Maledivy a Srí Lanka, květen 2009

V květnu roku 2009 jsme se s kolegyní Markétou Schröckovou vydaly poznat krásy Malediv a Srí Lanky. Byla to naše první cesta do tohoto koutu Indického oceánu, a tak jsme se náležitě připravovaly. Z Prahy jsme letěly s ČSA menším, ale za to novým, Boingem 737 do Frankfurtu. Odtud pak se společností Srí Lankan Airlines do Colomba, let z Frankfurtu byl přes noc, takže deset hodin na palubě jsme spíše prospaly. Obsluha na palubě byla výborná, letušky oblečené v tradičním sárí vás naladí na místní kulturu již od samého počátku.

V Colombu jsme však ještě stále nebyly na místě, protože jako první destinaci jsme zvolily Maledivy. Po dvou hodinách dalšího letu jsme se ocitly na mezinárodním letišti v Malé, hlavním a jediném městě na Maledivách. Fascinující je přistání, jelikož na konci dráhy je jen a jen oceán. Letiště a přístav je mimo hlavní město na sousedním malém ostrůvku, je to výchozí bod do všech resortů. Po přistání na nás čekala česky mluvící delegátka z partnerské cestovní kanceláře, předala nám uvítací dopis a základní informace o Maledivách. Pomohla nám se zavazadly a doprovodila nás na náš transfer do prvního resortu Meedhuparu.

Kouzlo podmořského světa

Resort se nachází v atolu Raa severo – západně od Malé. Opět jsme využily letecké přepravy, tentokráte však již malého hydroplánu. Za necelých 45 minut úžasné podívané jsme v tento den naposled šťastně přistály. Nutno podotknout, že let v hydroplánu patří k nezapomenutelným okamžikům.

V každém resortu na Maledivách nás přivítali osvěžujícím drinkem, někde z čerstvého místního ovoce, jinde kokosovým mlékem, které jsme pily přímo z kokosového ořechu. Jen co jsme se na Meedhuparu ubytovaly v úžasných plážových bungalovech, vyrazily jsme na pláž. Nebyla to žádná dálka, bungalovy jsou ukryté pod palmami, takže stačí urazit deset kroků a jste na pláži chráněné korálovým útesem, u nějž jsou výborné podmínky pro šnorchlování. Z jedné strany je voda mělká, z druhé pak rychle klesá do mořských hlubin.

Večer nás pak čekala bufetová večeře s širokým výběrem, na své si tu přijde opravdu každý. Druhý den jsme měly prohlídku celého resortu, můžete se ubytovat v plážových bungalovech, nadvodních bungalovech (mají svoji vlastní recepci i restauraci) či se ubytovat v Ajurveda plážových bungalovech, které si rezervujete s každodenní lázeňskou péčí. V poledne jsme opět nasedly na hydroplán a cestovaly přes Malé do dalšího resortu. Tentokráte do jižního Ari atolu na Divu.

Diva – jeden z nejdelších ostrovů: Dhoni, W Retreat

Měly jsme tak trochu smůlu, možná spíše štěstí, ale hydroplán na Divu byl obsazen, proto jsme část cesty absolvovaly na tradiční maledivské lodi Dhoni, vskutku to byl zajímavý zážitek.

Po přívětivém přivítání jsme se ubytovaly v moderních plážových vilkách. Vily se nachází na východní i západní straně ostrova, ovšem na západní straně je výrazně lepší pláž (je široká cca 10 metrů, zatímco na druhé straně je to jen pár metrů, problém je pak především při přílivu), nedostatek je ale kompenzován krásně bílým pískem, a tak si připadáte jako v ráji. Ostrov je dlouhý 1,5 kilometru a široký pouze 120 metrů, ale není to znát, je celý pokrytý zelení. Při odlivu můžete vyrazit na vedlejší ostrov, který patří k nejdelším na Maledivách, na délku má skoro 5 kilometrů.

Diva je vhodná pro rodiny s dětmi. K dispozici je dětský koutek, kde se o vaše ratolesti bude starat školený personál. Výhodou je možnost ubytovat děti v nadvodních bungalovech a vilách, ovšem na zodpovědnost rodičů.

Další den jsme se stěhovaly do resortu, který je považován za jeden z nejluxusnějších na celých Maledivách, W Retreat. I když je vzdálen jen pár desítek kilometrů od Divy, musely jsme se vracet na Malé a odtud pak do W. To je nevýhoda Malediv, při kombinaci ostrovů se vždy musíte vrátit, dá se říci do výchozího bodu.

W Retreat – Cokoliv a kdykoliv

Slovo W Retreat na Maledivách něco znamená, každý se na vás dívá s respektem, že jedete do tohoto luxusního „světa“. Při výstavbě resortu bylo dbáno na co nejmenší zásah do přírody, proto není výjimkou, že pár metrů od pláže či nadvodního bungalovu vidíte živé korály.

Ať již jste ubytováni v Beach Oasis nebo Presidential Suite, bude vás obklopovat jen samý luxus. K základnímu vybavení patří DVD přehrávač, velká plazmová televize s nejmodernějším ozvučením, minibar, vlastní vinotéka, na terase pak gril a mnoho jiného.

Ve výčtu kladů na tento resort nesmím opomenout zmínit postel. Taková banalita, ale již při prvním pohledu na ni vám bude jasné, že jen tak obyčejná není. V tomto resortu budete prostě neustále v údivu.

Na chvíli Robinsonem Crusoe: Soneva Gili

Po noci strávené na W Retreat jsme se vydaly objevovat krásy dalšího resortu, Soneva Gili v Severním Malé atolu a již při uvítání nás čekalo milé překvapení, vítal nás zakladatel pan Sonu!

Zatímco „W“ je moderní resort i v té nejmenší maličkosti, Soneva Gili dbá na to, aby vše bylo přírodní. Nenajdete tu jediný kousek plastu. Tužka, odpadkový koš, zapalovač, dokonce i notebook je v přírodních materiálech, pokud to nejde tak vyrobit, má to obal. Při příjezdu dostanete látkový sáček na vaše obutí a celý pobyt ho neuvidíte, proto je zbytečné s sebou vozit celý svůj botník. Na resortu se pohybujete na kolech, při kličkování po cestičkách jistě zažijete plno dobrodružství jako my. Markétu kolo tak nadchlo, že se řítila takovou rychlostí, až ji málem srazil zřízenec v golfovém vozítku. Těžko říci kdo z toho měl větší trauma. Nutno podotknout, že chlapík jel opravdu pomalu a držel se tam kde má, na rozdíl od nás.

Gili jsme si opravdu užily. Připravili nám báječné odpoledne, nejprve jsme si vychutnaly masáž v místním spa, poté měli výborný oběd s manažerkou resortu Annou a na závěr odpoledne se vydaly šnorchlovat na nedaleký malý ostrůvek. V resortu jsme byly v úterý,
a tak jsme využily večerního drinku s vedením hotelu, který se koná každý týden. Je opravdu super, když všechny hosty berou jako sobě rovné, s každým si rádi popovídají a přijímají jakékoliv připomínky. Tento resort se nám nadcházející den opouštěl velmi těžce.

Poslední noc v ráji: Full Moon Resort

Naší poslední návštěvou Maledivského souostroví byl ostrov Full Moon. Toto místo nás jednoznačně okouzlilo svou bohatou vegetací, ostrov je plný rostlin a miniaturních živočichů.

Po příjezdu rychlým člunem na nás čekal na mole celý management, který nám už zdálky mával na pozdrav. Nejdříve jsme uskutečnili s manažerkou Miljou exkurzi po resortu, navštívily všechny typy ubytování, restaurace, sportovní možnosti, atd. Poté jsme se spokojeně ubytovaly v plážové vile a mohly si užít náš poslední den na Maledivách. Pro podrobný průzkum je jednoznačně nutno začít u vody. Martina jako zdatná potápěčka prozkoumala podvodní svět a já si dopřávala odpolední slunce na pláži. Ostrov Full Moon nás nadchnul kuchyní, kterou jsme využili v podobě bufetové večeře v hlavní restauraci.

Jedinečná Srí Lanka: The Fortress, Veligama, Lighthouse Hotel, Eden Resort

Po ukončení návštěvy Malediv jsme se vydaly poznávat krásy Srí Lanky. Osobně jsem byla pro návštěvu tohoto ostrova trochu skeptická, přeci jen to není žádná luxusní destinace. Přílet do Colomba probíhal bez komplikací, na letišti nás vyzvednul náš osobní řidič Sunil a zavezl nás do kanceláře našeho partnera. Tam jsme se potkali s Hankou a Zuzanou, občerstvily se kávou a ovocem a naše dobrodružství mohlo začít.

Týž den jsme navštívili jih ostrova – hlavně jsme se zaměřovali na privátní vily koloniálního stylu. Navštívili jsme pevnost Galle a udělali spoustu fotek. Koloniální vily jsou k pronájmu většinou celé i s četným personálem. Nabízejí soukromí, tropickou přírodu, bazén a výtečnou kuchyni. Vše je dle Vašeho požadavku, jelikož Vy jste pánem domu.

Závěrem dne jsme dojeli do 5* hotelu The Fortress, kde jsme si užívali maximální luxus a eleganci. Hotel je velice kvalitně vybaven, nabízí výtečnou kuchyni, lázně, velkolepý bazén a krásnou pláž. Jen tu jsou patřičně vlny, takže víc než v nich plavat je budete pozorovat se sklenkou vína v ruce s pocitem naprosté relaxace.

Pokoj samotný je vybavený velice vkusně. Během noci jsme prožili obrovskou bouřku, takže ráno přišel na Srí Lanku čerstvý vzduch.

Následujícího rána po snídani jsme cestovali po jihozápadním pobřeží za poznáním dalších hotelů. Navštívili jsme město Veligama se stejnojmenným resortem českého původu, Lighthouse Hotel a závěrem Eden Resort. V tom jsme také přespali.

Zajímavé asi je, že během našeho pobytu, byla na Srí Lance ukončena válka. Ulice byly plné lidí, kteří se upřímně radovali, slavili, tančili a zpívali. Musím říct, že jsme jim moc přáli toto vítězství, protože teď už se nemusí bát o své děti, o sebe a díky této události budou mít i více možností přivítat turisty ve své krásné zemi.

Kandy: Amaya Hill, Cinnamon Londge, Amaya Lake, Mahaveli Reach

Třetí den jsme cestovali do hlavního města buddhismu Kandy. Zde jsme mohly vůbec pochopit a vstřebat informace týkající se náboženství buddhismu. Navštívili jsme i místní mnichy, od kterých jsme získali požehnání a v podobě provázku uvázaného na ruku i dostatek štěstí.

Cestou jsme navštívili hotel Amaya Hill, Cinnamon Londge, Amaya Lake. Nocování pro nás bylo připravené v hotelu Mahaveli Reach v Kandy. V tomto hotelu jsme mohly zůstat dvě noci, protože následujícího rána jsme jeli na velkolepou výpravu do historického trojúhelníku.

Z časových důvodů jsme navštívili pouze jednu pamětihodnost – Sigirii. Nicméně jsme ji okusili z blízka a to tím že jsme na ta více jak 300 m.n.m vysokou horu vylezly po svých. Je to jedinečný zážitek, který vám nabídne exkluzivní výhled a krajinu jako na dlani. Cestou se můžete pobavit pozorování opic, jen pozor na batohy. Rádi si přivlastní něco drobného. Týž den jsme ve večerních hodinách navštívily centrální chrám buddhistů v Kandy.

Kouzlo čaje

Zrovna v době obětování, což nabídlo velice působivou podívanou návštěvníků chrámu. Po přespání v Mahaveli Reach se naše cesta přesunula do čajových plantáží a nabídla nám možnost přespání ve výšce 2200 m.n.m. přímo uprostřed polí v hotelu postaveného z bývalé továrny. Cestou jsme se zastavili na čaj o páté v továrně, ze které odebírá čaj i samotná královna.

Pohled na mlhavou krajinu přímo z vany hotelového pokoje je opravdu jedinečný. Venku je kolem 16 stupňů celsia. Toto je jediné místo na Srí Lance, kde si budete během noci topit. Následující ráno jsme se vydaly zpět do Colomba. Zde jsme si jen krátce odpočinuly v městském hotelu a večer strávili v doprovodu našeho místního partnera u bohaté večeře. Krátce nad ránem jsme odlétali zpět do ČR.

Pokud jste se po přečtení naší zprávy z cest inspirovali a toužíte po podobných cestovatelských zážitcích, rády vám připravím dovolenou na klíč. Prosím, kontaktuje mě na tel. čísle +420 724 730 002 nebo emailem zajezdy@deluxea.cz. Martina Melková