V úterý 25. srpna jsme se sešly s kolegyní Radkou Holasovou na pražském letišti Václava Havla a s ostatními účastnícemi naší cesty jsme se odbavily k letu do Olbie na severu středomořského ostrova Sardinie. Let byl operován leteckou společností Smart Wings. Odlet v 12:30 hodin nám maximálně vyhovoval, lehce před třetí hodinou odpolední jsme přistávaly na letišti Olbia. Čekaly nás 4 nabité dny na tomto krásném ostrově, kterému se také často přezdívá „Karibik Středomoří“.

Přímo z letiště jsme zamířily k prohlídce prvního hotelu v našem itineráři, a to Colonna Beach Hotel & Residence 4*, který jsme si krátce prohlédly a následně vyrazily k místu našeho prvního ubytování – do Club Hotelu Baja Sardinia 4*. Hotel leží přímo v centru stejnojmenného městečka Baja Sardinia, přímo na náměstí a tak nabízí ideální spojení plážové dovolené a večerního vyžití. Náš pokoj nám poskytoval výhled na pláž a zmíněné městečko a stihly jsme se i krátce vykoupat. V okolí hotelu je několik malinkých privátních hotelových pláží, ale vstup do vody je zde kamenitý. Dále je přímo u hotelu asi 200 metrů dlouhá písčitá pláž s pozvolným vstupem, která je však veřejná. V hotelu jsme strávily jednu noc, vychutnaly si skvělou servírovanou 4chodovou večeři a po snídani, servírované na hotelové terase s výhledem na moře, jsme zahájily náročný den.

Postupně jsme si druhý den našeho pobytu prohlédly osm hotelů. Nejdříve nás čekal malebný hotel rozložený v pěkné zahradě La Bisaccia 4*, který se nachází taktéž v městečku Baja Sardinia. Má jak soukromou malou pláž, tak také přístup na nedalekou veřejnou písčitou pláž. V hotelu je bazén s krásným výhledem na celý záliv. Nejvíce se nám líbil pokoj Logio s výhledem na moře, který je zrekonstruovaný a velice pěkný, během jehož prohlídky se nám přihodila také nezapomenutelná historka jako z telenovely.

Po lehkém občerstvení jsme pokračovaly do hotelu Grand Relais I Nuraghi 4*, který je ideální pro páry, moře má však kamenité dno s většími balvany. Naší další zastávkou byl Grand Hotel Smeraldo Beach 4* postavený na vršku svahu. Na pláži byla pouze lehátka pro sezení, protože pláž byla velice menší. Z hotelu směrem k moři je hodně kaskádových teras s bazény a lehátky na ležení. Nevýhodou může být větší počet schodů, ale na druhou stranu, krásné výhledy tuto nevýhodu hravě vyváží.

Následně jsme viděly hotel Villa dell Golfo 4*, rozprostřené suity a vilky v kaskádovitých zahradách s krásným výhledem na záliv. Luxusně zařízené interiéry, terasa i bazén jednoznačně udělali jednoznačně 5* dojem. Nejvíce se mi líbila suite s bazénem, která má v obývací pokoj s panoramatickými okny a krbem. Hotel má menší pláž přes cestu a na další dvě krásné pláže zdarma vozí hotelový shuttle.

Poté jsme se zastavily na prohlídku úchvatného hotelu Capo d´Orso Thalasso & Spa 5*, který je vhodný především pro páry. Suity nabízejí úžasný výhled na moře a služby hotelu jsou na vysoké úrovni. Hotel má písčitou pláž. Dále jsme navštívily hotel Cala di Lepre 4*, kde jsme měli oběd v bufetové restauraci a následně jsme absolvovaly prohlídku luxusního resortu Valle dell Erica Thalasso & Spa 5* vhodného jak pro rodiny s dětmi, tak také pro páry. Resort má dvě části, původní část Erica a novou část Licciola. Hosté mohou využívat služeb v obou částech resortu. Písčité pláže jsou menší, privátní, s lehátky a slunečníky. Naší poslední zastávkou pro tento den byl Grand Hotel Capo Testa 5*, kde jsme byly ubytované. Přímo u hotelu je pěkná písčitá pláž a pokoje mají pěkný přímý nebo boční výhled na moře. Po krátkém odpočinku u bazénu jsme povečeřely v hotelové restauraci, která nabízí servírované večeře s výběrem z menu.

Ráno po snídani následující den jsme opustily hotel Capo Testa a přemístily jsme se k prohlídce do luxusního Grand Hotelu Poltu Quatu 5*, který leží přímo v srdci Poltu Quatu.  Hotel patří do prestižní sítě Small Luxury Hotels of the world a je vhodný pro ty, kteří hledají luxusní dovolenou a nevadí jim na pláž jezdit hotelovým transferem. Přijede-li klient vlastní jachtou, může ji zakotvit přímo v zátoce u hotelu.

V dalším, tentokrát 4* hotelu Le Palme nás uvítala zástupkyně plynulou češtinou. Hotel je stavěn v sardském stylu, avšak s nádechem staré Anglie. Z pokojů je výhled na místní klidnou promenádu nebo na bazén se zahradou, přes kterou se chodí na pláž. Hlavní budova je obklopena jezerem, což v horkých letních dnech příjemně osvěžuje vzduch a vytváří romantickou atmosféru.

Následovala návštěva ve špičkovém 5* hotelu Colonna Pevero, který se nachází pouhé 2 km od proslulého městečka Porto Cervo. Hotel nabízí 6 kategorií pokojů, včetně prostorných suite pro větší rodiny. Uspokojit chuťové buňky můžete ve 3 restauracích a 3 barech, nasát slunce pak u hlavního bazénu poblíž restaurace Le Piscine, nebo stranou v malých kaskádovitých bazénech schovaných v zeleni a poskytujících více soukromí. V hotelu byla poklidná příjemná atmosféra a personál byl velmi profesionální, opravdu 5* jak se patří. Pláž je přibližně 2 minuty chůze od hotelu, ale můžete se na ni svézt hotelovým golfovým vozem. Pláž je sice veřejná, pro hosty Colonna Pevero je vyhrazena její část, kde je také dostupný plážový servis.

Po vynikajícím obědě jsme vyrazily na prohlídku městečka Porto Cervo, kde zrovna vládla odpolední siesta. Kromě krásných výhledů, kavárniček a restaurací zde najdete také spousty butiků luxusních značek jako je Cartier, Gucci, Prada, Versace a mnoho dalších.

Relais Colonna Porto Cervo 4* residence je jednoduchý hotel s prostorným bazénem, dobrý však jako výchozí místo pro výlety do okolí nebo pro nákupy v Porto Cervu.

Okouzlující hotel Luci di La Muntagna je jedním z prvnícho hotelů, který byl v Porto Cervu postaven. V současné době je moderně zrekonstruován, zachoval si však prvky sardského stylu. Pláž ani tentokrát není v dochozí vzdálenosti, pokud však cestujete lodí, přístav pro jachty je vzdálen pouhých pár set metrů. Hotel má krásnou zahradu s bazénem a barem, pohodlným sezením a pohodovou atmosférou. V současné době buduje nové spa, nabízí krásné posezení na terase, obchůdek s místními specialitami a vínem, stejně jako umělecké výstavy.

Na večeři a ubytování se přesouváme do hotelu Colonna Resort 5*. Z lobby hotelu snadno projdete na prostornou terasu, odkud se vám naskytne krásný výhled na rozlehlou zahradu s jedním z největších bazénů na Sardínii. Hotel má také menší soukromou pláž a podél skalnatého pobřeží také prostorné molo s lehátky. Večeře byla opět servírovaná, opět bohatá a jak jinak než v italské 5* - opět výborná.

Poslední den začínáme prohlídkou hotelu Colonna Country and Sporting Club 4* je rozdělen na dvě části. Hlavní hotelová část se skládá z přízemních bungalovů, umístěných kolem hlavního bazénu. Druhá část s většími vilovými jednotkami, prostorným dětským hřištěm, zahradou a tenisovými kurty se nachází na druhé straně silnice. Malá pláž Cala Granu je cca 500 metrů od hotelu.

Colonna Park 4* hotel je menší hotel, cca 1 km od pláže, zajímavý je zejména hotelový bazén, který zasahuje téměř až do interiéru restaurace. Pláž se nachází cca 1 km od hotelu.

Třešničkou na dortu je prohlídka hotelu Gabbiano Azzuro 4*, hotel se nachází na výběžku na okraji městečka Golfo Aranci, kam příjíždí trajekty z pevninské Itálie. Tento rodinný hotel, předávaný z generaci na generaci, nabízí díky své unikátní poloze z jedné ze svých restaurací krásný, ničím nerušený panoramatický výhled na moře. Přímo před hotelem je molo, odkud je možno pořádat výlety lodí, např. za delfíny, kteří se vyskytují v blízkosti hotelu pravidelně. Pláž vhodná na koupání je na vnitřní straně zálivu, tedy pár kroků od venkovní hotelové restaurace. Vstup do vody z této pláže je velmi pozvolný, moře nabírá hloubku až relativně daleko od břehu. Rodinná tradice hotelu se promítá zejména na příjemné atmosféře a osobním přístupu personálu. Hotel klade důraz na kvalitu stravy a se všemi účastnicemi cesty jsme se shodly, že se jim to maximálně daří – oběd, servírovaný na terase, byl naprosto vynikající.

Tím se naše cesta blíží ke konci, na letiště jedeme pár desítek minut, check-in probíhá velmi hladce a za necelé dvě hodiny letu už přistáváme v Praze.