená přesně na čas. Přestože jsem byla na Seychelách již potřetí a návštěva byla velmi krátká, musím říci, že tato destinace patří k mým nejoblíbenějším. Počasí vyšlo na 100%, každý den nádherně slunečno, teploty kolem 30 stupňů, moře kolem 28 stupňů, nespadla ani kapka. Seychely jsou mou srdcovou záležitostí.

Dubaj: Amwaj Rotana Jumeirah Beach Dubai, Grosvenor House, Atlantis The Palm

V Dubaji na nás čekalo již o poznání teplejší počasí přes den 42 - 43°C, zde určitě oceníte každé klimatizované místo. Přiletěli jsme ve 12:45, následoval krátký odpočinek v hotelu, rychlý oběd a již jsme se vydali na prohlídku staré části města.

Uprostřed Deiry je kanál Creek, po kterém během večera plují výletní lodě. Přes den z jedné strany na druhou přepravují malé loďky místní a turisty. V Deiře nesmíte zapomenout navštívit trh s kořením, který sousedí s Gold Souk, kde můžete nakoupit zlato v jakékoliv podobě.

Ubytováni jsme byli v Amwaj Rotana Jumeirah Beach Dubai, tento hotel je nový a nachází se na konci pláže Jumeirah, obklopen novými budovami se soukromými byty. Druhý den jsme měli velmi nabitý program a navštívili jsme šest hotelů, převážně městské hotely ve staré části Dubaje. Nejlepším byl pak hotel, ve kterém jsme i spali, přímo u Dubai Marina v Grosvenor House, úžasný servis, nejlepší vybavení i doplňky.

Pokud toužíte se večer trochu pobavit, musíte navštívit Bar 44, který se nachází ve 44. patře a kochat se můžete neuvěřitelným výhledem na Marinu a Palmu Jumeirah. Hned vedle Grosvenor House je pak vyhlášený Buddha Bar, který taktéž stojí za návštěvu, abyste nasáli kousek pravé dubajské atmosféry po západu slunce.

V pozdním odpoledni jsme vyrazili terénními auty do pouště, abychom zažili adrenalinové safari na dunách, zkušení řidiči s námi brázdili písečné duny, po zhruba hodinové jízdě po dunách jsme přijeli do beduínského kempu, kde jsme povečeřeli, vyzkoušeli tetování henou, projížďku na velbloudech, sokolí přehlídku a vše bylo završeno břišní tanečnicí. Do hotelu jsme dorazili po 22 hodině.

Poslední den jsme zahájili na nejvyšší budově světa Burj Khalifa. Ze 124. patra budete mít Dubaj jako na dlani. V Dubai Mall, největším nákupním centru v Dubaji, které přímo sousedí s Burj Khalifou jsme stihli pár nákupů, strávit se zde dá mnoho hodin a utratit plno peněz.

V odpoledních hodinách jsme prohlédli několik hotelů v oblasti Burj Khalify a závěrem jsme nemohli vynechat jeden z nejoblíbenějších hotelů Atlantis The Palm, který fascinuje podmořským akváriem, a Ztracenými komnatami „Lost Chambers“, kde můžete objevovat veškerý podmořský život.

Poslední noc jsme strávili v oblasti Jumeirah The Westin Mina Seyahi Beach Resort & Marina, odkud se díváte přímo na palmu. Arabský styl tohoto hotelu, krásná zahrada, prostorné pokoje s výhledem na moře, výtečné restaurace, ideální místo pro strávení pár dnů u moře v Dubaji.

Celý pobyt jsme ukončili večerní návštěvou fontány u Burj Khalifa, kde každý večer od cca 18:30 do 22:00 probíhá vodní show doprovázená hudbou a světly. Krásný zážitek, každou půlhodinu je jiný hudební doprovod. Přestože je v období června v Dubaji neuvěřitelné horko, večer teploty klesnou k 32 – 33°C a vzduch je o něco příjemnější. Zastávka v Dubaji určitě stojí za to, je zde plno aktivit pro každého a určitě se nudit nebudete.

Fotogalerie z mé cesty klikněte zde.

Pokud jste se po přečtení mé zprávy z cesty inspirovali a toužíte po podobných cestovatelských zážitcích, ráda vám připravím dovolenou na klíč. Prosím, kontaktujte mě na tel. čísle +420 724 065 777 nebo emailem zajezdy@deluxea.cz. Petra Melková