Na začátku září jsme se vydaly s kolegyní Bárou Víškovou poznat Mauricius. Pro obě to byla první cesta na tento úžasný a rozmanitý ostrov a nemohly jsme se dočkat, takže nám nevadila ani dlouhá cesta s přestupem v Dubaji. Letěly jsme se společností Emirates, která se o nás postarala jako vždy perfektně.

Maurícius nás přivítal lehkým osvěžujícím dopoledním deštíkem. Naše partnerská agentura Emotions pro nás připravila krásné uvítání ihned na letišti. Po welcome drinku jsme nasedly do auta a zamířily rovnou do našeho prvního hotelu – Emeraude Attitude. Nezamířily jsme však na pláž, ale naše cesty se s kolegyní rozdělily, a zatímco ona jela poznávat okolní hotely, jako Friday Attitude nebo Ambre, já jsem se vydala na krásný ostrov Ile aux Cerfs. Mým cílem byl golfový klub Le Touessrok, jehož místní hřiště je jedno z nejznámějších na ostrově. Po krátké prohlídce skvělého pro shopu a klubovny, jsem dostala k dispozici autíčko s plně vybaveným bagem a mohla jsem vyrazit hrát. Na hřišti mě přešla veškerá únava z cesty – kvalitní hřiště s neskutečnými výhledy na oceán, lodě a bílé pláže, by probudily každého golfistu. Le Touessrok se jednoznačně zařadil mezi má nejoblíbenější hřiště. Po návratu do hotelu Emeraude, jsme vyrazily s kolegyní na zaslouženou večeři. Asi nikdy nezapomenu na místní krabí polévku – nejlepší co jsem kdy jedla.

mru-karolina-2015-001.jpgmru-karolina-2015-002.jpgmru-karolina-2015-008.jpgmru-karolina-2015-009.jpg

Další den ráno jsme si přivstaly, aby nám neutekl krásný východ Slunce na místní pláži. Po snídani jsme se s kolegyní opět rozdělily a já jela navštívit 5* hotel Constance Belle Mare Plage a jeho golfové hřiště Links a Legend. Hotel patří k těm nejluxusnějším na ostrově, což poznáte už při vstupu do lobby, odkud je výhled na zahradu a moře. Ubytování zde nabízí v několika kategoriích, včetně vil, které se postupně renovují, nebo pokojů umístěných přímo nad bazénem. Buggynkou mě zavezli z hotelu přímo do klubovny hřiště Legend. To je známe především pro pořádání světových turnajů a také výskyt jelenů, které zde do dneška můžete potkat. Po nich se jmenuje také restaurace, kde jsem obědvala – Deer Hunter. Odtud jsem pokračovala na druhou místní osmnáctku, Links. Zatímco Legend je pohlednější hřiště s mnoha vodními překážkami, na Links mě při hře překvapili hlavně bunkery, tvarovaná skaliska a keře. Hrát zde můžete jedině s vozítkem nebo caddym, jelikož jamky jsou opravdu dlouhé.

Po hře jsem se konečně podívala do hotelu Zilwa Attitude, na který jsme se s kolegyní moc těšily. Vše od vstupního lobby až po program Otentik nás zde skutečně nadchlo. Pokoje jsou v moderním ale zároveň autentickém duchu, je zde nespočet možností zábavy, programu a skutečně autentické jídlo. Jestli jsem si zde něco oblíbila, tak mauricijské curry s mořskými plody a samozřejmě dezerty.

Po dvou náročnějších dnech jsme třetí den začaly odpočinkově – nákupy v Grand Baie. Kromě smlouvání na známé tržnici Bazar, jsme také vyzkoušely místní pochoutky a kokosový ořech od prodejců na městské pláži. Následovala procházka botanickou zahradou Pamplemousse, kde jsou k vidění obrovské lekníny, ale i velké suchozemské želvy. Odpoledne už nás čekalo seznámení s historií Maurícia v muzeu a zároveň staré továrně na cukr. Kromě skvělého vysvětlení výroby cukru z cukrové třtiny, zde je i interaktivně nastíněn vývoj ostrova.

Na závěr dne jsme se přemístily do hotelu Le Cannonier, který si velmi zakládá na své historii. Jeho součástí je i historická budova nebo několik nalezených děl, které složily k obraně ostrova. Před velmi příjemnou večeří jsme stihly prozkoumat pláže, které jsou tu hned tři.

Po snídaní jsme opustili hotel Cannonier a společně s naším řidičem vyrazily poznat hotel Veranda Pointe aux Biches. Hotel je nový, s kolegyní se nám hned zalíbil svým konceptem „bare foot“, kdy je do všech prostor umožněn vstup bez bot. Vzniká tak velmi uvolněná a dovolenková atmosféra. Nedaleko se nachází hotel Le Recif, který nás překvapil krásnými jednoduchými pokoji.

V dalším hotelu Ravenala Attitude, který prochází stále rekonstrukcí, jsme nasadily ochranné přilby a vydaly se prozkoumat nové restaurace a pokoje. Shodly jsme se, že až bude hotovo, musíme se sem vrátit. Koncept je založený na skvělé gastronomii a pokoje, které jsme viděly, byli nádherné a velké.

Večer jsme strávily v hotelu La Pirogue, který jako jediný nabízí ubytování v samostatných vilkách. Pozorný personál a výborná večeře s výhledem na moře byli už takovou třešničkou na dortu.

Pátý den našeho pobytu na Mauriciu jsme začaly skvělou snídaní, rozloučily se s krásnou pláží Flic en Flac a vydali se na golfové hřiště Tamarina a do stejnojmenného hotelu. Potom nás už čekal park Casela. Pro mě osobně největší zážitek z celého Mauricia. Nejenom děti zde určitě budou nadšené ze Safari, kde se cítíte jako v Africe, obrovských skluzavek a další zábavy. My jsme si vybraly procházku se lvy. Jedinečný zážitek, kdy se procházíte se lvy pobíhajícími přímo okolo Vás.

Na závěr dne jsme se ubytovali v hotelu Paradis Hotel & Golf Club, který je volně spojen s hotelem Dinarobin. Zde na nás už čekal ten nejkrásnější pohled, jaký asi Mauricius nabízí – hora Le Morne. Vidět je opravdu odevšud, ať už jsme se procházeli po pláži nebo golfovém hřišti Paradis.

Další den jsme si prohlédly okolní hotely, které sdílí nádhernou pláž Le Morne. Nadšené jsme byly z hotelu LUX Le Morne. Ať už jsme byli ve Spa, nebo v místní kavárně Lux, cítily jsme, že sem se musíme vrátit a strávit zde dovolenou. Poté jsme pokračovaly na jih ostrova k hotelu Tamassa. Ten nabízí all inclusive koncept, zalíbil se nám speciální stánek s burgery nebo zmrzlinou.

Večer jsme strávily prohlídkou hotelu Heritage Awali a okolních vil, nádherné je především místní golfové hřiště. Od ostatních na ostrově ho odlišuje především kopcovitý charakter a s tím spojené výhledy na okolní zelené kopce. Ubytovali jsme se v hotelu Heritage Le Telfair, který je vystavěn v koloniálním bílém a velmi čistém stylu. Po skvělé sushi večeři jsme stihly prozkoumat i místní Beach Club.

Sedmý den na ostrově jsme poznávaly jeho jižní část. Objevily jsme krásné výhledy, vodopády nebo hinduistické poutní místo s obrovskou sochou bohyně Šivi. Nemohly jsme vynechat 7 barev země a samozřejmě ochutnávku rumů v továrně Chamarel. Uprostřed zeleně zde vyrábí jeden z nejlepších rumů, jaké jsem kdy ochutnala. Odjížděly jsme obtěžkány rumy různých chutí pro kamarády.

Příjemným zakončením pobytu byl volný den v hotelu Shandrani Resort & Spa, poblíž letiště. Hotel má několik pláží, některé vhodnější k opalování, jiné k provozování vodních sportů. Díky večernímu odletu jsme všechno stihly vyzkoušet, skvěle se navečeřely a vyrazily domů. S přáním blízkého návratu - Maurícius se pro mě stal ostrovem mnoha rozdílů, milých lidí, krásné přírody, pláží a především výborného jídla.

mru-karolina-2015-042.jpgmru-karolina-2015-045.jpgmru-karolina-2015-050.jpgmru-karolina-2015-056.jpg