Na Seychely jsme s kolegyní Klárou Borutovou dorazily 6. prosince brzy ráno.  Cestování mimo sezonu má tu výhodu, že letadla jsou prázdná, takže let byl příjemně klidný a většina cestujících se mohla pohodlně natáhnout na dvě nebo tři prázdná místa. Naopak nevýhodou našeho termínu bylo počasí, jelikož na Seychelách právě probíhalo období dešťů. Přiletěly jsme tedy do zatažené oblohy a cestou do hotelu musel náš řidič dokonce hledat objížďku, jelikož v horách zatarasily silnici spadlé stromy. Sotva se ale před námi ukázalo panorama jižního pobřeží ostrova Mahé, projevila se další vlastnost počasí na Seychelách – každou chvíli je jinak. Na druhé straně hor svítilo sluníčko a po dešti ani památky.

Constance Ephelia*****, klidný resort uprostřed přírody

Klidný resort rozložený mezi dvěma plážemi nás přivítal svou typickou pohodovou atmosférou. Absolvovaly jsme prohlídky několika typů vil, z nichž bych ráda doporučila Family vilky pro rodiny s dětmi a romantické Hillside vily s překrásným výhledem na zátoku. Zkusily jsme si také oblíbenou místní aktivitu – zipline. Netušila jsem, že v areálu se nachází tak hluboké rokle a husté pralesy. Na laně se dostanete tam, kam byste po svých došli jen velmi těžko. Zipline je obrovská zábava a maximálně si při něm užijete přírodu. K večeru jsme využily odlivu k prozkoumávání vzdálených částí jižní pláže, kam se za přílivu lze dostat jen plaváním. Škoda, že jsme nestihly projížďku kánoí mezi mangrovníky nebo slaňování na místních skaliscích.

Hilton Labriz*****, soukromý ostrov a luxusní vilky

Hned druhý den jsme opustily Mahé a vydaly se lodí na Silouhette, druhý největší ostrov seychelského souostroví – překvapivě ale téměř neobydlený! Malá vesnička u přístavu pomalu mizí, místní školu zavřeli už vloni a poslední 4 děti se přesunuly na Mahé. Jediným živým koutem ostrova je resort Hilton Labriz, který sám připomíná luxusní vesničku plnou krásných vilek. V Hiltonu se nám velmi líbily hlavně plážové kategorie ubytování. Z terasy a soukromé zahrádky to bylo jen pár kroků k moři. Lenošily jsme na lehátku s výhledem na North Island, ostrov, kde trávili líbánky William a Kate. Velmi se nám tady zamlouvaly také restaurace – u bazénu se podávají vynikající lehké obědy a večeře v italské restauraci Portobello patřila k tomu nejlepšímu, co jsme na Seychelách ochutnaly.

Jižní cíp Mahé – luxus a krásné pláže

Další den bylo tak krásně, že bylo jasné, že nás čeká nabitý program. Smůla nás provázela od začátku – modrá obloha a horko během schůzek a inspekcí v hotelech a deštivo vždy, když jsme měli chvilku volna na pláži. Za krásného počasí jsme se přeplavily zpátky na ostrov Mahé a vydaly se objevovat jeho jižní cíp. Uchvátil nás luxusní resort Banyan Tree***** s pláží jako z pohádky. Nad touto zátokou před lety stála soukromá residence George Harrisona, nyní přebudovaná na malou restauraci s fantastickým výhledem. Vilky v Banyan Tree jsou trochu starší, ale skvěle udržované a opravdu vkusné. Nechybí velká zahrada a soukromý bazén. O kousek výš leží oblíbený hotel Kempinski, jednodušší 5* hotel, kde se nám líbil moderní evropský styl ubytování, krásná zahrada a dlouhá pláž. Zatímco jsme se procházely po areálu, hosté na pozdní snídani zrovna dopíjeli šampaňské. Poslední zastávkou pak byl hotel Avani**** – ubytování v pěkných pokojích pro méně náročné klienty. Zpočátku nás hotel příliš neoslovil, obzvláště když jsme se po půlhodinovém čekání na zavazadla sebraly, a šly si je do pokoje donést samy. I proces připojování k internetu zde byl hodně složitý. A smůlu jsme měly i na pláž, jelikož za úplňku a v době nejvyššího odlivu zde bylo vody asi jako ve vaně. I přesto jsme měly konečně příležitost nachytat bronz a relaxovat. A nakonec nám Avani vyrazilo dech jídlem. Místní thajská restaurace vedená skvělým thajským kuchařem předčila všechna má očekávání (a vzhledem k tomu, že jsem pár týdnů před tím byla v Thajsku, jsem čekala hodně). I kdybyste v Avani nebydleli, zajeďte si tam na jídlo.

Podél pláže Beau Vallon

Náš předposlední den na Mahé jsme poznávaly okolí pláže Beau Vallon. Krásný kousek pobřeží nabízí 3 kilometry krásné písečné pláže s čistou vodou, dost hlubokou i na kondiční plavání. Podél potkáte restaurace, bary, malé hotely i větší komplexy. Navštívily jsme Savoy*****, velký areál, který je vhodný především pro skupiny a firemní incentivu. Kousek odtud leží úplně nový hotel H Resort, který se nám líbil úplně nejvíce. Krásný stylový hotel s dechberoucí halou, kde se koloniální styl prolíná s přírodními prvky, nadchne nejen milovníky dobrého designu. Velkým lákadlem je skvělá kuchyně s možností dokoupení nápojového balíčku. Líbily se nám i vilky s bazénem v první řadě kousíček od pláže. Během cesty jsme vyzkoušely i místní restauraci Jardin du Roi, kde poznáte pravou seychelskou atmosféru i chuť. Doporučujeme!

Severní Mahé

4* hotelů jsme viděly málo, ale nejkrásnějším z nich byl Carana Beach. Jedná se o malý nový komplex vilek na severním pobřeží. Opět nás nadchnul moderní styl založený na efektní kombinaci dubového dřeva, bílé barvy, tyrkysových doplňků a oceánu jako kulisy. Z teras vilek je překrásný výhled na moře. Pláž byla kvůli monzunové sezoně poměrně bouřlivá, ale od jara do podzimu to bude idylické místo ke koupání.

Během objevování severu ostrova jsme se zastavily na nákupy na trhu v hlavním měste Victoria. Bylo nádherně vyzdobené před blížícími se Vánocemi. Moc pěkné bylo i zastavení na Mission Lodge – vyhlídka na pobřeží poblíž ruin první školy na Seychelách. Poslední noc jsme strávily v luxusní vilce v hotelu Hilton Northolme*****, kde kdysi čerpal inspiraci i Ian Fleming při psaní Bondovek.

Praslin, ráj pro milovníky koupání

Ostrov Praslin je po Mahé druhým hlavním ostrovem na Seychelách. Oproti Mahé je mnohem klidnější, méně osídlený, a je zde víc cítit prázdninová pohoda a nefalšovaná pohostinnost místních obyvatel. Musíte zde navštívit přírodní rezervaci Vallée de Mai, kde rostou slavní palmoví velikáni Cocos de Mer. Krom obřích kokosů zde uvidíte spoustu druhů ještěrek a ptáků – my měli štěstí i na černého papouška. Z navštívených hotelů se nám velice líbil Paradise Sun****. Spaly jsme nedaleko odtud, v Acajou****, který má velice jednoduché pokoje i stravu, ale pyšní se skutečně překrásnou pláží s úchvatným koupáním.

La Digue – ostrov pohody, sluníčka a krásných pláží

Na jednodenní výlet na La Digue jsem se těšila celou dobu. Malý ostrůvek, kde žije pár set lidí, je oázou naprosté pohody. Místní nejčastěji tráví dny poslechem hudby na terase, v obchodě mezi regály si bez problémů zatančí a hlavně nikdy nikam nespěchají. La Digue není o luxusu, ale o prázdninovém relaxu, neformálnosti a autentickém zážitku. Viděly jsme zde několik pěkných guest housů a oblíbený hotel Patatran Village, který má sice skromné pokoje, ale skvělou pláž a výhled. Odpoledne jsme si vyloženě užily, protože jsme se měly možnost vykoupat na fantastické Grande Anse.

Constace Lemuria po rekonstrukci

Návrat na Praslin byl také plný těšení. Mířily jsme do luxusního hotelu Constance Lemuria. Jediný golfový hotel na Seychelách prošel kompletní opravou, která se určitě povedla. Během krátkého pobytu jsme měly několik krásných zážitků – kolegyně viděla hnízdění mořské želvy přímo před pokojem, zúčastnily jsme se kouzelného koktejlu při západu slunce na pláži a užily si skvělou večeři v místní restauraci Diva. Po pomalé snídani na terase jsme se druhý den přesunuly přes zvlněný green, abychom viděly největší klenot Praslinu – fantastickou pláž Anse Georgette, kterou jsme měly toho dopoledne jenom pro sebe. Lemurii doporučuji všem, které láká nezkažená příroda v kombinaci se špičkovým servisem.

Ostrov St. Anne a konečně relax

Po sedmi dnech nabitého programu a večerní práce jsme se už nemohly dočkat odpočinku. Opět jsme vystřídaly ostrov, tentokrát jsme zamířily na St. Anne. Je to jen 5 minut cesty z Mahé lodí, ale přijedete do zcela jiného světa. Na St. Anne není žádné osídlení, jen klidný vilový hotel stejného jména. Během pobytu jsme si stihly projít vnitrozemí, vykoupat se v nejteplejší laguně, jakou jsme na Seychelách potkaly, pozorovat malé žraloky a vyšlápnout si na místní vyhlídku. Prožily jsme zde 3 dny plné odpočinku a sluníčka a konečně nachytaly i nějaké bronz. Se Seychelami se nám loučilo těžko, ale věříme, že jsme zde nebyly naposled.

Pokud Vás naše putování zaujalo, rády se s Vámi podělíme o své zkušenosti a pomůžeme Vám naplánovat dovolenou. Iveta – 724 730 008, Klára – 724 730 006.